ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در اوکراین

رشته اورولوژی در اوکراین

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین با توجه به جنگ های داخلی به وجود آمده در این کشور تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که اوکراین دیگر مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی نیست و دانشجویان کمی در این کشور به عنوان دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند و بسیاری از دانشجویان به کشورهای خود بازگشته اند. باید در نظر داشت که مزیت های کمی برای تحصیل در این کشور وجود دارد ولی انتظار می رود که بار دیگر پس از جنگ شرایط به حالت اولیه خود بازگشته و دانشجویان بتوانند تحصیل با کیفیت و مطابق با انتظار خود را در این کشور تجربه کنند.

در حال حاضر دانشجویان رشته اورولوژی ترجیح می دهند کشورهایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که از نظر علمی شرایط مناسبی دارند. باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان برای تحصیل در این رشته باید ابتدا مدرک پزشکی خود را دریافت کنند و اعتبار آن را به تایید دانشگاه های مقصد خود برسانند و در مرحله بعد به دنبال مسیری برای رسیدن به موفقیت در رشته اورولوژی باشند. در حال حاضر دانشجویان خارجی کمتر به سراغ اوکراین می روند اما با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین به عنوان یکی از کشورهایی که در آینده شرایط مناسبی خواهد داشت پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین چگونه خواهد بود؟
  • شرایط دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته اورولوژی چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یکی دانشجوی خارجی در رشته اورولوژی پذیرش تحصیلی دریافت کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین چقدر است؟
  • شرایط رسیدن به کار پس از تحصیل در اوکراین برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین

باید به این نکته اشاره داشت که اوکراین یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه آموزش نبوده و در آینده نیز چنین شرایطی برای آن ها بوجود نخواهد آمد. در بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشگاه های اوکراین رتبه های سطح متوسط را در اختیار داشتند و امروزه نیز به دلیل تعطیلی دانشگاه ها، نام آن ها از فهرست دانشگاه های برتر جهان برداشته شده است.

علاقمندان به شرکت در دوره های اورولوژی در اوکراین، در ابتدای امر باید در دوره های پادفک شرکت کنند که مربوط به معادلسازی مدارک می شود. البته این دوره های مخصوص برگزاری دروس پایه است و دانش آموزان دبیرستانی تا علاقمندان به شرکت در دوره های پزشکی و تخصص همگی موظف به گذراندن این دوره های آموزشی هستند.

باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشجویان به منظور رسیدن به دوره های اورولوژی، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت چراکه در دوره پادفک می توانند مدرک خود را دریافت کنند. البته دانشجویانی که مدرک زبان در اختیار داشته باشند، مسیر ساده تری را برای رسیدن به موفقیت طی می کنند. دوره های اورولوژی در این کشور به زبان های روسی، اوکراینی و انگلیسی ارائه می شود. در پایان یک دوره 4 ساله، فرد به مدرک تخصص خود در این رشته دست پیدا کرده و می تواند وارد بازار کار شود.

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته اورولوژی در اوکراین

معمولا هزینه های تحصیل در یک کشور خارجی بسیار سنگین است و دانشجویان برای این که بتوانند به خواسته های خود دست پیدا کنند، باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند. با این وجود در رشته های مختلف تحصیل در اوکراین شرایط متفاوت است و دانشجویان در رشته های پزشکی نیز با هزینه های مقرون به صرفه ای برای تحصیل روبرو هستند.

برای تحصیل در رشته اورولوژی در اوکراین، می توان این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار داد که در این کشور به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و از این طریق هزینه های تحصیل خود را نیز تامین کنند. از طرف دیگر ولی باید در نظر داشت که امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور به حداقل مقدار خود رسیده است و انتظار نمی رود که بلافاصله امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان به وجود آید.

متوسط هزینه های سالیانه دانشجویان رشته اورولوژی در اوکراین را می توان به شرح تصویر زیر معرفی کرد.

متوسط هزینه های سالیانه دانشجویان رشته اورولوژی در اوکراین

در چنین شرایطی می توان ادعا کرد که مهاجرت به اوکراین یکی از کم هزینه ترین و بهترین گزینه هایی است که دانشجویان می توانند از آن به عنوان پل ورود به اوکراین استفاده کنند.

شرایط کار یک اورولوژیست در اوکراین

باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی نیاز اوکراین به پزشکان متخصص به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است چراکه قشرهای مختلف جامعه از این کشور مهاجرت کرده اند و بازگشت آن ها پس از جنگ نیز بسته به عوامل مختلفی است. افرادی که به عنوان اورولوژیست در این کشور به کار مشغول می شوند به طور تقریبی 81700UAH (هریونیا) در ماه درآمد کسب می کنند که با توجه به متوسط درآمد در این کشور بسیار ارزشمند است. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *