ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در هند

رشته ایمنی شناسی در هند

رشته ایمنی شناسی در هند هزینه های کم تری نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان دارد؛ با این حال خیلی پیشنهاد نمی شود. چرا که تضاد طبقاتی در هند بسیار عمیق و فاحش است و فقر در این کشور زیاد می باشد. برای کسانی که خودشان بر اساس نیاز بازار مهارت ندارند و فقط مدرک مدرک دارند مشکل است؛ در هند رقابت بزرگی برای مشاغل کوچک وجود دارد و حتی در مشاغل دولتی نیز می‌توان دید که نسبت تعداد درخواست‌ها به تعداد موقعیت‌های شغلی بسیار بالاست. اما با توجه به این که اخذ پیشنهاد شغلی خصوصا در رشته ای مثل ایمنی شناسی (ایمیونولوژی) بدون حضور در خاک هند بسیار دشوار است، معمولا افراد رمز ورود خود را تحصیل قرار می دهند. تنوع و تاریخچه هند طیف گسترده ای از گزینه ها را برای هر دانش آموزی ارائه می دهد؛ سیستم آموزشی هند به اندازه خود کشور گسترده و متنوع است.

در حالی که زندگی در هند می تواند برای دانشجویان بین المللی چالش برانگیز باشد، اما مقرون به صرفه و با ارزش است؛ دریافت مدرک لیسانس در هند معمولاً 3 سال طول می کشد. دوره های تخصصی مانند مهندسی، معماری، حقوق یا پزشکی می تواند 4 تا 5 سال طول بکشد؛ بسیاری از دانشگاه های هند نمرات SAT را از دانشجویان داخلی و بین المللی به جای آزمون ورودی خود می پذیرند. از میان کل دانشجویان خارجی، بیشترین تعداد مربوط به نپال با 26.88%، پس از آن افغانستان (9%)، بنگلادش (4.38%)، سودان (4.0%)، بوتان (3.8%)، نیجریه (3.4%)، ایالات متحده (3.2%)، یمن (3.2%)، سریلانکا (2.64%) و ایران (2.38%). در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته ایمنی شناسی در هند 2024 چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل ایمنی شناسی در هند چگونه است؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در هند

کار در هند فراوان است خصوصا برای رشته هایی مثل دندانپزشکی، ایمنی شناسی و غیره. اما اگر کشور ایده آلی برای زندگی بود هندی های زیادی به مهاجرت به استرالیا، آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان و غیره نمی پرداختند. تضاد تطبقاتی و کم تر بودن میانگین درآمد هندی ها نسبت به کشورهای گفته شده، تحصیل در هند را انتخاب ضعیفی نشان می دهد. با این حال از جمله مزایای آن می توان به این نکته اشاره کرد که تحصیل در هند یکی از کم هزینه ترین ها بین کشورهای انگلیسی زبان است. همچنین تنها راه کار در هند، این است که فرد از دانشگاهی در این کشور یا کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا فارغ التحصیل شده باشد.

رشته ایمنی شناسی برای فارغ التحصیلانش ارمغان موقعیت های شغلی زیاد و سطح درآمد بالایی را دارد:

درآمد رشته ایمنی شناسی در هند

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در هند

در حالی که دولت هند به دانشجویان بین المللی اجازه کار در طول تحصیل در هند را نمی دهد، NRI، OCI و PIO را از این مستثنی می کند. در اینجا نکاتی در مورد فرصت های کاری در هند برای دانشجویان بین المللی آورده شده است: دارندگان پاسپورت خارجی مجاز به کار در طول دوره تحصیل خود در هند نیستند؛ برخلاف محدودیت های کار در طول تحصیل در هند، دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام برنامه های خود در هند کار کنند. این به شرطی است که به آنها پیشنهاد کار داده شود؛ ویزاهای کاری معمولا به مدت یک سال اعطا می شوند و قابل تمدید هستند. البته خارجی‌ هایی که برای استخدام به هند می‌آیند می‌توانند ویزای کار با اعتبار حداکثر تا 2 سال یا مدت زمان مأموریت، هرکدام که کمتر باشد، با تسهیلات ورود چندگانه دریافت کنند.

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در هند

وظایف فارغ التحصیلان رشته ایمنی شناسی در هند

تمامی دانشجویان رشته ایمنی شناسی در هند، پس از فارغ التحصیلی در این کشور وظایف عمده ای را برای ارائه خدمات به بیماران بر عهده دارند. به طور کلی ایمونولوژیست ها واکنش های ایمنی را به طور دقیق مطالعه می کنند و سعی می کنند راه هایی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیدا کنند. تا از این طریق بتوانند به طور موثرتری در برابر میکروارگانیسم های مضر مقاومت کنند. زیرا وظیفه اصلی سیستم ایمنی بدن انسان محافظت از بدن در برابر ویروس ها، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا می باشد. علاوه بر این ایمنی شناسی در هند مطالعه حفاظت ما از مولکول های خارجی یا موجودات مهاجم و پاسخ ما به آنها است.

کار ایمنی شناسی در هند اغلب بین رشته ای است بنابراین آنها ممکن است از نزدیک با متخصصین زیر در ارتباط باشند:

مشاغل رشته ایمنی شناسی در هند

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در هند

تحصیل در هند رایگان نیست اما از آن جایی که کاریابی در این کشور خصوصا برای رشته ایمنی شناسی، بدون فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی مطرح و انگلیسی زبان تقریبا غیر ممکن است، بسیاری افراد رمز مهاجرت به هند را تحصیل قرار می دهند. پس فارغ التحصیلان رشته ایمنی شناسی از دانشگاه هایی مثل دهلی، شانس کاریابی بهتری دارند. شهریه دانشگاه در هند یکی از بخش های عمده تشکیل دهنده هزینه های دانشجویی است و شهریه رشته ایمنی شناسی در هند با توجه به نوع دانشگاه متفاوت می باشد.

ما به طور کلی در سال تحصیلی 2024-2023 می توان حدود شهریه سالانه این رشته را بین 3000$ تا 11000$ (دلار آمریکا) در سال دانست. مثلا دانشگاه های خصوصی هند برای رشته مزبور شهریه های به مراتب بالاتری اخذ می نمایند. به این مبلغ باید هزینه زندگی در هند را نیز افزود که ماهانه بین 400$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد. ولی چون کار ضمن تحصیل در هند مجاز نیست، فقط با اخذ بورسیه ممکن است بتوان بخشی از هزینه ها را تامین نمود.

برای تحصیل در هند، او می تواند برای ویزای دانشجویی موقت 6 ماهه از نمایندگی هند در خارج از کشور درخواست دهد و پس از دریافت پذیرش تایید شده در هند، می تواند برای ویزای دانشجویی به FRRO/FRO محلی درخواست کند. به همراه مدارک لازم مبنی بر پذیرش تایید شده، تمکن مالی و غیره. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در هند، قوانین سال 2024 و هزینه های تحصیل و زندگی توضیحاتی ارائه شد.

مهمترین سوالات در خصوص رشته ایمنی شناسی در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ایمنی شناسی در هند پاسخ دهیم، برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در هند وجود دارد؟ روند دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور بسیار دشوار است، زیرا بورسیه های دانشجویی محدودی در این رشته تحصیلی وجود دارد.
  • مهمترین مقطع تحصیلی در رشته ایمنی شناسی در هند کدام دوره است؟ یکی از محبوب ترین مقاطع تحصیلی در رشته ایمنی شناسی در هند مقطع کارشناسی ارشد ایمنی شناسی می باشد که سالانه دانشجویان بسیاری را در این مقطع پذیرش می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *