ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در اکوادور

رشته ایمنی شناسی در اکوادور

رشته ایمنی شناسی در اکوادور بین دانشجویان پرطرفدار نیست چرا که این رشته در کشورهایی مثل آمریکا بازار کار به مراتب بهتری دارد. از آنجایی که اکوادور یکی از کشورهای کمتر محبوب برای تحصیل در خارج از کشور در آمریکای لاتین است، خواهید دید که این کشور حتی انتخاب بهتری نسبت به برخی از گزینه های محبوب تر است. شهریه و برنامه های تحصیلی در اکوادور نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین ارزان تر است و همین امر آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند؛ اکوادور دارای جامعه آموزشی عالی است و بیش از هر کشور دیگری در آمریکای جنوبی برنامه های تحصیل اسپانیایی در خارج از کشور را دارد. در گوشه شمال غربی آمریکای جنوبی، اکوادور (به اسپانیایی به معنای استوا)، در وسط زمین قرار گرفته و محیطی از نظر جغرافیایی متنوع ارائه می دهد.

تحصیلات دانشگاهی بسته به تخصص از 4 تا 7 سال طول می کشد و محدودیت سنی برای تحصیل اجباری از 6 تا 14 سال است. حداقل سن برای ورود به آموزش پیش دبستانی برای مهدکودک 4 و برای کلاس اول دبستان 6 سال است و اکوادور دارای 13 دانشگاه در رتبه بندی کلی دانشگاه های جهانی Times Higher Education است. بالاترین رتبه در اکوادور دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو است که در 2022 در رتبه های 801–1000 قرار دارد. انتخاب محل تحصیل برای مدرک در اکوادور یکی از بزرگترین تصمیماتی است که تا به حال می گیرید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده با تکیه بر کشور اکوادور به طور خاص راجع به رشته ایمنی شناسی سخن گفته می شود. البته هرچند این رشته بازار کار خیلی خوبی در کشورهایی مثل سوئیس و آمریکا دارد، در اکوادور موقعیت های شغلی کم تری دارد.

درآمد رشته ایمنی شناسی در اکوادور

کار در اکوادور با تسلط به زبان اسپانیایی قابل پیدا کردن است اما یکسری مشاغل از جمله مشاغل فنی موقعیت های شغلی بیشتری دارند. از دیگر رشته های مورد نیاز بازار کار اکوادور می توان به پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری اشاره نمود. معمولا با توجه به موقعیت های شغلی کم برای رشته ایمنی شناسی دانشگاه ها کم پیش می آید که این دوره را ارائه دهند. زمانی که دانشگاهی چنین دوره تحصیلی هم برگزار می نماید فارغ التحصیلان، نه همیشه اما بسیاری اوقات، فارغ التحصیلان تصمیم می گیرند برای ادامه تحصیل یا کاریابی به کشورهای توسعه یافته تری مثل کانادا، آمریکا، انگلیس و غیره بروند. برای تمدید اقامت پس از تحصیل در اکوادور کسی که همچنان قصد اقامت این کشور را داشته باشد، باید شغلی پیدا کند.

به طور کلی، اکوادور ساده ترین کشور برای یافتن شغل برای مهاجران نیست؛ خارجی ها ملزم به اخذ ویزای کار غیر مهاجرتی هستند، اما اگر قبلا ویزای اقامت دائم دریافت کرده اید، مجاز به کار در اکوادور و دریافت حقوق هستید. بخش نفت همچنان غالب ترین بخش است. بخش تولید نفت اکوادور نه تنها به بسیاری از اکوادوری ها شغل مطمئنی داده است، بلکه عامل بزرگی در جذب مهاجران به این کشور است و سایر بخش های رشد شامل مواد شیمیایی، ماشین آلات، ساخت و ساز و الکترونیک است. با این حال هرچند موقعیت های کاری رشته ایمنی شناسی اندک است، کار در اکوادور با این رشته غیر ممکن نمی باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته ایمنی شناسی در اکوادور سال 2022 بیان شده است:

حدود درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در اکوادور

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در اکوادور

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در اکوادور کار کنند؟ دانشجویان بین المللی در اکوادور مجاز به کار پاره وقت برای حدود 16 ساعت هستند. دانشجویان می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در محل کالج خود جستجو کنند؛ گزینه هایی مانند کار در کافه تریا، کتابخانه، پشتیبانی از بخش اداری تقریباً برای هر دانش آموزی در دسترس است. علاوه بر این، برای صرفه جویی در زمان برای سفر، می توانید به دنبال کار در کالج ها یا محل سکونت در نزدیکی باشید. اکوادور کشوری با درآمد متوسط ​​است که اقتصاد آن به شدت به نفت و کشاورزی صادراتی وابسته است؛ تقریباً یک چهارم جمعیت اکوادور در فقر زندگی می کنند که بیشتر آنها در مناطق روستایی هستند. نرخ فقر روستایی، با 43% در سال 2022، تقریباً 3 برابر نرخ شهری است و موقعیت شغلی در روستاهای اکوادور و همچنین شهرهای کوچک اصلا برای خارجی ها وجود ندارد.

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در اکوادور

هزینه تحصیل ایمنی شناسی در اکوادور

تحصیل در اکوادور رایگان نیست و دانشجویان باید با توجه به رشته مورد نظر، دانشگاه و مقطع تحصیلی شهریه پرداخت نمایند. از سال 2008، دانشگاه های دولتی در اکوادور بدون شهریه شدند؛ این یکی از دلایلی است که اکثریت دانشجویان (حدود 80%) در دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی برای رشته ایمنی شناسی و رشته های مشابه می تواند از 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) در سال افزایش یابد. علاوه بر این مورد، هزینه زندگی در اکوادور نیز باید در نظر گرفته شود که شاید بخش خیلی کوچکی از آن را بتوان با کار دانشجویی تامین نمود. هزینه زندگی در اکوادور در سال 2022 ماهانه حدود 400$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در اکوادور توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *