ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در اروگوئه

رشته ایمنی شناسی در اروگوئه

رشته ایمنی شناسی در اروگوئه علاقمندان زیادی ندارد، خصوصا بین کسانی که تابعیت هیچکدام از کشورهای آمریکای لاتین را ندارند. در آموزش و پرورش اروگوئه آموزش برای دانش آموزان 6 تا 11 ساله رایگان و در تمام مقاطع ابتدایی، راهنمایی، فنی و دانشگاه اجباری است. مونته ویدئو مرکز ملی آموزش عالی است؛ اروگوئه با جمعیتی بیش از 3.4 میلیون نفر و حدود 60% آنها را طبقه متوسط ​​تشکیل میدهد، اروگوئه یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی است. در واقع، اروگوئه کمترین نرخ فقر را در آمریکای جنوبی دارد و از نظر شاخص‌های رفاهی مانند شاخص توسعه انسانی در رتبه بالایی قرار دارد؛ از دیگر خوبی های اروگوئه اینست که از 11 ژانویه 2022، شهروندان اروگوئه در هنگام ورود بدون ویزا یا دسترسی به 153 کشور و منطقه داشتند، که گذرنامه اروگوئه را بر اساس شاخص پاسپورت هنلی در رتبه 27 از نظر آزادی سفر قرار میدهد.

البته تحصیل در اروگوئه بلافاصله به اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور نمی انجامد. اقامت دائم در اروگوئه تنها به کسانی اعطا می شود که در این کشور زندگی می کنند و می توانند نشان دهند که مدت زمانی را در این کشور گذرانده اند (بیش از 2 سال). در طول زمان پردازش، توصیه می شود حداقل 6 ماه در داخل کشور سپری شود؛ در شاخص جهانی صلح 2020، اروگوئه از میان 163 کشور، رتبه 35 را از نظر امنیت و آرامش در این کشور کسب کرده است. بر اساس این گزارش، در کل در آمریکای جنوبی، اروگوئه شماره یک صلح‌آمیزترین کشور از میان 11 کشور منطقه است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده با تمرکز بر رشته ایمنی شناسی در خصوص تحصیل در اروگوئه به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • درآمد رشته ایمنی شناسی چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل در اروگوئه چگونه است؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در اروگوئه

برای کار در اروگوئه احتمالاً باید یک مقیم قانونی شوید، یک حساب بانکی باز کنید، برای یک برنامه مراقبت بهداشتی ثبت نام کنید، مکانی برای زندگی پیدا کنید، اثاثیه منزل خود را ارسال کنید (در صورت تمایل)، و برخی از زبان اسپانیایی اولیه را یاد بگیرید. منتهی با توجه به دشواری های اخذ پیشنهاد شغلی (job offer) بدون حضور در این کشور، بسیاری از افراد رمز ورود خود را تحصیل در اروگوئه قرار می دهند. مانند سایر کشورهای آمریکای لاتین، اروگوئه نیز به خاطر مردم دوست داشتنی خود شناخته شده است. خرید، فروش و اجاره ملک در اروگوئه آسان است؛ هرکسی می تواند مالک دارایی باشد و از حقوقی مشابه شهروندان صاحب دارایی برخوردار است و بازار املاک و مستغلات هنوز پر از فرصت است.

هیچ محدودیتی برای خرید ملک در اروگوئه توسط خارجی ها وجود ندارد و اکثر معاملات، از جمله قراردادها و جستجوهای عنوان مربوط به 30 سال قبل، توسط یک دفتر اسناد رسمی انجام می شود که اغلب نماینده خریدار و فروشنده است. اروگوئه کشوری توسعه یافته با اقتصاد پردرآمد است و در دموکراسی، صلح، درک پایین از فساد و دولت الکترونیک در رتبه اول آمریکای لاتین قرار دارد. در نتیجه مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در اروگوئه یا مستقیما با پیدا کردن کار بین سایر کشورهای آمریکای لاتین خصوصا کشورهای ناامن کلمبیا و مکزیک، پرطرفدار است. اگر کسی بخواهد با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط به عنوان ایمنی شناس در اروگوئه کار کند، سطح درآمد وی در سال 2022 به شرح نمودار ذیل خواهد بود:

درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در اروگوئه

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در اروگوئه

تحصیل در اروگوئه برای خارجی ها به هیچ وجه رایگان نیست. مگر به قدری رزومه خوبی داشته باشند و جزو افراد نخبه محسوب شوند که بتوانند از دانشگاهی در اروگوئه بورسیه و یا کمک هزینه های تحصیلی بگیرند. تحصیل در رشته ایمنی شناسی با توجه به این که فرد در چه دانشگاه و مقطعی در اروگوئه مشغول به تحصیل است با شهریه های متفاوتی همراه خواهد بود. در سال تحصیلی 2023-2022 برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی با توجه به موارد گفته شده دانشجویان سالی 6000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت خواهند نمود. البته به این مبلغ باید هزینه زندگی در اروگوئه را نیز اضافه نمود که متناسب با سبک زندگی هر فرد بین 600$ تا 800$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد. البته بخشی از این هزینه زندگی در اروگوئه را دانشجویان می توانند با مشغول شدن به کار دانشجویی تامین نمایند.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در اروگوئه

کار دانشجویی در اروگوئه

دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در اروگوئه مشغول به تحصیل باشند و به مشاغل دانشجویی بپردازند. یکی از این مشاغل تدریس زبان انگلیسی به جامعه اسپانیایی زبان اروگوئه می باشد؛ برای آموزش زبان انگلیسی در اروگوئه به مدرک TEFL نیاز دارید. مدرک دانشگاهی 4 ساله مورد نیاز نیست اما به شدت ترجیح داده می شود. همچنین انتظار می رود که مهارت زبان انگلیسی بومی برای یافتن شغل TEFL باشد. متوسط ​​حقوق یک معلم انگلیسی در اروگوئه حدود 900$ تا 1300$ (دلار آمریکا) در ماه برای کار تمام وقت است.

برای کار دانشجویی تدریس زبان انگلیسی در اروگوئه دانشجویان می توانند بین 300$ تا 500$ (دلار آمریکا) در ماه درآمد داشته باشند. بعد از فارغ التحصیلی نیز کار در اروگوئه به عنوان ایمنی شناس یعنی مرتبط با رشته تحصیلی امکان پذیر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در اروگوئه توضیحاتی ارائه گردید. ایمنی شناسان در اروگوئه از مشاغلی هستند که جایگاه شغلی خوبی دارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *