ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در گرجستان

رشته اورولوژی در گرجستان

رشته اورولوژی در گرجستان علمی می باشد که با تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت افراد و ارائه مشاوره اورولوژی بیشترین سود را برای جامعه بهمراه دارد و در اکثر کشورهای جهان یکی از حرفه ای ترین تخصص های مورد نیاز است، چرا که فعالیت در زمینه اورولوژی فرصت های زیادی برای برای کار در بیمارستان ها، مراکز و مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی تحقیقات بهداشتی و بسیاری از زمینه ها دارد. در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نه تنها رتشه اورولوژی در گرجستان، بلکه سایر موضوعات مرتبط با آن را نیز مورد بررسی قرار داده اند.

شرایط تحصیل رشته ارولوژی در گرجستان

اورولوژی قدیمی ترین تخصص جراحی واقعی است و جراحانی که در این زمینه کار می کنند، اورولوژیست یا جراح اورولوژی نامیده می شوند این رشته، یک رشته پزشکی است که تقریباً با تمام بیماری های اندام های مرتبط با تولید مثل و ادرار (کلیه، حالب، مثانه، مجرای ادرار) و اندام های خاص مردان مانند بیضه، آلت تناسلی و پروستات سروکار دارد. رشته اورولوژی در گرجستان امروزه یکی از بهترین مقاصد تحصیل این رشته در جهان است.

مزایای تحصیل رشته اورولوژی در گرجستان شامل موارد زیر است:

  • روند اخذ پذیرش در دانشگاه های گرجستان ساده تر از سایر کشور ها می باشد.
  • دریافت ویزای تحصیلی گرجستان آسان می باشد.
  • آموزش اورولوژی در گرجستان در مقایسه با سایر نقاط اروپا و آمریکا بسیار مقرون به صرفه است.

به طور کلی، اورولوژی شاخه‌ای از جراحی است که به مدیریت شرایطی که بر سیستم ادراری تأثیر می‌گذارد، از جمله کلیه‌ ها، حالب ‌ها، مثانه و مجرای ادرار و دستگاه تناسلی خارجی مرد و زن مربوط می‌شود. اورولوژی در بین تمام تخصص های جراحی متنوع ترین است و شامل درمان های پزشکی و جراحی می شود.برنامه های تحصیل رشته اورولوژی در گرجستان مانند اکثر نقاط دنیا 6 سال به طول می انجامد که شامل آموزش های تئوری، پیش بالینی و بالینی می باشد. دانشجویان رشته اورولوژی در گرجستان مجاز به شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای بین المللی هستند که به آنها در کسب دانش و تجربه بیشتر کمک می کند.

شرایط تحصیل رشته ارولوژی در گرجستان

دانشگاه های رشته اورولوژی در گرجستان

دانشگاه های اورولوژی و پزشکی گرجستان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند و زیرساخت ها و آموزش با استانداردهای بالا را ارائه می دهند. شایان ذکر است که دانشجویانی که برنامه های رشته اورولوژی در گرجستان را به اتمام می رسانند و مدرک تحصیلی خود دریافت می کنند، واجد شرایط کار در هر نقطه از جهان هستند. برنامه های تحصیل رشته اورولوژی در گرجستان نه تنها به دلیل کیفیت، بلکه به دلیل فرصت شغلی نامحدودی که ارائه می دهند، نام های بسیار تحسین شده ای هستند. مدرک اورولوژی اخذ شده از دانشگاه های گرجستان مطمئنا راه را برای برخی از بهترین فرصت ها و رشد هموار می کند. اما در نخستین قدم، دانشجویان بین المللی باید با دانشگاه های اورولوژی و پزشکی گرجستان که ارائه دهنده برنامه های تحصیلی هم در زمینه اورولوژی و هم سایر رشته های پزشکی هستند، آشنا شوند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های رشته اورولوژی در گرجستان و همچنین سایر رشته های پزشکی اشاره شده است:

نام دانشگاهنام شهر
Georgian American UniversityTbilisi
East European University (EEU)Tbilisi
Tbilisi Medical AcademyTbilisi
New Vision UniversityTbilisi
Geomedi Medical UniversityTbilisi

با پیشرفت دانشگاه های گرجستان و ارائه برنامه های تحصیلی بی نظیر در دانشگاه های این کشور، هر ساله به تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های گرجستان اضافه می شود.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان خارجی در گرجستان براساس کشور مبدا اشاره شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در گرجستان براساس کشور مبدا

اعتبار مدرک تحصیلی کسب شده از دانشگاه های گرجستان

رشته های تحصیلی در گرجستان بسیار گسترده می باشند. اما سوالی که ذهن دانشجویان بین المللی را مشغول کرده، این است که ایا مدارک تحصیلی کسب شده از دانشگاه های گرچستان معتبر هستند یا خیر. موضوع اعتباربخشی و به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی دارای سطوح و درجاتی است، به عنوان مثال به رسمیت شناختن در سطح دولتی، به رسمیت شناختن در سطح اروپا، به رسمیت شناختن در سطح سازمان ها و به رسمیت شناختن در یک کشور خاص، به عنوان مثال به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی دانشگاه های گرجستان در کشور های خارجی خاص مانند مصر و اردن. اما به طور کلی، مدرک کسب شده از بهترین دانشگاه های گرجستان در اکثر نقاط دنیا معتبر می باشد و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از مدارک صادر شده توسط دانشگاه های گرجستان برای یافتن شغل و کار در کشور خود و سایر کشورهای جهان استفاده کنند.

در مورد اعتبار جهانی، اکثر دانشگاه های گرجستان که ارائه دهنده رشته های پزشکی که شامل رشته اورولوژی نیز می شود هستند، توسط سازمان بهداشت جهانی WHO به رسمیت شناخته شده اند. با این حال، دانشجویان باید با بررسی شرایط وزارت آموزش کشور خود یا کشوری که قصد دارند بعد از تحصیل در آن مشغول به کار شوند، مطلع شوند که آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه های گرجستان در آن کشور معتبر است یا خیر. برترین دانشگاه‌ های گرجستان توسط فرآیند بولونیا و بسیاری از معاهده ‌های بین ‌المللی پذیرفته شده هستند، به این معنی که مدرک تحصیلی و دیپلم اخذ شده از این دانشگاه‌ های گرجستان در اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان پذیرفته می‌شود.

دلایل تحصیل رشته اورولوژی در گرجستان

هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل اقدام به مهاجرت به گرجستان می کنند. با استانداردهای آموزشی درجه یک، گرجستان به سرعت تبدیل به یک مقصد تحصیلی مورد علاقه در بین دانشجویان بین المللی می شود. آخرین آمار از مهاجرت نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلف مانند هند، نیجریه، ایران و کشورهای عربی مانند امارات، مصر، قطر، یمن، عربستان سعودی، کویت و عمان در صدر فهرست دانشجویان بین المللی در گرجستان قرار دارند. اول از همه، گرجستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است زیرا این کشور بسیار امن است و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی ارزانی دارد. شهریه پایین در دانشگاه های گرجستان یکی دیگر از دلایل جذب دانشجویان می باشد.

جمعیت گرجستان از قوم های زیر تشکیل شده است:

  • فارس ها
  • عرب ها
  • کردها
  • آفریقایی ها
  • همچنین اروپایی ها و آمریکایی ها

دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از مدارک صادر شده توسط دانشگاه های گرجستان برای یافتن شغل و کار در کشور خود و سایر کشورهای جهان استفاده کنند. برترین دانشگاه‌های گرجستان برای بین‌المللی امضاکنندگان فرآیند بولونیا و بسیاری از معاهده‌های بین‌المللی دیگر هستند، به این معنی که مدرک تحصیلی و دیپلم از این دانشگاه‌های گرجستان در اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. لیست دانشگاه های دارای برنامه های مورد تایید وزارت آموزش و علوم گرجستان را می توانید در اینجا مشاهده کنید. اگر دانشجویان قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، می توانند به کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین گزینه را پیدا کنند. بنابراین دانشجویان می توانند دانشگاهی را پیدا کنند که با شرایط آنها مطابقت دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *