ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در آمریکا

رشته ایمنی شناسی در آمریکا

رشته ایمنی شناسی در آمریکا یکی از بهترین انتخاب هاست البته برای کسانی که تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه دانشگاه ها را داشته باشند. واقعیت این است که در سال 2024 مهم ترین موانع بر سر راه تحصیل در آمریکا تنها هزینه تحصیل و زندگی در این کشور است. خصوصا شهریه دانشگاه های آمریکا که برای دانشجویانی که اقامت دائم یا تابعیت این کشور را ندارند، به مراتب بالاتر از دانشجویان بومی می باشد. البته با مشغول شدن به کار ضمن تحصیل دانشجویی در خصوص هزینه زندگی در آمریکا می توان نگران نبود چون بخشی از آن قابل تامین است که در ادامه به آن بیشتر پرداخته خواهد شد؛ بله، تحصیل در ایالات متحده پرهزینه است. دانشجویان بین المللی حدود 32000$ تا 60000$ (دلار آمریکا) در سال بسته به دانشگاه و دوره پرداخت می کنند.

این پول زیادی است اما گزینه ها و فرصت های مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد از جمله امکان اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های آمریکا که پیش روی دانشجویان ممتاز و نخبه قرار دارد؛ کلاس‌ها معمولاً از نظر آکادمیک چالش برانگیز هستند و تعداد زیادی تکالیف درسی دارند و بسیاری از دانش‌آموزان برای کمک به پرداخت هزینه‌های تحصیل خود، مشاغل پاره وقت کار می‌کنند. بسیاری از دانشگاه های آمریکا امکانات شگفت انگیزی هم برای ورزش و هم برای دانشگاه ها دارند خصوصا دانشگاه هایی مثل هاروارد و استنفورد؛ در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در این کشور قدرتمند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ایمنی شناسان در آمریکا 2024 چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای رشته مزبور کدام اند؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در آمریکا

به منظور کار در آمریکا در این رشته ابتدائا دانشجو باید از یکی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده باشد و مدرک معتبر ایمنی شناسی ارائه کند. در ویزای F-1 خود، فقط می توانید 60 روز پس از تاریخ فارغ التحصیلی خود در ایالات متحده بمانید، بنابراین به نفع شماست که قبل از فارغ التحصیلی، برنامه ریزی برای اقدام خود را شروع کنید؛ کارفرما باید برای شما به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده درخواست دهد و تأییدیه دریافت کند. برای ویزای غیر مهاجرتی، دانشجویF-1 نمی تواند درخواست خود را ارائه دهد و فقط کارفرما می تواند فرآیند را شروع کند؛ پس از دریافت ویزای 2 منظوره، دانشجوی بین المللی می تواند برای گرین کارت اقدام کند.

کلیات رشته ایمنی شناسی در آمریکا

خوشبختانه در آمریکا برای رشته ایمنی شناسی مشاغل بسیار زیادی وجود دارد. آمریکا، سوئیس، انگلیس، استرالیا، دانمارک، نروژ، فنلاند و هلند را می توان بهترین کشورها برای رشت مزبور دانست. در آمریکا همچنین برای رشته ایمنی شناسی و سایر رشته ها درآمدهای بسیار بالایی قابل تصور است. حتی پیک موتوری رستوران ها در شهرهای بزرگ آمریکا مثل نیویورک ماهانه حدود 4000$ (دلار آمریکا) درآمد کسب می نمایند. ایمونولوژیست ها یا همان ایمنی شناسان که تحصیل کرده هستند به مراتب بیشتر درآمد کسب می نمایند.

در واقع این گروه در آمریکا، با 14800$ (دلار آمریکا) در ماه جزء پردرآمدترین مشاغل هستند که میانگین کل درآمد 50% بیشتر از میانگین ایالات متحده است:

متوسط درآمد متخصصین و کارمندان رشته ایمنی شناسی در آمریکا

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد سالانه ایمنی شناسان در آمریکا طی سال 2024 بیان شده است:

 

حدود درآمد سالانه ایمنی شناسان در آمریکا

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا

کار ضمن تحصیل در آمریکا نه تنها مجاز است بلکه با درآمد خوبی همراه می باشد؛ به طوری که تقریبا می توان 90% هزینه های زندگی در آمریکا و با کمی صرفه جویی و پشتکار حتی 100% هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را تامین نمود. از جمله مشاغلی که دانشجویان در آمریکا حین تحصیل به آن مشغول می شوند می توان به صندوقدار، کتابدار، پیشخدمت، ظرف شور، پیک موتوری، معلم کاراته و غیره اشاره نمود. ویزای تحصیلی ایالات متحده شما به شما این امکان را می دهد که تا 20 ساعت در هفته زمانی که مدرسه در حال برگزاری است و به طور تمام وقت در دوره های تعطیلات مدرسه (حداکثر 40 ساعت در هفته) در دانشگاه کار کنید. استخدام در محوطه دانشگاه به عنوان کاری تعریف می شود که در محوطه دانشگاه یا در مکانی خارج از دانشگاه که وابسته به مدرسه است انجام می شود.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا

تحصیل در آمریکا رایگان نیست و هزینه های بالایی هم دارد که فقط برای دانشجویان بسیار ممتاز با بورسیه همراه خواهد بود. متوسط ​​شهریه و هزینه های برنامه آندرگرجوئیت ایمونولوژی در دانشگاه ها 8832$ (دلارآمریکا) برای ساکنان ایالتی و 21216$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان خارج از ایالت برای سال تحصیلی 2023-2024 است. همچنین متوسط شهریه سالانه برنامه گرجوئیت ایمونولوژی دانشجویان ایالتی حدود $15329 و برای دانشجویان غیرایالتی حدود $39093 (دلار) است.

در خصوص تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا، لازم به ذکر است بهتر است دانشجویان به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه هایی باشند که موقعیت بین المللی و ملی ممتازی دارند. از جمله بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Harvard University
  • Massachusetts Institute of Technology
  • Johns Hopkins University
  • University of California–San Francisco
  • Stanford University
  • University of Pennsylvania
  • University of Washington
  • Rockefeller University

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا

دانشجویان دریافتند که ایمونولوژی پیچیده است و ارتباط بالینی با آن دشوار است. آنها همچنین نشان دادند که احتمال کمتری دارد که اصول/ مفاهیم ایمونولوژیکی آموخته شده را در عمل پزشکی آینده خود به کار گیرند. ایمونولوژی یک موضوع چالش برانگیز است که ممکن است برای دانشجویان پزشکی طاقت فرسا باشد. فارغ التحصیلان متخصص در ایمونولوژی می توانند تعدادی فرصت شغلی به عنوان ایمونولوژیست یا بازدید از ایمونولوژیست در بیمارستان های دولتی و خصوصی پیدا کنند. کسانی که دارای مدرک دکترا و تجربه خوب هستند، می توانند در بیمارستان های خصوصی به مشاغل با پاداش مناسب دست یابند.

در کل برای اینکه در آمریکا به یک متخصص ایمنی شناسی تبدیل شوید بایستی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • مرحله اول: اتمام دوره لیسانس 4 ساله ایضا گذراندن کورس های پیش نیاز
  • مرحله دوم: اتمام دوره مدیکال اسکول 4 ساله
  • مرحله سوم: تکمیل دوره رزیدنسی رشته ایمنی شناسی
  • مرحله چهارم: اتمام دوره 2 ساله فلوشیپی

نکته بعدی اینکه برای اخذ پذیرش در رشته ایمنی شناسی از دانشگاه های آمریکایی، شما نیازمند یکسری شرایط و مدارک به شرح زیر هستید:

  • انگیزه نامه
  • رزومه CV
  • توصیه نامه
  • نمرات آزمون MCAT (آزمون کالج های پزشکی آمریکا)
  • معدل کل GPA
  • نمونه کارهای علمی و پژوهشی

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در آمریکا اطلاعاتی ارائه گردیده است.

مهم ترین سوالات در خصوص رشته ایمنی شناسی در آمریکا

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به مهم ترین سوالات شما در بخش پایانی مقاله پاسخ داده شده است:

  • کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا به چه صورت است؟ کار ضمن تحصیل در آمریکا نه تنها مجاز است بلکه با درآمد خوبی همراه می باشد؛ به طوری که تقریبا می توان 90% هزینه های زندگی در آمریکا و با کمی صرفه جویی و پشتکار حتی 100% هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را تامین نمود. از جمله مشاغلی که دانشجویان در آمریکا حین تحصیل به آن مشغول می شوند می توان به صندوقدار، کتابدار، پیشخدمت، ظرف شور، پیک موتوری، معلم کاراته و غیره اشاره نمود. ویزای تحصیلی ایالات متحده شما به شما این امکان را می دهد که تا 20 ساعت در هفته زمانی که مدرسه در حال برگزاری است و به طور تمام وقت در دوره های تعطیلات مدرسه (حداکثر 40 ساعت در هفته) در دانشگاه کار کنید.
  • شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در آمریکا چگونه است؟ دانشجویان دریافتند که ایمونولوژی پیچیده است و ارتباط بالینی با آن دشوار است. آنها همچنین نشان دادند که احتمال کمتری دارد که اصول/ مفاهیم ایمونولوژیکی آموخته شده را در عمل پزشکی آینده خود به کار گیرند. ایمونولوژی یک موضوع چالش برانگیز است که ممکن است برای دانشجویان پزشکی طاقت فرسا باشد. فارغ التحصیلان متخصص در ایمونولوژی می توانند تعدادی فرصت شغلی به عنوان ایمونولوژیست یا بازدید از ایمونولوژیست در بیمارستان های دولتی و خصوصی پیدا کنند. کسانی که دارای مدرک دکترا و تجربه خوب هستند، می توانند در بیمارستان های خصوصی به مشاغل با پاداش مناسب دست یابند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *