ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در پرتغال

رشته ایمنی شناسی در پرتغال

تحصیل در رشته ایمنی شناسی در پرتغال به عنوان یکی از رشته های گروه پزشکی می تواند امتیازات بسیاری را برای دانشجویان خارجی به همراه داشته باشد. این رشته در عصر حاضر اعتبار بسیار زیادی را پیدا کرده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که بازار کار بسیار مناسبی را نیز در اختیار داشته باشد. دانشجویانی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که بسیاری از دانشگاه های جهان در مقطع کارشناسی این رشته را ارائه نمی کنند و بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد می توان این رشته تحصیلی را انتخاب کرد.

پرتغال به عنوان یکی از کشورهای مطرح اروپایی که تحصیل ارزان را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، می تواند یکی از اصلی ترین گزینه هایی باشد که ایرانی ها برای تحصیل خود انتخاب می کنند. در کشور پرتغال دانشگاه های فراوانی برای ارائه این رشته تحصیلی وجود دارد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که از نظر اعتبار تنها تعداد انگشت شماری از دانشگاه های این کشورتوانسته اند رتبه های مناسبی را به دست آورند و این مسئله ای است که در انتخاب دانشگاه محل تحصیل باید به آن توجه ویژه داشت. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در کشور پرتغال را مورد ارزیابی قرار داده و مهم ترین پرسش ها در این باره را پاسخ می دهند.

  • شرایط ورود به رشته ایمنی شناسی در پرتغال چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی کدامند؟
  • آیا پرتغال مقصدی گران قیمت برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی است؟
  • مزایای تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال

باید به این نکته اشاره کرد که رشته ایمنی شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که به ندرت در مقطع کارشناسی ارائه می شود و دانشجویانی که در رشته های مرتبط تحصیل کرده باشند این فرصت را خواهند داشت تا به دوره های کارشناسی ارشد رشته ایمنی شناسی ورود پیدا کنند. در پرتغال نیز شرایط مشابهی وجود دارد و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این رشته، رشته های مرتبط را پیگیری می کنند.

در پرتغال 9 دانشگاه برای ارائه این رشته تحصیلی وجود دارد که برترین آن ها دانشگاه پورتو است. این دانشگاه رتبه 384 جهان در این رشته را به دست آورده است و رتبه 138 اروپا را نیز در اختیار دارد. دانشگاه کویمبرا در پرتغال نیز در رشته ایمنی شناسی توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و رتبه 578 را به دست آورده است. برای انتخاب سومین دانشگاه برتر پرتغال در این رشته نیز می توان به دانشگاه لیسبون اشاره کرد. این دانشگاه نیز رتبه 635 جهان را به خود اختصاص داده است. سایر دانشگاه های پرتغال در این رشته نتوانسته اند رتبه ای بین 750 دانشگاه برتر جهان داشته باشند. در چنین شرایطی می توان گفت که 3 دانشگاه متوسط در پرتغال برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال

شهریه رشته ایمنی شناسی در پرتغال

به طور کلی می توان گفت که تحصیل در پرتغال یکی از ارزان ترین گزینه هایی است که دانشجویان خارجی می توانند در قلب حوزه شنگن و اتحادیه اروپا داشته باشند. افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، کمتر به کمک هزینه های مالی نیاز خواهند داشت و می توانند برای تحصیل خود از سرمایه های شخصی استفاده کنند.

متوسط هزینه های تحصیل دانشجویان در رشته ایمنی شناسی در حدود 2500€ تا 3700€ (یورو) در سال است و با توجه به این که طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در این رشته 2 ساله است می توان گفت که به کمتر از 10000€ (یورو) به عنوان شهریه برای پایان تحصیل خود در این کشور نیاز خواهد بود.

برای نگاهی دقیق تر به هزینه های تحصیل در کشور پرتغال می توان به تصویر زیر توجه داشت.

کل هزینه های احتمالی رشته ایمنی شناسی در پرتغال

با توجه به امکان کار تمام وقت در دوره تابستانی می توان انتظار داشت که با هزینه بسیار کم، دانشجویان امکان دریافت مدرک تحصیلی خود را داشته باشند.

امتیازات تبدیل شدن به ایمنی شناس در پرتغال

تحصیل در رشته ایمنی شناسی در پرتغال این فرصت را در اختیار فارغ التحصیلان قرار خواهد داد که در این کشور به عنوان نیروی کار به ادامه زندگی بپردازند و این یک فرصت عالی به حساب می آید. افرادی که در حوزه ایمنی شناسی کار می کنند، به طور معمول از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و این مسئله می تواند در کیفیت زندگی آن ها اثرگذار باشد. به عنوان یک ایمنی شناس، فرد می تواند به طور متوسط 4300€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند که قابل مقایسه با متوسط درآمد در این کشور نیست. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، شرایط بسیار مناسبی در رابطه با کیفیت زندگی در این کشور خواهند داشت.

پرتغال یکی از کشورهای سطح متوسط اروپا برای تحصیل و زندگی است و می تواند شرایط مناسبی را برای بسیاری از افراد ایجاد کند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *