ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در ژاپن

رشته اورولوژی در ژاپن

بدون تردید تحصیل رشته اورولوژی در ژاپن می تواند یک برگ برنده برای بسیاری از علاقمندان به این رشته و این کشور باشد. در حال حاضر ژاپن یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته اورولوژی است و می توان از جایگاه دانشگاه های این کشور به خوبی دریافت که در حال حاضر برای تحصیل در این کشور باید رزومه های قدرتمندی را ارائه کرد. البته با توجه به فراوانی تعداد دانشگاه های ارائه کننده رشته اورولوژی در این کشور می توان دریافت که افراد با رزومه های مختلف تحصیلی می توانند پذیرش خود را در این کشور به دست آورند ولی برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور به رزومه های قوی نیاز خواهد بود.

در صورتی که فردی بخواهد در رشته اورولوژی به ادامه تحصیل مشغول شود، باید مدرک پزشکی خود را در اختیار داشته باشد و پیش نیازهای رسیدن به این رشته را نیز پشت سر گذاشته باشد. بسیاری از دانشجویان پس از تحصیل در دوره پزشکی به دنبال دریافت مدرک تخصص خود هستند و به همین دلیل است که تحصیل در رشته ای مانند اورولوژی از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. در چین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در ژاپن پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در ژاپن چیست؟
  • آیا دانشگاه های ژاپن در رشته اورولوژی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در ژاپن چقدر است؟
  • آیا می توان در ژاپن به عنوان اورولوژیست به درآمد بالا دست یافت؟

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در ژاپن

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در ژاپن

افرادی که ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته اورولوژی انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های این کشور از کیفیت مناسبی برخوردار است و یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه ژاپنی تلاش بسیار زیاد در راستای رسیدن به هدف است. در نتیجه به سادگی نمی توان در این کشور پذیرش تحصیلی خود را دریافت کرد و از طرفی به راحتی نیز دروس را پشت سر گذاشت. دوره تحصیل تخصص اورولوژی در این کشور به زبان های ژاپنی و انگلیسی برگزار می شود و دانشجویان در این مقطع حداقل باید 4 سال به ادامه تحصیل در این رشته مشغول شوند.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته اورولوژی، باید در ابتدای امر مدرک پزشکی خود را دریافت کنند و این مدرک باید مورد تایید سازمان نظام پزشکی ژاپن نیز قرار داشته باشد. به همین دلیل است که دانشجویان فارغ التحصیلان شده در رشته پزشکی از دانشگاه های ژاپن مسیر ساده تری برای دریافت پذیرش در دوره های تخصص خواهند داشت.

معرفی دانشگاه های ژاپنی در رشته اورولوژی

یکی از نکات قاب تامل در رابطه با مهاجرت به ژاپن آن است که 94 دانشگاه در این کشور رشته اورولوژی را ارائه می کنند و به همین دلیل افراد با رزومه های مختلف تحصیلی در این کشور این فرصت را خواهند داشت که از دانشگاه های ژاپنی پذیرش دریافت کنند و خود را به این کشور برسانند. برخی از شاخص ترین دانشگاه های ژاپنی که برای تحصیل رشته اورولوژی می توان آن ها را انتخاب کرد عبارتند از:

معرفی دانشگاه های ژاپنی در رشته اورولوژی

هزینه زندگی در ژاپن

باید به این نکته اشاره داشت که اگرچه کیفیت آموزش رشته اورولوژی در ژاپن بسیار مناسب است، اما هزینه های تحصیل در این کشور کمی بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به راحتی تحصیل در این کشور را پذیرا شوند.

دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در ژاپن می توانند به مدت 28 ساعت در هفته در این کشور کار کنند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر تامین این هزینه های زندگی به سختی امکان پذیر می شود چرا که فشردگی دروس در ژاپن می تواند روند رسیدن به کار را برای دانشجویان دشوار سازد.

به طور تقریبی هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 14000$ (دلار) در طول یک سال است ولی شهریه دانشگاه در این کشور کمتر است و دانشجویان در دانشگاه های دولتی این کشور به حدود 8000$ (دلار) و در دانشگاه های خصوصی ژاپن به حدود 16000$ (دلار) نیاز خواهند داشت. شانس دریافت بورسیه در این کشور نیز بسیار محدود است.

شرایط کار یک اورولوژیست در ژاپن

افرادی که دوره آموزشی خود را در ژاپن به پایان ببرند، این فرصت را خواهند داشت که در این کشور به جستجوی کار مشغول شده و خود را آماده ورود به بازار کار کنند. یک اورولوژیست در ژاپن به طور تقریبی 902000JPY (ین ژاپن) در ماه درآمد خواهد داشت و می توان گفت که در دسته پزشکان پردرآمد در این کشور قرار خواهد گرفت. در شرایط کنونی ژاپن یکی از کشورهایی است که دانشجویان ایرانی نیز می توانند آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند ولی چالش های زیادی در این مسیر وجود دارد که باید آن ها را برطرف ساخت. برای درک بهتر این موضوع، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *