ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در نروژ

رشته اورولوژی در نروژ

تحصیل رشته اورولوژی در نروژ یکی از راه های نسبتا مناسب برای تقویت رزومه تحصیلی فرد به منظور اقامت در کشوری اروپایی است. نروژ یکی از کشورهای فوق پیشرفته اروپایی است که در جمع بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی قرار دارد و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی این کشور را از جمع گزینه های اقامت در خارج از کشور خارج کرد. در حال حاضر نروژ یکی از کشورهایی است که به دلیل فراهم کردن امکان تحصیل ارزان قیمت، به شدت مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل است که می توان آن را به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت ایرانی ها قلمداد کرد. البته باید در نظر داشت که روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز با چالش هایی همراه است که باید به آن توجه کرد.

رشته اورولوژی یکی از رشته های مرتبط با تخصص پزشکی است که هر ساله بر تعداد متقاضیان تحصیل در آن افزوده می شود چراکه بازارهای کار جهانی نیاز بیشتری به این تخصص احساس می کنند و این مسئله می تواند روند رسیدن به کار در این حوزه را نیز به صورتی قابل توجهی بهبود ببخشد. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در نروژ پرداخته اند.

  • شرایط ورود به رشته اورولوژی در نروژ چیست؟
  • آیا دانشگاه های نروژ از کیفیت مناسبی برای تحصیل برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه های پزشکی در نروژ چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در نروژ

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در نروژ

برای این که فردی بتواند در نروژ به ادامه تحصیل در رشته اورولوژی بپردازد، اولین شرط این خواهد بود که یک مدرک پزشکی معتبر در نروژ را دریافت کرده باشد. برای اطلاع از این مسئله که مدرک پزشکی دریافت شده در نروژ مورد تایی است یا خیر، فرد باید پیش از دریافت پذیرش، لیست دانشگاه های مورد تایید در نروژ را مورد بررسی قرار دهد و در غیر این صورت به مرحله معادلسازی مدرک تحصیلی خود در این کشور نیاز خواهد داشت.

طول دوره تحصیل رشته اورولوژی در این کشور برای دانشجویان خارجی 4 ساله است و تنها در برخی از دانشگاه های این کشور می توان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را پیدا کرد. افرادی که دوره تحصیل پزشکی نروژ را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، این فرصت را خواهند داشت که با دغدغه کمتری به ادامه تحصیل در رشته اورولوژی در این کشور مشغول شوند و این مسئله بزرگ ترین امتیاز برای دریافت پذیرش آن ها در مقطع تخصص خواهد بود.

معرفی دانشگاه های برتر رشته اورولوژی در نروژ

افرادی که نروژ را برای تحصیل پزشکی انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تعداد محدودی دانشگاه در این کشور برای تحصیل در دوره های تخصص وجود دارد و با توجه به شرایطی که این کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده است، می توان گفت که رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های سطح متوسط این کشور نیز بسیار بالا است.

برخی از مهم ترین دانشگاه های نروژ در رشته اورولوژی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های نروژ در رشته اورولوژی

در چنین شرایطی می توان انتظار داشت که با رزومه های متوسط نیز بتوان در دانشگاه های نروژ به پذیرش دست پیدا کرد ولی باید به این نکته اشاره داشت که رقابت بالا برای تحصیل در نروژ سبب شده است تا پذیرش از دانشگاه های این کشور سخت شود.

هزینه تحصیل رشته اورولوژی در نروژ

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر نروژ یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور است به طوری که دانشجویان برای تحصیل در این کشور، مبلغی را به عنوان شهریه به دانشگاه های نروژ پرداخت نمی کنند و تحصیل در این کشور به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

تنها نکته منفی که مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل به همراه دارد، آن است که دانشجویان باید بودجه ای در حدود 12000€ (یورو) را به عنوان تمکن مالی به حساب دانشگاه واریز کنند که پس از ورود به نروژ به طور کامل به حساب دانشجو واریز خواهد شد. این مسئله می تواند چالش های نسبی را برای دانشجویان ایجاد کند.

شرایط کار یک اورولوژیست در نروژ

افرادی که تحصیل در نروژ را تجربه کرده باشند، این شانس را خواهند داشت که در کوتاه ترین زمان ممکن پس از تحصیل، به کار در حوزه تحصیل خود دست پیدا کنند به ویژه زمانی که فرد در رشته هایی مانند اورولوژی یا تخصص های پزشکی تحصیل کرده باشد. در حال حاضر یک اورولوژیست در این کشور به درآمدی در حدود 2130000NOK (کرون) در ماه دسترسی خواهد داشت که می توان آن را بسیار ارزشمند و بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دانست. در صورتی که شما نیز به دنبال مسیری برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *