ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در اندونزی

رشته ایمنی شناسی در اندونزی

علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در اندونزی باید توجه داشته باشند که این کشور عمدتا مکانی امن برای سفر است اما باید احتیاط کرد. اگرچه هنوز خطرات خود را از بلایای طبیعی گرفته تا تروریسم و سرقت های کوچک دارد، لذا دانشجویان باید در خیابان های آن بسیار محتاط باشند و سفر خود را با دقت و احتیاط برنامه ریزی کنند. در حال حاضر، در این کشور شاخص امنیت با 54% بالاتر از شاخص جرم و جنایت با 46% است.

خبر بد برای علاقه مندان به تحصیل در اندونزی این که متاسفانه ویزای دانشجویی این کشور به آن ها اجاره نمی دهد تا در حین تحصیل کار کنند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد مثلا این که این کار به دانشجویان اجازه می دهد تا روی دروس خود تمرکز کنند. به این ترتیب دانشجویان باید تمکن مالی کافی جهت تامین هزینه های زندگی خود در زمان تحصیل اندونزی داشته باشند.

البته اندونزی یک انتخاب عالی برای دانشجویان خارجی می باشد: تحصیل به زبان انگلیسی، آموزش با کیفیت بالا با قیمت مناسب، دانشگاه های رتبه دار در رتبه بندی های معتبر بین المللی، هزینه های پایین زندگی، تنوع قومی و فرهنگی، مناظر زیبا و شگفت انگیز و مردمان صمیمی برخی از مزایای تحصیل در این کشور هستند. اندونزی بین آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد و به عنوان بزرگ ترین کشور جزیره ای و نیز پر جمعیت ترین کشور مسلمان در جهان شناخته می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در اندونزی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته ایمنی شناسی در اندونزی کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در اندونزی چگونه است؟
  • وضعیت حقوق ایمنی شناسان در اندونزی چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته ایمنی شناسی در اندونزی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای ایمنی شناسی در اندونزی را معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در اندونزیرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه اندونزیDepok1217725
دانشگاه گاجا ماداSleman2298911
دانشگاه ایرلانگاSurabaya3306948
دانشگاه براویجایاMalang43771102
دانشگاه پاجاجارانSumedang53971136
دانشگاه حسن الدینMakassar64801319
دانشگاه دیپونگوروSemarang75711485
دانشگاه سبلاس مارتSurakarta85741497
دانشگاه اودایاناBadung95771506

بهترین دانشگاه ها برای رشته ایمنی شناسی در اندونزی

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در اندونزی

دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را در اندونزی دنبال کنند باید ویزای تحصیلی یا همان دانشجویی اندونزی دریافت کنند. ویزای دانشجویی اندونزی یک اصطلاح جامع است که شامل چندین مجوز و ویزا می شود. برای تحصیل در یک موسسه آموزشی اندونزیایی، دانشجویان بین المللی باید مجوز تحصیل، ویزای ورودی و همچنین اجازه اقامت دریافت کنند. برای دریافت ویزای دانشجویی اندونزی، متقاضی باید از یکی از دانشگاه های اندونزی پذیرش گرفته، نامه پذیرش را دریافت کرده و سپس:

  • برای مجوز تحصیل از وزارت آموزش اندونزی درخواست ارائه دهد.
  • برای ویزای ورودی (VITAS) در سفارت/ کنسولگری اندونزی در کشور خود درخواست ارائه دهد
  • پس از ورود به اندونزی، در اداره مهاجرت VITAS را به KITAS (مجوز اقامت محدود) تغییر دهد
  • کارت ثبت نام پلیس (Certificate of Police Registration Card) دریافت کند.

همه این موارد با هم «ویزای دانشجویی اندونزی» را تشکیل می‌دهند، زیرا ویزای تک درخواستی وجود ندارد. اخذ این ویزا فرآیندی پیچیده و بسیار زمان بر است و ممکن است از آغاز تا پایان 2 ماه به طول بینجامد. بنابراین، به متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی اندونزی توصیه می شود ارائه درخواست خود را به محض دریافت تاییدیه پذیرش شروع کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هنگامی که KITAS به دانشجویان متاهل داده شد ممکن است بتوانند همسر و فرزند یا فرزندان خود را با ویزای وابسته به اندونزی ببرند.

اما در صورتی که درخواست ویزای دانشجویی ریجکت شود باید چه کار کرد؟ اول این که اگر کسی دستورالعمل های گام به گام را دنبال کند و مدارک کامل و معتبر ارائه دهد، احتمال ریجکت شدن بسیار کم است. اما در صورت ریجکتی درخواست ویزا، نیازی به رها کردن برنامه تحصیل نیست. اگرچه اندونزی روند رسمی درخواست تجدیدنظر ندارد، اما متقاضی می تواند در اولین فرصت خود مجددا درخواست ارائه دهد.

حقوق متخصصان رشته ایمنی شناسی در اندونزی

فردی که بعنوان ایمنی شناس در اندونزی کار میکند معمولاً حدود 22500000INR (روپیه اندونزی) در ماه حقوق می گیرد. حقوق ایمنی شناسان در این کشور بین 11900000INR (کم ترین) تا 34200000INR (بیش ترین) (روپیه اندونزی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه ایمنی شناسان در اندونزی را نشان میدهد:

حقوق سالانه ایمنی شناسان در اندونزی

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق است. مسلما دستمزد فرد بیش تر می شود هرچه سالهای تجربه وی بیش تر باشد. بر همین اساس، ما حقوق ایمنی شناسان در اندونزی را بر اساس سطح تجربه مقایسه کردیم و به آمار زیر دست یافتیم:

حقوق ایمنی شناسان در اندونزی را بر اساس سطح تجربه

داده های فوق به وضوح گفته ما در مورد تجربه کاری را تایید می کند. به عنوان نمونه، در اندونزی، یک ایمنی شناس با کم تر از دو سال تجربه در حدود 164000000IDR (روپیه اندونزی) در سال حقوق می گیرد، در صورتی که یک ایمنی شناس با سطح تجربه بین دو و پنج سال در حدود 202000000IDR (روپیه اندونزی) در سال درآمد دارد، یعنی 23% بیش تر از اولی. نمودار زیر داده های نمودار فوق را به گونه ای دیگر نمایش می دهد:

میزان حقوق ایمنی شناسی در اندونزی بر اساس تجربه کاری

آیا در جهان امروز همچنان جنسیت در تعیین حقوق افراد نقش ایفا می کند؟ باید پاسخ دهیم که متاسفانه بله. با مقایسه حقوق ایمنی شناسان زن و مرد در اندونزی به نمودار زیر دست پیدا می کنیم:

مقایسه حقوق ایمنی شناسان زن و مرد در اندونزی

مشاهده می شود که ایمنی شناسان مرد در اندونزی به طور متوسط 12% بیش تر از همتایان زن حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در اندونزی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *