ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در ژاپن

رشته ایمنی شناسی در ژاپن

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در ژاپن به گونه ای است که تنها برخی از دانشگاه های این کشور از پذیرش دانشجویان غیر نخبه استقبال می کنند. 4 دانشگاه برتر آسیایی در رشته ایمنی شناسی در ژاپن قرار دارند و بهمین دلیل است که علاقمندان به زندگی در منطقه شرق آسیا تلاش می کنند تا خود را به این کشور رسانده و در دانشگاه های برتر این قاره به ادامه تحصیل مشغول شوند. باید در نظر داشت که در سال های اخیر، دانشگاه های منطقه شرقی آسیا پیشرفت های چشمگیری را در زمینه آموزش طی کرده اند و به همین دلیل نیز مورد توجه قرار دارند.

رشته ایمنی شناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی، از جمله رشته هایی است که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و دانشجویان برای حضور در این رشته نیازی به شرکت در آزمون های ورودی ندارند. تحصیل رشته ایمنی شناسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ژاپن ممکن نیست و افرادی که در رشته های میکروب شناسی، ویروس شناسی، باکتری شناسی، انگل شناسی، بیولوژی، زیست انسانی یا زیست جانوری و غیره فارغ التحصیل شده باشند، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد وارد رشته ایمنی شناسی شوند. به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه های ژاپن در رشته ایمنی شناسی اطلاعات تکمیلی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در ژاپن چیست؟
  • دانشگاه های برتر ژاپن در رشته ایمنی شناسی کدامند؟
  • محدودیت های تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ژاپن در این کشور کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در ژاپن

ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی است و افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، قادر خواهند بود تا رزومه ای قدرتمند برای ورود به بهترین بازارهای کار جهانی در اختیار داشته باشند. نگاهی به جایگاه علمی دانشگاه های ژاپن به خوبی نشان می دهد چرا رقابت برای ورود به دانشگاه های این کشور بسیار سنگین است و بسیاری از افراد به منظور افزایش شانس پذیرش خود در این کشور، زبان ژاپنی را نیز می آموزند.

دانشگاه های برتر برای رشته ایمنی شناسی در ژاپن

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت افرادی که رزومه های سطح متوسط در اختیار دارند، نمی توانند تحصیل در ژاپن در رشته ایمنی شناسی را تجربه کنند و باید دانشگاه های رده متوسط این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. بیش از 100 دانشگاه در ژاپن وجود دارد که به دانشجویان خارجی نیز فرصت تحصیل در رشته ایمنی شناسی را ارائه می کنند. دانشگاه تویاما که در رتبه 50 در میان دانشگاه های ژاپنی در این رشته قرار دارد، در حال حاضر رتبه 468 جهان را به خود اختصاص داده و از برترین ها به حساب می آید.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در ژاپن

باید به این نکته اشاره داشت که ژاپن یکی از کشورهای گران قیمت برای تحصیل و زندگی است و به راحتی نمی توان در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت. هزینه های تحصیل در این کشور برای بسیاری از شهروندان ایرانی سنگین است و این خود می تواند یک چالش جدی در مسیر زندگی در این کشور باشد. به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های خصوصی این کشور دانشجویان به حدود 10400$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نیز در حدود 7800$ (دلار) است.

برای گذراندن زندگی در این کشور نیز دانشجویان به حدود 1100$ الی 1400$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت و با توجه به این که دانشجویان می توانند به مدت 28 ساعت در هفته در این کشور به کار مشغول شوند، می توان حدس زد که بسیاری از دانشجویان امکان تامین هزینه های زندگی خود در این کشور را از همین طریق خواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در ژاپن

متوسط درآمد یک ایمنی شناس در کشور ژاپن

زمانی که دوره تحصیل یک نفر در کشور ژاپن با موفقیت به پایان می رسد، این فرصت به او داده خواهد شد که در ژاپن به کار مشغول شود. یکی از اولین نیازهای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در ژاپن، یافتن تسلط کافی به زبان ژاپنی است. در این رابطه می توان گفت که بسیاری از دانشجویان پس از دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن، توانایی نسبی در این رابطه را به دست می آورند.

به طور متوسط می توان گفت که یک ایمنی شناس در این کشور 928000 ¥(ین) در ماه درآمد کسب می کند و این مبلغ برای رسیدن به کیفیت مناسب زندگی در این کشور برای خانواده 4 نفره نیز کفایت می کند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که در ژاپن شرایط کار بسیار متفاوت است و افراد معمولا 17 ساعت به طور متوسط بیشتر از اکثر کشورهای اروپایی در این کشور کار می کنند. در صورتی که بهترین مسیرهای زندگی در خارج از کشور را جستجو می کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *