ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

رشته ایمنی شناسی در آذربایجان با توجه به اولویت هایی که برخی افراد ممکن است داشته باشند، در سال های اخیر طرفدارانی دارد. مثلا برای کسانی که می خواهند در یکی از کشورهای همسایه ایران، بدون نیاز به مدرک زبان و با هزینه های کم تحصیل کنند شاید آذربایجان گزینه خوبی به نظر برسد. هرچند دقیقا با هزینه های مشابه و بدون نیاز به مدرک زبان، تحصیل در ترکیه گزینه بهتری به نظر می رسد؛ چرا که هم اقتصاد بهتری نسبت به آذربایجان دارد و هم دانشگاه های ممتازی در سطح بین المللی دارد در حالی که آذربایجان اینگونه نیست. از جمله بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته ایمنی شناسی می توان به دانشگاه خصوصی کوچ و دانشگاه های دولتی استانبول و آنکارا اشاره نمود. در ضمن تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به آذربایجان ارزان قیمت تر هم می باشد ولی دانشگاه های خصوصی ترکیه پرهزینه هستند.

تحصیل در آذربایجان یک روش مقرون به صرفه برای دریافت آموزش عالی بدون به خطر انداختن برتری علمی است؛ هم هزینه تحصیل و هم هزینه های زندگی به طور قابل توجهی کمتر از سایر مقاصد تحصیلی محبوب هستند. آذربایجان با توجه به برنامه های خوب، هزینه های معقول و فرهنگ و تاریخ خود مقصد خوبی برای دانشجویان مختلف است. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده با تمرکز بر کشور آذربایجان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان چقدر است؟
  • درآمد رشته ایمنی شناسی در آذربایجان چه میزان می باشد؟
  • کار دانشجویی در آذربایجان مجاز است؟

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

رشته ایمنی شناسی یا Immunology نیز از جمله رشته های پیراپزشکی و پرطرفدار در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان به شمار می رود. رشته ای که معمولا در دانشگاه های جمهوری آذربایجان نیز فقط در دوره پست گرجوئیت یا همان فوق لیسانس ارایه می شود. ضمنا مدت زمان تحصیل در این برنامه نیز 2 ساله بوده و به زبان های آذری و روسی ارایه می شود.

از جمله شرایط اصلی برای پذیرش تحصیلی در این رشته از دانشگاه های آذربایجان نیز می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

شرایط اصلی برای پذیرش تحصیلی در رشته ایمنی شناسی از دانشگاه های آذربایجان

از جمله بهترین دانشگاه های آذربایجان برای ادامه تحصیل در این رشته نیز می توان به دانشگاه دولتی باکو اشاره کرد. نکته آخر اینکه با وجود شرایط پذیرش آسان و نیز هزینه تحصیلی پایین در انواع رشته های پزشکی و پیراپزشکی در آذربایجان ولی نباید فراموش کرد که اعتبار مدارک صادره از دانشگاه های این کشور بسیار پایین است. چرا که فعلا هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست!

 

درآمد رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

کار در آذربایجان کار سختی نیست، اگر شغلی ندارید، می‌توانید در پورتال‌های شغلی آنلاین تعداد زیادی از آن‌ها را بیابید و بسته به موقعیت کاری خود، باید مقدار مشخصی مالیات بپردازید. برای زندگی و کار در آذربایجان، اتباع خارجی هم به اجازه اقامت موقت و هم اجازه کار نیاز دارند و کپی پاسپورت کارمند که باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه ریزی شده به آذربایجان اعتبار داشته باشد.

البته رشته ایمنی شناسی، پرستاری، رادیولوژی و سایر رشته های مرتبط با پزشکی در صورتی می توانند در آذربایجان شغل پیدا کنند که علاوه بر انگلیسی یا روسی، به زبان آذری هم تسلط کامل داشته باشند. پس شاید کار و تحصیل در آذربایجان یا ترکیه را بهترین انتخاب برای آذری زبان های عزیز ایران دانست که می خواهند بعد از مهاجرت مشکل یادگیری زبان جدید نداشته باشند. لازم به ذکر است برای رشته هایی مثل ایمنی شناسی موقعیت های شغلی در کشورهایی مثل آمریکا یا کشورهای اروپایی از جمله آلمان و سوئیس، به مراتب بیشتر است.

در واقع این افراد برای کاریابی در کشورهای در حال توسعه ای مثل آذربایجان با دشواری هایی روبرو هستند اما سطح درآمد به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

 

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

طبق قانون، اگر دانشجو هستید، اجازه کار در آذربایجان را ندارید زیرا شرکتی نمی تواند شما را به صورت قانونی استخدام کند. پس باید وضعیت ویزای خود را تغییر دهید و باید برای مجوز کار با هزینه حدود 1000$ (دلار آمریکا) درخواست دهید؛ یعنی متوسط درآمد 3 ماه آذربایجانی ها که رقم معقولی نیست. پس می توان اینگونه گفت که در برخی از کشورهای دنیا از جمله آذربایجان، ژاپن، چین، امارات، مکزیک و غیره، دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل اجازه کار ندارند.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان رایگان نیست اما اگر با کشورهایی از جمله آمریکا مقایسه شود، مشخص می شود که بسیار کم هزینه است. در مقابل باید توجه داشت که سطح درآمد بعد از فارغ التحصیلی در آذربایجان خیلی کم است و مردم این کشور قدرت خرید پایینی دارند. به علاوه آذربایجان برخلاف آمریکا توسعه یافته نمی باشد، موقعیت های شغلی زیاد و دانشگاه های درجه یک ندارد. با این حال تحصیل در آذربایجان با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، برای رشته ایمنی شناسی سالی 3500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. هزینه زندگی در آذربایجان نیز متناسب با سبک زندگی هر نفر ماهانه بین 594 الی 836$ (دلار آمریکا) می باشد که نمی توان با کار دانشجویی بخشی از آن را پوشش داد.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

ویزای تحصیلی آذربایجان در رشته ایمنی شناسی

به منظور تحصیل در آذربایجان باید بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای رشته ایمنی شناسی، به دنبال ویزای تحصیلی بود. لازم به ذکر است مقطع کارشناسی رشته مزبور مستلزم شرکت در دوره تقریبا 1 ساله پیش دانشگاهی در آذربایجان است که نیازمند مدرک زبان نمی باشد و هزینه آن حدودا 3500$ (دلار آمریکا) می باشد. همچنین توجه شود که اگرچه امکان حضور توریستی ایرانی ها در آذربایجان بدون ویزا وجود دارد، برای تحصیل یا کار در این کشور اخذ ویزای مرتبط الزامی است. برای ویزای تحصیلی آذربایجان ارائه مدارکی ضروری است که از آن جمله می توان به نامه پذیرش دانشگاه یا کالج در آذربایجان، گواهی تمکن مالی و پاسپورت معتبر اشاره نمود. علاقمندان به تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان، ترکیه، کانادا، مجارستان و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان چگونه است؟ رشته ایمنی شناسی یا Immunology نیز از جمله رشته های پیراپزشکی و پرطرفدار در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان به شمار می رود. رشته ای که معمولا در دانشگاه های جمهوری آذربایجان نیز فقط در دوره پست گرجوئیت یا همان فوق لیسانس ارایه می شود. ضمنا مدت زمان تحصیل در این برنامه نیز 2 ساله بوده و به زبان های آذری و روسی ارایه می شود.
  • کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان چگونه است؟ طبق قانون، اگر دانشجو هستید، اجازه کار در آذربایجان را ندارید زیرا شرکتی نمی تواند شما را به صورت قانونی استخدام کند. پس باید وضعیت ویزای خود را تغییر دهید و باید برای مجوز کار با هزینه حدود 1000$ (دلار آمریکا) درخواست دهید؛ یعنی متوسط درآمد 3 ماه آذربایجانی ها که رقم معقولی نیست. پس می توان اینگونه گفت که در برخی از کشورهای دنیا از جمله آذربایجان، ژاپن، چین، امارات، مکزیک و غیره، دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل اجازه کار ندارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *