ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ علاقمندان زیادی بین دانشجویان کشورهای مالزی، اندونزی، ویتنام و غیره دارد؛ اما مهاجرپذیرنیست و معمولا آسیای غربی ها این کشور را انتخاب نمی کنند. با این حال ممکن است معدودی از دانشجویان به فکر تحصیل و کار به عنوان یک ایمنی شناس (ایمیونولوژیست) در هنگ کنگ باشند. در اینجا نحوه تبدیل شدن به یک ایمونولوژیست آمده است:

  • مدرک لیسانس خود را کسب کنید
  • در یک دانشکده پزشکی شرکت کنید
  • تکمیل آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE)
  • در یک برنامه اقامت شرکت کنید
  • در فلوشیپ ایمونولوژی شرکت کنید
  • برای تمرین از طریق ABAI گواهینامه دریافت کنید

ایمونولوژی مطالعه سیستم ایمنی است و شاخه بسیار مهمی از علوم پزشکی و بیولوژیکی است؛ سیستم ایمنی از طریق خطوط دفاعی مختلف از ما در برابر عفونت محافظت می کند. اگر سیستم ایمنی آنطور که باید کار نکند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند خودایمنی، آلرژی و سرطان شود. ایمونولوژیست شدن نیاز به آموزش و آموزش گسترده دارد؛ مدرک لیسانس تنها اولین قدم است و موقعیت های بالینی که شامل کار با بیماران می شود به دانشکده پزشکی و مدرک M.D نیاز دارد. بسیاری از مدارس برنامه های پیش پزشکی را ارائه می دهند که منجر به B.S می شود. رشته زیست شناسی گزینه دیگری است.

دانشجویان دریافتند که ایمونولوژی پیچیده است و ارتباط بالینی با آن دشوار است؛ آنها همچنین نشان دادند که کمتر احتمال دارد که اصول/ مفاهیم ایمونولوژیکی آموخته شده را در فعالیت پزشکی آینده خود به کار ببرند. ایمونولوژی یک موضوع چالش برانگیز است که ممکن است برای دانشجویان پزشکی طاقت فرسا باشد؛ در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • درآمد رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ چه میزان میباشد؟

تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

درآمد رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

کار در هنگ کنگ فراوان است خصوصا برای رشته هایی مثل پزشکی و گرایش های مختلف آن؛ با این وجود برای خارجی ها مستلزم تسلط به هر دو زبان چینی و انگلیسی می باشد. برای ایمونولوژیست شدن، علاوه بر مدرک دکترا یا M.D، باید حداقل 2 تا 3 سال آموزش در یک برنامه معتبر داشته باشد و باید امتحانی را که توسط هیئت آلرژی و ایمونولوژی ارائه شده است، پشت سر بگذارد.

متخصص آلرژی/ ایمونولوژیست (که معمولاً به عنوان آلرژیست شناخته می شود) پزشکی است که به طور ویژه برای تشخیص، درمان و مدیریت آلرژی، آسم و اختلالات ایمونولوژیک از جمله اختلالات نقص ایمنی اولیه آموزش دیده است. برای جذب و حفظ استعدادها برای تقویت رقابت پذیری و توسعه بلندمدت هنگ کنگ، آنها سیاستی برای دانشجویان بین المللی دارند که به مدت 12 ماه پس از فارغ التحصیلی در هنگ کنگ بدون هیچ گونه محدودیتی برای جستجوی شغل بمانند. ایمیونولوژیست ها می توانند به شرح ذیل مشاغلی در هنگ کنگ داشته باشند:

  • دستیار تحقیقات بالینی در بیمارستان ها
  • تکنسین آزمایشگاه در سازمان های دولتی
  • فروش لوازم دارویی و پزشکی
  • دستیار زیست شناس در سازمان های بازرسی مواد غذایی
  • هماهنگ کننده داوطلب در سازمان های غیر انتفاعی
  • دستیار یا معلم خصوصی در مدارس خصوصی

با توجه به عنوان شغلی، سابقه کار، مدرک تحصیلی، جنسیت، حوزه کاری و غیره، سطح درآمد ایمنی شناسان یا همان ایمیونولوژیست ها در هنگ کنگ متفاوت است. با این حال حدود درآمد این افراد طی سال 2022 در نموداری که در ادامه ترسیم شده مشخص گردیده است:

درآمد رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

این سوال مطرح می شود که چرا ایمونولوژی مهم است؟ باید در جواب چنین گفت که مطالعه ایمونولوژی برای سلامت و بقای انسان و حیوان حیاتی است؛ این در لبه برش علم پزشکی است و منجر به برخی از پیشرفت های کلیدی مراقبت های بهداشتی در زمان های اخیر، از جمله واکسیناسیون و ایمونوتراپی سرطان شده است. الزامات ایمونولوژیست کاملاً دخیل است و شامل یک دوره طولانی آموزش و آموزش است و هنگامی که ایمونولوژیست های آینده نگر مدارک کارشناسی خود را تضمین می کنند، تقریباً 9 یا 10 سال تحصیل و آموزش در پیش دارند تا به طور رسمی وارد حرفه انتخابی خود شوند.

کار ضمن تحصیل در هنگ کنگ

به طور کلی، دانشجویان غیر محلی که در هنگ کنگ تحصیل می کنند، نباید هیچ شغلی، چه با حقوق و چه بدون حقوق، استخدام کنند؛ با این حال، محدودیت در مورد کارآموزی و اشتغال پاره وقت برای دانشجویان غیر بومی که ویزای تحصیلی هنگ کنگ را دارند، کاهش یافته است. ویزای دانشجویی برای دانشجویان غیر بومی الزامی است (مگر اینکه حق اقامت در هنگ کنگ را داشته باشید) که مایل به تحصیل در هنگ کنگ هستند و باید قبل از ورود برای آن درخواست دهید؛ پروسه درخواست ویزا به طور معمول پس از دریافت تمام مدارک لازم از اداره مهاجرت حدود 6 هفته طول می کشد.

به طور معمول حداقل 6-8 هفته طول می کشد تا درخواست ویزا شما بررسی شود و اداره مهاجرت هنگ کنگ تا زمانی که تمام مدارک مورد نیاز را دریافت نکند، به درخواست رسیدگی نمی کند. در طول دوره پردازش، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و/ یا مدارک، URAO با شما تماس خواهد گرفت.

بهترین موسسات برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

یکی از اصلی تری دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ وجود موسسات آموزشی گوناگون در این رشته تحصیلی می باشد. برخی از مهمترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل ایمنی شناسی در این کشور به شرح زیر می باشد:

بهترین موسسات در رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ356به دلیل بالابودن نرح پذیرش در این دانشگاه، اغلب دانشجویان این دانشگاه ها را برای ادامه تحصیل در رشته ایمنی شناسی انتخاب می کنند.
دانشگاه چینی هنگ کنگ191دانشگاه چینی هنگ کنگ، یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در این کشور می باشد، که زیرساخت های آموزشی پیشرفته ای را برای دانشجویان بین المللی تضمین می کند.
دانشگاه باپتیست712دانشگاه باپتیست سالانه بورسیه های دانشجویی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد.
دانشگاه آمار هنگ کنگ122یکی از معروف ترین دانشگاه های دولتی هنگ کنگ در رشته ایمنی شناسی می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگدر این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ توضیحاتی ارائه گردید که امید است برای علاقمندان مهاجرت به هنگ کنگ جالب بوده باشد.

سوالات تخصصی در باب رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پر تکرار شما عزیزان در خصوص رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارتند از:

  • آیا امکان تحصیل رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ با بورسیه تحصیلی وجود دارد؟ برخی از دانشگاه های معتبر هنگ کنگ، برای برخی از دانشجویان کم بضاعت که توان مالی برای تحصیل در این کشور را ندارند بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه کرده اند.
  • آیا دریافت مدرک در رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ کار دشواری است؟ همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند دریافت مدرک در رشته ایمنی شناسی در هنگ کنگ نیز 4 تا 5 سال زمان می برد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *