ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ

رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ

علاقه مندان به رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ که شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیستند، باید ویزای دانشجویی اخذ نمایند. دانشجویان باید ویزا را قبل از سفر به این کشور دریافت کنند و پس از ورود به آن می توانند برای مجوز اقامت درخواست ارائه دهند. این در حالی است که دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستند نیازی به دریافت ویزا ندارند و فقط باید ظرف نود روز پس از ورود به این کشور در ادارات محلی آن ثبت نام کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ تهیه کرده اند.

معرفی لوکزامبورگ به دانشجویان

دوک نشین لوکزامبورگ یکی از کوچک ترین کشورهای جهان است. لوکزامبورگ که بین فرانسه، بلژیک و آلمان در منطقه ‌ای از اروپای غربی به نام سرزمین های سفلی (Low Countries) قرار دارد، دارای انرژی و نفوذی است که با اندازه کوچک آن در تعارض است. لوکزامبورگ که در سال 1839 از فرانسه و آلمان ایجاد شد، دارای سه زبان رسمی است: فرانسوی، آلمانی و لوگزامبورگی. زبان لوکزامبورگی نزدیک به آلمانی است، اما آن قدر نزدیک نیست که به عنوان یک گویش طبقه بندی شود. در این کشور هر سه زبان آموزش داده می شوند و در زندگی روزمره استفاده می شوند. در واقع هر سه در مراحل مختلف تصویب یک قانون در مجلس این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. انگلیسی و پرتغالی نیز به طور گسترده اصحبت می شود. این بدان معناست که متوسط مردم لوکزامبورگ به طور معمول به حداقل چهار زبان مسلط هستند.

لوکزامبورگ علیرغم وسعتش، جمعیت زیادی دارد. این کشور به طور کلی به دو منطقه تقسیم می‌شود: اوسلیگ و گوتلند. اوسلیگ (شمال) عمدتاً روستایی است. این منطقه خانه مناظر باز، مزارع، دهکده ‌های کوچک به سبک ژرمنی و جریب‌ ها منطقه حفاظت شده است. دو سوم جنوبی کشور منطقه گاتلند است، جایی که رودخانه ها با شهرها، شهرهای بزرگ و پایتخت یعنی شهر لوکزامبورگ در هم تنیده می شوند. اکثر دانشجویان داخلی و خارجی، خود را در گوتلند می یابند. لوکزامبورگی ها همچنین به خاطر استقبال از کسانی که از جاهای دیگر می آیند معروف هستند. تقریبا نیمی از جمعیت اوکزامبورگ در این کشور به دنیا نیامده ‌اند و از هر هفت نفر یک نفر اهل پرتغال است. مردم لوکزامبورگ با خوشحالی یکی از زبان ‌ها را به دانشجویان آموزش می‌دهند – به‌ ویژه زبان لوکزامبورگی. لوکزامبورگ کشوری است مملو از ماجراجویی‌ها و فرصت‌ها.

هزینه تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگی ها معمولاً بیش از 1200€ (یورو) معادل 1850$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی به عنوان شهریه پرداخت نمی کنند. اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیز از این نرخ ها برخوردار هستند. در واقع، اگر برنامه انتخابی دانشجو به زبان های فرانسوی، آلمانی یا لوگزامبورگی تدریس می شود، کاملا رایگان است. دانشگاه ها می توانند شهریه خود برای دانشجویان خارج از حوزه اتحادیه اروپا را تعیین کنند. به این ترتیب، شهریه ها می توانند بسیار متفاوت باشند. برای مثال، دانشگاه لوکزامبورگ بیش از 200€ (یورو) معادل 235$ (دلار آمریکا) در هر ترم دریافت نمی کند، در حالی که دانشگاه قلب مقدس – شعبه ای از یک دانشگاه آمریکایی – هزینه های به طور قابل توجه بیش تری دریافت می کند. اگر هزینه های تحصیل بر تصمیم نهایی دانشجو در مورد محل تحصیل تأثیر می گذارد، قبل از درخواست، باید مدتی را به انجام تحقیقات اختصاص دهد.

در مورد بورسیه ها نیز باید گفت که تعداد شگفت انگیزی بورسیه برای چنین کشور کوچکی وجود دارد. برخی از آن ها توسط دانشگاه ها و برخی نیز توسط دولت لوگزامبورگ ارائه می شوند. همچنین برخی از آن ها توسط اتحادیه اروپا ارائه می شوند – به کسانی که در داخل و خارج از این بلوک هستند – در حالی که برخی توسط سایر نهادها و سازمان های بین المللی ارائه می شوند. همچنین به کسانی که در رشته های خاصی تحصیل می کنند بورسیه هایی اعطا می شود. برخی از بورسیه ها کل هزینه های دانشجو را پوشش می دهند. برخی دیگر تا 75% از هزینه های تحصیل و هزینه های مربوطه را پوشش می دهند، در حالی که برخی دیگر به دانشجویان امکان دسترسی به وام های کم بهره را می دهند تا به آن ها کمک کنند هزینه های خود را در لوکزامبورگ تامین نمایند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ

بررسی هزینه زندگی در لولزامبورگ نشان می دهد:

  • هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره 3226.92€ (یورو) بدون اجاره است.
  • هزینه های ماهانه یک نفر 925.89€ (یورو) بدون اجاره است.

مقایسه لوکزامبورگ و ایران از نظر هزینه های زندگی نشان می دهد هزینه زندگی در این کشور اروپایی به طور متوسط 115.21% بیش تر از ایران است. همچنین مقایسه این دو کشور از نظر اجاره نشان می دهد اجاره بها در لوکزامبورگ به طور متوسط 240.48% بیش تر از ایران می باشد. وضعیت اجاره ماهانه در این کشور کوچک اروپایی به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1525.00€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 1230.90€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 2925.00€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 2925.00€ (یورو)

جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در لوکزامبورگ را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
6.4%2.3%4.9%26.3%6.7%39.5%13.9%

قیمت برخی کالاهای مصرفی در لوکزامبورگ به صورت زیر می باشد:

  • یک لیتر شیر معمولی: 1.24€ (یورو)
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 11.28€ (یورو)
  • یک کیلوگرم پنیر محلی: 16.92€ (یورو)
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 18.92€ (یورو)
  • یک کیلوگرم پیاز: 2.28€ (یورو)
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 1.65€ (یورو)
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 2.53€ (یورو)
  • یک کیلوگرم پرتقال: 2.37€ (یورو)
  • یک کیلوگرم سیب: 2.50€ (یورو)

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *