ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در روسیه

رشته ایمنی شناسی در روسیه

رشته ایمنی شناسی در روسیه برای کسانی که می خواهند هزینه های کم تری نسبت به آمریکا و کانادا بپردازند گزینه خوبی است. البته توجه شود وزارت بهداشت ایران تنها در صورتی مدرک اخذ شده از روسیه را قبول می کند که فرد فارغ التحصیل دانشگاه های مورد قبول این کشور باشد و به زبان روسی تحصیل نموده باشد. دانشگاه های پزشکی روسیه در سراسر جهان به خوبی شناخته شده اند. روسیه یکی از کشورهایی است که سریع‌ترین رشد را در جهان دارد. استاندارد دانشگاه های علوم پزشکی روسیه با هزینه های بسیار پایین زندگی بسیار بالا است؛ تحصیل ایمنی شناسی در روسیه بهترین گزینه برای دانشجویان است و اگر پروازهایی را با یک توقف در نظر بگیرید، تعداد کمی از شهرهای بزرگ وجود دارد که نتوانید از مسکو به آنها بروید.

آسیای مرکزی بخش فوق العاده زیبایی از جهان است و از هر شهر بزرگ روسیه بسیار قابل دسترسی است؛ روسیه نیز مملو از زیبایی های طبیعی خود است. مدارک پزشکی PG از روسیه، کشورهای دیگر ممکن است به زودی در بسیاری کشورها به رسمیت شناخته شوند. در حال حاضر، مدارک تحصیلات تکمیلی پزشکی در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند توسط MCI به رسمیت شناخته می شود؛ اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های روسیه دوره‌های زبان مقدماتی را برای کمک به دانش‌آموزان برای کسب مهارت‌های لازم برای تحصیل به زبان روسی ارائه می‌کنند، اما اگر ترجیح می‌دهید انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی ترجیح دهید، مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزش انگلیسی در دسترس هستند. اکثر دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند در سطح کارشناسی ارشد هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در روسیه چقدر است؟
  • درآمد ایمنی شناسان در روسیه چه میزان می باشد؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در روسیه

به نظر می رسد متوسط ​​دستمزد در روسیه پایین باشد زیرا هزینه کالاها و خدمات معمولی به همان نسبت پایین است؛ به عنوان مثال، یک خانه جدید در یک شهر متوسط ​​روسیه می تواند با 50000€ (یورو) داشته باشد، اما در آلمان 10 برابر بیشتر هزینه دارد، یعنی 500000€ (یورو). تعداد کمتری از روس ها نسبت به سایر کشورها انگلیسی صحبت می کنند؛ در روسیه این فقط یک حرکت مودبانه نیست، بلکه یک الزام کامل است. تنها 5% از روس ها انگلیسی صحبت می کنند و تسلط کلی به زبان انگلیسی روسیه همچنان در رتبه “پایین” در شاخص بین المللی مهارت انگلیسی (EF EPI) قرار دارد. پس به منظور کار پس از فارغ التحصیلی از رشته ایمنی شناسی و سایر رشته ها فرد باید الزاما به زبان روسی هم مسلط باشد.

کار در روسیه برای رشته ایمنی شناسی با درآمد بالایی همراه است که در نمودار ذیل مشخص شده است:

درآمد رشته ایمنی شناسی در روسیه

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در روسیه

امکان تحصیل در روسیه به صورت رایگان وجود ندارد اما دانشجویان ممتاز شاید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند. هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در هر کدام از دانشگاه های روسیه متفاوت می باشد اما معمولا سالی 6000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشگاه های پزشکی روسیه MBBS در روسیه را با هزینه کم و بهترین امکانات را برای همه دانشجویان پزشکی ارائه می دهند. دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی در روسیه هستند و همچنین دارای 50% نمره هستند می توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند؛ دانشگاه های پزشکی روسیه دوره MBBS را با هزینه بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند. برای درخواست بورسیه دولتی روسیه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به وب سایت رسمی بورسیه لینک شده در بالا بروید، ثبت نام کنید و مشخصات خود را پر کنید.
  • حداکثر 6 دانشگاه و برنامه تحصیلی خود را انتخاب کنید.
  • اسناد خود را آپلود کنید.
  • فرم درخواست را ارسال کنید.
  • یک فرآیند انتخاب رقابتی را در کشور خود پشت سر بگذارید.

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در روسیه

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در روسیه

شاید این سوال مطرح شود که آیا خارجی ها می توانند همزمان در روسیه تحصیل و کار کنند؟ بله، دانشجویان بین المللی می توانند در زمان آزاد خود در دانشگاه (یا در سازمان های آن) کار کنند؛ مجوز فقط برای دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود. بخشی از هزینه زندگی در روسیه را می توان با کار دانشجویی در این کشور تامین نمود؛ اقامت قانونی یک تبعه خارجی در روسیه با ویزای دانشجویی آنها که در طول دوره تحصیل معتبر است تضمین می شود. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه روسیه، خارجی ها نمی توانند در روسیه بمانند یا در صورتی که ویزای کار/ مجوز کار را دریافت نکرده باشند، کار کنند؛ همینطور که گفته شد همچنین می توانید همزمان با تحصیل در دانشگاه مشغول به کار شوید.

در صورت داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در روسیه، فرد می تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود و سپس ویزای تحصیلی اقدام نماید. از جمله مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه در سال 2022 می توان به پاسپورت معتبر، نامه پذیرش دانشگاهی در روسیه و نامه تمکن مالی بانکی اشاره نمود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در رشته ایمنی شناسی در روسیه اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *