ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در دانمارک

رشته ایمنی شناسی در دانمارک

رشته ایمنی شناسی در دانمارک آینده درخشانی برای افراد رقم می زند و به همین دلیل است که طرفداران زیادی در سالهای اخیر دارد. تحصیل برای دانشجویان دانمارکی و دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است، اما برای دانشجویان بین المللی، طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک های مالی برای کمک به هزینه های شهریه وجود دارد؛ دانشجویان دانمارکی در حین تحصیل در دانشگاه حق دریافت حمایت عمومی برای هزینه های زندگی خود را دارند.

اگرچه امکان تحصیل در دانمارک به صورت رایگان برای غیر اروپایی ها وجود ندارد؛ مزیت های زیادی وجود دارد که تحصیل در دانمارک را برای دانشجویان جذاب می کند. از آن جمله می توان به امکان کار ضمن تحصیل در دانمارک تا سقف 20 ساعت در هفته، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر دانشجو، اجازه کار تمام وقت همراه، شرکت در کلاس های آموزش زبان دانمارکی به صورت رایگان و غیره اشاره نمود.

کارشناسی ارشد ایمونولوژی و التهاب یک برنامه کارشناسی ارشد نظری و تجربی در علوم طبیعی و بهداشتی است؛ این شما را واجد شرایط یافتن راه حل ها و همچنین طراحی استراتژی های درمانی جدید برای مبارزه با بیماری های انسانی می کند. ایمونولوژی و التهاب رشته هایی در پزشکی و زیست شناسی هستند که با ایمنی، سیستم ایمنی و نحوه واکنش بدن به آسیب یا عفونت مرتبط هستند؛ به عنوان یک ایمونولوژیست، دانش و صلاحیت های بسیار تخصصی در زمینه ایمونولوژی، بیماری های خودایمنی و سایر بیماری های التهابی، آلرژی ها، ایمونولوژی تومور، و موضوعات مرتبط مانند آسیب شناسی ایمنی، سم شناسی، فارماکولوژی، درمان و طب ترجمه ای دارید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانمارک چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک کدام اند؟

درباره تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانمارک

دانمارک مراقبت های بهداشتی «رایگان» را به همه ساکنان ارائه می دهد که از طریق مالیات تأمین می شود؛ یک بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی اختیاری وجود دارد، اما در مقایسه با سیستم عمومی بسیار بزرگتر که توسط اکثر مردم استفاده می شود، بسیار کوچک است. با این حال رشته ایمنی شناسی از جمله پردرآمدترین مشاغل در دانمارک هستند. کارشناسی ارشد ایمونولوژی و التهاب بر روش‌شناسی و مدل‌های in vitro و in vivo جدید توسعه یافته تمرکز دارد؛ این شما را با مهارت های عملی برای ادغام بهتر و سریعتر در آینده شغلی خود در ایمونولوژی تکمیل می کند.

اگر در طی 5 سال گذشته مدرک لیسانس خود را به پایان رسانده اید یا اگر در ترم آخر برنامه لیسانس ثبت نام کرده اید، واجد شرایط درخواست برای برنامه کارشناسی ارشد در ایمونولوژی و التهاب هستید. صرف نظر از اینکه در کدام دانشگاه ثبت نام کرده اید، می توانید (در صورت داشتن شرایط پذیرش و زبان) بر اساس مدرک لیسانس مربوطه درخواست دهید. مدارک لیسانس که مستقیماً صلاحیت اعطا می کنند: اگر یکی از مدارک لیسانس زیر را از یک دانشگاه دانمارکی دارید، در نظر گرفته می شود که تمام شرایط پذیرش را دارید و مستقیماً واجد شرایط درخواست برای کارشناسی ارشد ایمونولوژی و التهاب هستید:

  • زیست شناسی
  • بیوشیمی
  • زیست پزشکی مولکولی/ پزشکی مولکولی
  • دامپزشکی

درباره تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانمارک

سایر مدارک پذیرش رشته ایمنی شناسی در دانمارک

اگر مدرک لیسانس دیگری غیر از موارد ذکر شده در بالا از دانشگاهی در دانمارک یا خارج از کشور دارید، در صورتی که ارزیابی کمیته پذیرش این باشد که برنامه لیسانس شما از نظر دامنه و محتوا معادل یکی از برنامه های لیسانس ذکر شده در بالا باشد، ممکن است پذیرفته شوید. از دیگر الزامت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • الزامات تحصیلی: شما باید مدارک تحصیلی خود را در سطح دانشگاه/کالج در زمینه های زیر گذرانده باشید:
    • در مجموع حداقل 30 واحد ECTS در 3 از 4 حوزه: زیست شناسی سلولی، بیوشیمی، ژنتیک و/یا زیست شناسی مولکولی
  • الزامات زبان: شما باید با توجه به پیشینه خود، مهارت زبان انگلیسی را مستند کنید. الزامات زبان را ببینید
  • شرایط سال فارغ التحصیلی: شما باید مدرک لیسانس خود را حداکثر ظرف 5 سال قبل از شروع ترم اول برنامه کارشناسی ارشد کسب کرده باشید. (در شرایط استثنایی، کمیته پذیرش ممکن است از شرایط سال فارغ التحصیلی چشم پوشی کند).

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانمارک

برای تمام دانشجویان دوره تمام وقت که دارای تابعیت خارج از اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس هستند، شهریه وجود دارد، دانشجویان در یک برنامه تبادل نیازی به پرداخت شهریه ندارند. اما دانشجویان غیر اروپایی از جمله ایرانی ها به منظور تحصیل در دانمارک در رشته ایمنی شناسی باید موارد مختلفی از جمله شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در دانمارک را در نظر بگیرند. شهریه دانشگاه های دانمارک برای رشته ایمنی شناسی متفاوت است و به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی افراد بستگی دارد. اما معمولا شهریه رشته مزبور در دانمارک سالانه بین 12000€ تا 23000€ (یورو) در سال می باشد. به این رقم باید هزینه زندگی در دانمارک را نیز افزود که در نمودار ذیل با کشور آلمان مقایسه شده است:

هزینه زندگی ماهانه در دانمارک و آلمان

اخذ ویزای تحصیلی برای رشته ایمنی شناسی در دانمارک

دانشجوی متقاضی مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل ابتدائا باید پذیرش بگیرد؛ رشته ایمنی شناسی نیز در هر دانشگاه ددلاین متفاوتی دارد. اما یکی از محبوب ترین دانشگاه ها در این کشور برای رشته مزبور دانشگاه کپنهاگ می باشد که ددلاین آن به شرح ذیل می باشد:

تابعیتتاریخ
ددلاین اپلای برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس1 مارس
ددلاین اپلای برای دانشجویان غیر اروپایی15 ژانویه
تاریخ شروع برای تمامی دانشجویان1 سپتامبر

بعد از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی دانمارک می رسد که به مدارکی نیازمند است. از آن جمله می توان به مدرک زبان معتبر، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در دانمارک، گواهی تمکن مالی به ازای ماهی حداقل 1000€ (یورو)، رسید پرداخت شهریه حداقل برای سال اول، فرم درخواست ویزای تحصیلی دانمارک، پاسپورت، عکس پاسپورتی و مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در دانمارک اشاره نمود. در این مقاله در خصوص رشته ایمنی شناسی در دانمارک اطلاعاتی ارائه شد و در خصوص ویزای تحصیلی این کشور نیز مواردی لحاظ گردید. علاقمندان تحصیل در دانمارک، کانادا، هلند، ایتالیا، اتریش، مجارستان، ترکیه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *