ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در رومانی

رشته ایمنی شناسی در رومانی

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در رومانی چندان مناسب نیست و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید رزومه متوسط داشته باشند. در شرایط کنونی می توان گفت که رومانی یکی از آخرین گزینه های اروپایی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید و نمی توان به افرادی که رزومه های قدرتمندی در اختیار دارند توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب کنند. در تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور مزیت هایی نیز وجود دارد که در جایگاه خود می توانند به تحصیل در این کشور اعتبار ببخشند اما نکته ای که بیش از سایرین در این بخش قابل تامل است، سطح علمی دانشگاه های این کشور است.

در میان دانشگاه های اروپای شرقی، رشته ایمنی شناسی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و در کشورهایی مانند لهستان، مجارستان و غیره می توان مشاهده کرد که دانشگاه های رشته ایمنی شناسی رتبه های مناسبی را به دست آورده اند اما رومانی یکی از آن دسته کشورهایی است که تاکنون نتوانسته است رتبه بهینه ای را به دست آورد و همچنان با مشکلاتی در این زمینه دست و پنجه نرم می کند. با این وجود می توان گفت که رومانی می تواند یکی از کشورهایی باشد که مسیر مهاجرت افراد به حوزه شنگن را هموارتر می کند و در چنین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته ایمنی شناسی در رومانی را مورد مطالعه قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در رومانی چیست؟
  • آیا رومانی از دانشگاه های معتبری در رشته ایمنی شناسی برخوردار است؟
  • هزینه های تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چقدر است؟
  • چرا رومانی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی نیست؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته ایمنی شناسی در رومانی

همانطور که در بخش ابتدایی اشاره کردیم، دانشگاه های رومانی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی چندان مناسب نیستند و نمی توان انتظار داشت که افراد با رزومه های عالی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. یکی از مزیت هایی که ممکن است بسیاری از افراد را به سمت تحصیل در رومانی بکشاند آن است که دانشجویان با در اختیار داشتن نمره 5 آیلتس نیز می توانند پذیرش تحصیل و همچنین ویزای خود را برای ورود به این کشور به دست آورند و همین مسئله برای بسیاری از افراد کافی است تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند تا پلی باشد برای ورود به بهترین کشورهای جهان.

بهترین دانشگاه های کشور رومانی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی عبارتند از:

بهترین دانشگاه های کشور رومانی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی

همانطور که تصویر فوق نیز اثبات می کند، رومانی را تنها می توان به افرادی پیشنهاد کرد که رزومه سطح متوسط در اختیار دارند یا آنکه توانایی کافی برای دریافت مدرک آیلتس قدرتمند را در اختیار ندارند و به همین دلیل باید کشوری را انتخاب کنند که یا دوره زبان مجزا ارائه می کند یا این که به فرد اجازه می دهد که با نمره های ضعیف تر نیز دوره تحصیلی خود را شروع کند و رومانی یکی از همین کشورها است.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در رومانی

یکی دیگر از نکات جذاب در خصوص تحصیل در رومانی آن است که دانشجویان به هزینه های سنگین برای ورود به این کشور نیازی نخواهند داشت و از نظر مالی نیز می توانند هزینه های کمی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند. در رشته ایمنی شناسی، هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی معادل 3100€ تا 4200€ (یورو) در سال است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، نباید انتظاری برای دریافت بورسیه داشته باشند.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و معمولا افراد این فرصت را خواهند داشت که با 250€ (یورو) در ماه هزینه های زندگی خود را نیز به صورت کامل پوشش دهند. فرصت کار نیمه وقت در رومانی از جمله فرصت هایی است که به فرد کمک می کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل پوشش دهد. در شرایط کنونی، امکان دریافت ویزای همراه برای علاقمندان به تحصیل در رومانی نیز وجود دارد و این خود یکی دیگر از امتیازات تحصیل در این کشور است.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در رومانی

شرایط کار ایمنی شناسان در رومانی

به عنوان یک ایمنی شناس، فرد می تواند به جستجوی کار در رومانی مشغول شود و در صورتی که قرارداد کاری خود را در این زمینه به امضا رساند، قادر خواهد بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در مسیر دریافت اقامت دائمی این کشور قرار گیرد. با این وجود بسیاری از افرادی که در رومانی تحصیل می کنند، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، به منظور رسیدن به شرایط بهتر زندگی رومانی را ترک کرده و به کشورهای مطرح جهان مهاجرتی دوباره را تجربه می کنند.

در شرایطی که چنین اتفاقی می تواند زمانبر باشد، توصیه می شود تا افراد از ابتدا کشوری را برای اقامت خود انتخاب کنند که از نظر اقتصادی، شرایط مناسبی برای کار پس از تحصیل نیز ایجاد کند. در صورتی که به دنبال کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل و زندگی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *