ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در لهستان

رشته ایمنی شناسی در لهستان

دانشجویان بین المللی رشته ایمنی شناسی در لهستان می توانند بدون نیاز به مجوز کار در این کشور کار کنند، البته به شرط داشتن مجوز اقامت معتبر. دانشجویان می توانند با کار در حین تحصیل به تامین هزینه های خود کمک کنند. موسسات آموزش عالی با کیفیت بالا، هزینه های کم تحصیل و هزینه های کم زندگی از جمله مواردی هستند که دانشجویان را جذب لهستان می کنند. سیستم آموزشی این کشور اروپایی دارای کیفیت بالایی است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آن امکان پذیر است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لهستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه برای رشته ایمنی شناسی در لهستان کدام دانشگاه است؟
  • وضعیت حقوق ایمنی شناسان در لهستان چگونه است؟
  • برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لهستان چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته ایمنی شناسی در لهستان چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه برای رشته ایمنی شناسی در لهستان

وب سایت usnews بهترین دانشگاه برای ایمنی شناسی در لهستان را “دانشگاه پزشکی ورشو (Medical University Warsaw)” معرفی کرده است.

دانشگاهمحل استقرارامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)رتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان برای ایمنی شناسیرتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان
دانشگاه پزشکی ورشوورشو12.536.52401118

دانشگاه پزشکی ورشو یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های پزشکی در کشور لهستان است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی وابسته به تعدادی از بیمارستان های بزرگ در لهستان است. هیات علمی دانشگاه پزشکی ورشو به دلیل مشارکت در تحقیقات و کار در حیطه پزشکی در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه آموزش های عمومی و تخصصی را در دو سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. دانشجویان در پنج بیمارستان آموزشی بالینی که مراقبت های پزشکی عمومی و عالی را به بیماران ارائه می دهند، یاد می گیرند. دانشجویان و کارکنان همچنین تحقیقات علمی و بالینی را در این بیمارستان ها انجام می دهند و همچنین در تعدادی از بخش های دانشگاهی بالینی واقع در بیمارستان های دیگر در ورشو مشارکت دارند.

حقوق متخصصان رشته ایمنی شناسی در لهستان

فردی که به عنوان ایمنی شناس در لهستان کار می کند معمولاً حدود 13800PLN (زلوتی لهستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق ایمنی شناسان در این کشور اروپایی بین 7330PLN (کم ترین) تا 21000PLN (بیش ترین) (زلوتی لهستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه ایمنی شناسان در لهستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه ایمنی شناسان در لهستان

مطابق داده های نمودار فوق، حقوق ایمنی شناسان در لهستان از 87900PLN (زلوتی لهستان) در سال (حداقل حقوق) تا 252000PLN (زلوتی لهستان) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر تاثیر عامل سطح تجربه بر میزان حقوق ایمنی شناسان در لهستان را نمایش می دهد:

تاثیر عامل سطح تجربه بر میزان حقوق ایمنی شناسان در لهستان

از نمودار فوق نتیجه می گیریم که سطح تجربه تاثیر شگرفی بر روی میزان حقوق ایمنی شناسان دارد. به عنوان مثال، یک ایمنی شناس با کم تر از دو سال تجربه در لهستان تقریبا 101000PLN (زلوتی لهستان) در سال حقوق می گیرد در حالی که انتظار می رود ایمنی شناسی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 124000PLN (زلوتی لهستان) در سال حقوق بگیرد، یعنی 23% بیش تر.

جنسیت نیز عامل دیگری است که بر میزان حقوق ایمنی شناسان در لهستان تاثیر می گذارد. نمودار زیر این تاثیر را نشان می دهد:

میزان حقوق ایمنی شناسان در لهستان بر اساس جنسیت

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که یک ایمنی شناس مرد در لهستان به طور متوسط 6% بیش تر از همتای زن خود حقوق می گیرد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لهستان

دو مدرک اصلی که هنگام ورود به لهستان توسط شهروندان غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است، یک سند مسافرتی معتبر (گذرنامه) و یک ویزا (در صورت نیاز) است. به عنوان یک قانون کلی، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای ورود به لهستان به ویزا نیاز دارند. با اینحال، اتباع خارجی از تعدادی از کشورها هنگام ورود به حوزه شنگن برای دوره ‌هایی که بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه نباشد، از الزام ویزا معاف هستند. لهستان بخشی از حوزه شنگن است، بنابراین دانشجویان می توانند برای ویزای لهستان درخواست ارائه دهند و به سراسر اروپا سفر کنند (به استثنای بریتانیا، ایرلند، قبرس، بلغارستان، رومانی، کرواسی و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا). دو نوع ویزا برای انتخاب دانشجویان وجود دارد:

  • نوع C: ویزای شنگن کوتاه مدت که به دارنده آن اجازه میدهد تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه در قلمرو شنگن بمانند.
  • نوع D: ویزای ملی بلند مدت صادر شده برای حداکثر یکسال است که امکان سفر در حوزه شنگن را تا 90 روز در یک دوره 180 روزه فراهم میکند.

5 مرحله برای گرفتن ویزای تحصیلی لهستان عبارتند از:

  1. یافتن بخش کنسولی/ کنسولگری لهستان به عنوان زیر بخش سفارت جمهوری لهستان که بتواند درخواست دانشجو را پردازش کند.
  2. خواندن با دفت تمام اطلاعات مربوط به درخواست ویزا در وب سایت کنسولگری و دنبال کردن تمام دستورالعملها
  3. تعیین قرار ملاقات ویزا با کنسولگری
  4. آماده کردن مدارک لازم از جمله فرم درخواست، گذرنامه، عکس بیومتریک، بیمه درمانی، تمکن کافی و اسنادی که هدف از اقامت دانشجو را تایید میکند.
  5. ارائه کلیه مدارک از جمله فرم درخواست چاپ شده و امضا شده و هزینه ویزا.

بررسی درخواست ویزا ممکن است حداکثر 15 روز طول بکشد. ارائه زودهنگام مدارک ویزا توصیه میشود زیرا در برخی موارد ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لهستان

هزینه زندگی دانشجویان رشته ایمنی شناسی در لهستان

هزینه های ماهانه یک فرد در لهستان 542.22$ (دلار آمریکا) بدون اجاره برآورد می شود در صورتی که در آمریکا 938.59$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. وضعیت اجاره ماهانه در لهستان و آمریکا به صورت زیر می باشد:

عنواناجاره ماهانه در لهستان (بر حسب دلار آمریکا)اجاره ماهانه در آمریکا (بر حسب دلار آمریکا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر479.56$1363.89$
آپارتمان یک خوابه خارج از شهر388.04$1106.22$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر740.46$2235.80$
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر2447.58$7264.90$

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لهستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در لهستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *