ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در بلغارستان

رشته ایمنی شناسی در بلغارستان

دانشجویان بین المللی رشته ایمنی شناسی در بلغارستان پس از فارغ التحصیلی می توانند 9 ماه دیگر در این کشور بمانند و شغلی برای خود پیدا کنند. سپس آن ها می توانند مجوز اقامت خود را به عنوان کارمند در بلغارستان تمدید کنند. در طول تحصیل نیز دانشجویان بین المللی در بلغارستان می توانند به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته کار کنند. بلغارستان عضو اتحادیه اروپا است اما عضو حوزه شنگن و منطقه پولی یورو نمی باشد. دانشگاه های این کشور به طور مداوم در حال پیشرفت هستند تا دانشجویان بین المللی بیش تری را جذب کنند. صوفیه، پایتخت و بزرگ ترین شهر بلغارستان، شهری است که از لحاظ تاریخی به خوبی حفظ شده است و بزرگ ترین دانشگاه‌ های بلغارستان از جمله دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اوهریدسکی را در خود جای داده است.

با وجود این که بلغارستان یکی از کشورهای قدیمی جهان است اما یک کشور مدرن می باشد. گذشته از فرهنگ و تاریخ غنی، فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی برای کار در زمینه های مراقبت های بهداشتی-درمانی، علوم و تحقیقات در این کشور وجود دارد. اگرچه رقابت زیادی برای این موقعیت ها از سوی شهروندان این کشور نیز وجود دارد. با این وجود، فرصت های متعددی در آن وجود دارد، از جمله فرصت ساده لذت بردن از محیط طبیعی این کشور. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در بلغارستان تهیه نموده اند.

معرفی کشور بلغارستان به دانشجویان

بلغارستان با صربستان، مقدونیه شمالی، رومانی، یونان، ترکیه و دریای سیاه همسایه است. صوفیه پایتخت بلغارستان است و جمعیت آن حدود 1.2 میلیون نفر است. بلغارستان تاریخ شگفت انگیزی دارد. در سال 1946، این کشور تحت تأثیر اتحاد جماهیر شوروی به دلایل سیاسی و اقتصادی قرار گرفت. بلغارستان زمانی که در آن حزب کمونیست بلغارستان به قدرت رسید، به عنوان جمهوری اعلام شد.

دانشجویان عاشق تحصیل در بلغارستان می شوند زیرا در این کشور کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد! سواحل و استراحتگاه های آن نفس گیر هستند؛ همچنین بلغارستان به خاطر کوه های خود که در آن ها می توان ورزش های برفی انجام داد، مشهور است! وقتی دانشجویان به بلغارستان می روند چهار شهر وجود دارد که باید از آن ها دیدن کنند. این شهرها عبارتند از صوفیه، پلوودیو، ولیکو ترنوو و بلاگووگراد. همه این شهرها بسیار تاریخی هستند و برخی از آن ها حتی از رم و آتن هم قدمت بیش تری دارند!

چرا تحصیل در رشته ایمنی شناسی در بلغارستان

چرا تحصیل در رشته ایمنی شناسی در بلغارستان؟

بلغارستان که در شبه جزیره بالکان واقع شده است، به سرعت تبدیل به یک مقصد انتخابی برای دانشجویان بین المللی، به ویژه از همسایگان خود مانند یونان و ترکیه، حتی آلمان، نیجریه و هند شده است. دلایل خوبی وجود دارد که چرا آن ها تحصیل در بلغارستان را انتخاب می کنند. زندگی در بلغارستان بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی در همان منطقه است. این بدان معناست که دانشجویان می توانند از بخش بزرگی از زندگی دانشجویی خود با انجام کارهای دیگری که ممکن است لذت ببرند، مانند مسافرت، غذا خوردن و معاشرت بدون پرداخت هزینه، لذت ببرند. به علاوه، می ‌توانند این کارها را در محیطی امن و مساعد انجام دهند – این برای کسانی که دور از خانه خود زندگی می ‌کنند، عالی است. علاوه بر این، دانشگاه های بلغارستان نیز هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای را دریافت می کنند.

دانشگاه های این کشور دارای سیستم آموزشی توسعه یافته و امکانات در سطح جهانی برای تحقیق هم سطح با موسسات آموزش عالی گران هستند. و هنگامی که دانشجویان فارغ التحصیل می شوند، مطمئناً مدارکی خواهند داشت که توسط کارفرمایان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند. تحصیل در بلغارستان یک امر ضروری است زیرا این کشور با وجود اندازه کوچک، کشوری با فرصت های بزرگ است. این کشور کوچک مملو از ذهن های جوانی است که خلاق و مبتکر هستند. به غیر از این، دانشگاه های بلغارستان به امید جذب دانشجویان بین المللی بیش تر، به طور مداوم برای بهبود امکانات و خدمات خود تلاش می کنند. همچنین، پس از پایان برنامه تحصیلی، بلغارستان از دانشجویان بین المللی که تصمیم به ماندن در این کشور دارند بسیار استقبال می کند.

حقوق متخصصان رشته ایمنی شناسی در بلغارستان

فردی که به عنوان ایمنی شناس در بلغارستان کار می کند معمولاً حدود 6280BGN (لو بلغارستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق ایمنی شناسان در این کشور اروپایی بین 3080BGN (کم ترین) تا 9800BGN (بیش ترین) (لو بلغارستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه ایمنی شناسان در بلغارستان را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه ایمنی شناسان در بلغارستان

مطابق نمودار فوق، حقوق ایمنی شناسان در بلغارستان از 36900BGN (لو بلغارستان) در سال (حداقل حقوق) تا 118000BGN (لو بلغارستان) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر نیز تاثیر سطح تجربه بر میزان حقوق ایمنی شناسان در بلغارستان را نمایش می دهد:

تاثیر سطح تجربه بر میزان حقوق ایمنی شناسان در بلغارستان

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که سطح تجربه تاثیر شگرفی بر میزان حقوق ایمنی شناسان دارد. به عنوان مثال، یک ایمنی شناس با کم تر از 2 سال تجربه در بلغارستان در حدود 43800BGN (لو بلغارستان) در سال حقوق می گیرد. در حالی که یک ایمنی شناس با 2 تا 5 سال تجربه تقریبا 56300BGN (لو بلغارستان) در سال درآمد دارد، یعنی 29% بیش تر. همچنین، ایمنی شناسی با 5 تا 10 سال تجربه حقوقی معادل 77700BGN (لو بلغارستان) در سال می گیرد، یعنی 38% بیش تر از ایمنی شناسی با 2 تا 5 سال تجربه.

تاثیر جنسیت بر میزان حقوق ایمنی شناسان در بلغارستان

نمودار فوق نیز تاثیر جنسیت بر میزان حقوق ایمنی شناسان در بلغارستان را نشان می دهد. براساس داده های نمودار، یک ایمنی شناس مرد در این کشور اروپایی به طور متوسط 6% بیش تر از همتای زن خود حقوق می گیرد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در بلغارستان

دانشجویانی که مقیم اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا نیستند، به منظور تحصیل در بلغارستان باید برای ویزای دانشجویی بلغارستان (ویزای نوع D) که سه تا شش ماه اعتبار دارد، درخواست ارائه دهند. برای درخواست این ویزا، متقاضیان باید اسناد و مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فتوکپی پاسپورت (با حداقل یکسال اعتبار)
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه درمانی
  • عکس رنگی
  • تایید رزرو بلیط
  • اثبات پرداخت شهریه

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در بلغارستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *