ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان

رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان

باید صادقانه به این موضوع اشاره کرد که شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان چندان مناسب نیست و نمی تواند مقصد مناسبی باشد. افرادی که رشته ایمنی شناسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، گزینه های بسیار متعددی را در جهان پیش رو خواهند داشت اما باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در راین رشته در برخی از کشورهای جهان از جمله تاجیکستان نمی تواند چندان مناسب باشد. دانشگاه های تاجیکستان به ندرت رشته ایمنی شناسی را ارائه می کنند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان گزینه های متعددی را برای تحصیل خود در این کشور پیش رو داشته باشند.

رشته ایمنی شناسی در اکثر دانشگاه های جهان در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. افرادی که در مقطع کارشناسی در رشته هایی مانند میکروبیولوژی یا زیست شناسی تحصیل کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که بتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. هر فرد با توجه به توانمندی و علاقه خود، در مقطع ارشد مشخص می کند که در کدام حوزه قصد فعالیت خواهد داشت و کدام گرایش تحصیلی را برای خود انتخاب می کنند. به طور کلی باید اشاره داشت که تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان از نظر علمی چندان مناسب نیست اما با این حال مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که عواملی می تواند تحصیل این رشته در تاجیکستان را نامناسب کند.

  • آیا می توان به زبان فارسی در تاجیکستان به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار ایمنی شناسان در کشور تاجیکستان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان

شرایط تحصیل در تاجیکستان در طول سال های اخیر به شدت دچار تغییر شده است و شهروندان ایران و افغانستان و سایر فارسی زبانان نیز برای تحصیل در این کشور به در اختیار داشتن مدرک زبان روسی نیاز خواهند داشت. رسم الخط زبان تاجیک ها روسی است و به همین دلیل است که افراد برای تحصیل خود در این کشور باید زبان روسی را به طور کامل بیاموزند. در گذشته نه چندان دور امکان تحصیل در این کشور به زبان روسی نیز وجود داشت.

در رشته ایمنی شناسی در کشور تاجیکستان تنها یک دانشگاه معتبر وجود دارد و آن هم دانشگاه ملی تاجیکستان است و نکته ای که در رابطه با این قابل تامل است، کیفیت تحصیل در این دانشگاه است تا جایی که در میان دانشگاه های برتر جهان، هیچ گونه جایگاهی را به دست نیاورده و تا رتبه 1600 نیز نمی توان نام این دانشگاه را مشاهده کرد. مجموعه دلایلی که می تواند از ارزش تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان بکاهد عبارتند از:

معایب تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان

در چنین شرایطی تحصیل در تاجیکستان تنها برای افرادی مناسب است که بنا به دلایل دیگری به این کشور مهاجرت کرده اند و برای بازه زمانی مشخصی باید در تاجیکستان بمانند. در غیر این صورت باید اشاره کرد که هیچ گونه توجیهی برای ورود به تاجیکستان برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی وجود ندارد.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان

تاجیکستان با وجود این که کشوری با کیفیت نه چندان مناسب برای تحصیل است، اما باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های تحصیل در این کشور نسبتا زیاد است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ایمنی شناسی در این کشور، دانشجویان باید مبلغی در حدود 4800$ (دلار) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند. در سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز چندان ارزان قیمت نیست و دانشجویان باید سالیانه در حدود 6000$ (دلار) را به عنوان هزینه های زندگی خود در این کشور پرداخت کنند.

با توجه به شرایط موجود در کشور تاجیکستان نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به راحتی بتوانند در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند یا این که بتوانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند اما باید به این نکته اشاره کرد که از نظر قانونی دانشجویان می توانند در این کشور ضمن تحصیل به کار مشغول شوند.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در تاجیکستان

شرایط کار ایمنی شناسان در کشور تاجیکستان

با وجود این که کیفیت زندگی در کشور تاجیکستان چندان مناسب نیست اما باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای ورود به این کشور هستند و تحصیل در تاجیکستان یکی از بهترین مسیرهای رسیدن به کار در این کشور است. افرادی که در تاجیکستان به عنوان ایمنی شناس مشغول کار می شوند، می توانند به طور متوسط 32400TJS (سامانی) در ماه را به دست آورند و این مبلغی قابل توجه در این کشور است. اگرچه نمی توان آن را هم سطح با کشورهای برتر جهان دانست اما باید به این نکته اشاره داشت که برای زندگی در این کشور با کیفیت مناسب کافی است.

به طور کلی تاجیکستان کشور مناسبی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی و بسیاری از رشته های تحصیلی نیست و نمی توان به موکلین خود توصیه کرد تا این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری در خارج از کشور را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *