ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در صربستان

رشته ایمنی شناسی در صربستان

شرایطی که تحصیل در رشته ایمنی شناسی در صربستان در طول سال های اخیر ایجاد کرده است، این کشور را مقصدی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. افرادی که در رشته ایمنی شناسی تحصیل می کنند، فرایند بسیار ساده ای برای رسیدن به کار خواهند داشت چراکه دامنه وسیعی از مشاغل در دسترس آن ها قرار دارد و می توانند به اختیار خود یکی از بهترین پیشنهادهای کاری را که در اختیار دارند، برای خود انتخاب کنند و در نتیجه می توانند از نظر مالی نیز شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کنند. طول دوره تحصیل رشته ایمنی شناسی در مقطع کارشناسی ارشد تنها 2 ساله است و این خود یک امتیاز با ارزش به حساب می آید.

صربستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، جذابیت های خاص خود را دارد و یکی از مهم ترین آن ها، شرایط اقامت در این کشور به عنوان یکی از کشورهایی که پل ورود به کشورهای عضو شنگن شناخته می شود، است. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل میزان توجهات به سمت دانشگاه های این کشور در برخی از رشته های تحصیلی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. دانشجویانی که صربستان را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، کمتر به اقامت پس از تحصیل در آن فکر می کنند و از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در همین کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های کشور صربستان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند مهاجرت کاری به این کشور برای متخصصان ایمنی شناسی چیست؟

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در صربستان

صربستان یکی از کشورهای اروپایی است که عضویت در اتحادیه اروپا و همچنین حوزه شنگن را در اختیار ندارد و به همین دلیل نمی توان آن را در وهله اول مقصد مناسبی برای ورود دانست. در رابطه با تحصیل در این کشور نیز ابهاماتی وجود دارد اما در برخی از رشته های تحصیلی، می توان گفت که صربستان مقصد مناسبی برای تحصیل به حساب می آید. برای این که بتوان در خصوص تحصیل در رشته ایمنی شناسی در این کشور توضیحات کامل تری را به دست آورد، جدول زیر تهیه و تنظیم شده است.

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه بلگراد175495
دانشگاه کراگویواچ284906
دانشگاه نیس3351143
دانشگاه نوی ساد3861360

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که تنها یک دانشگاه در کشور صربستان از اعتبار کافی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی برخوردار است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد توانایی کافی برای ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. در شرایط کنونی می توان گفت که تحصیل در صربستان در رشته ایمنی شناسی از اعتبار کافی برخوردار نیست و می تواند آینده دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد.

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در صربستان

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در صربستان

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور صربستان را دارند، توجه به این نکته بسیار ضروری است که دغدغه های مالی آن ها در این کشور در کمترین سطح خود قرار دارد و دانشجویان نیاز چندانی به دریافت بورسیه های تحصیلی نخواهند داشت. در دانشگاه های صربستان، دانشجویان برای پرداخت شهریه خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته ایمنی شناسی، باید شهریه ای در حدود 1400€ تا 1900€ (یورو) در سال را در نظر داشته باشند که به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی ناچیز است.

از طرف دیگر، در بسیاری از شهرهای این کشور، دانشجویان با در اختیار داشتن سرمایه ای در حدود 6000€ (یورو) در سال، می توانند کلیه هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل پوشش دهند. با این حال، دولت صربستان به دانشجویان خارجی این فرصت را داده است که بتوانند در حین تحصیل به کار دانشجویی مشغول شده و هزینه های خود را به طور کامل پوشش دهند. برخی از مهم ترین دلایل انتخاب صربستان به عنوان مقصد نهایی تحصیل در رشته ایمنی شناسی عبارتند از:

مهم ترین دلایل انتخاب صربستان به عنوان مقصد نهایی تحصیل در رشته ایمنی شناسی

شرایط کار ایمنی شناسان در کشور صربستان

با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های صربستان، از نظر حقوقی دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در این کشور به عنوان نیروی کار به جستجوی شغل بپردازند و در صورتی که به این خواسته خود دست پیدا کنند، واجد شرایط دریافت ویزای کاری صربستان خواهند بود. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر با توجه به عدم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا در کشوری اقامت داشته باشند که عضویت اتحادیه اروپا را در اختیار داشته باشد و به همین دلیل است که با وجود امتیازاتی که تحصیل در صربستان دارد، بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب نمی کنند.

در شرایط کنونی در صورتی که به دنبال زندگی در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به تجربیات خود در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *