ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقمندان زبان کره ای است چون معمولا به انگلیسی ارائه نمی گردد. کره ای ها آموزش – به ویژه آموزش عالی – را بسیار جدی می گیرند و دانشگاهیان در کره بسیار رقابتی هستند. دانش‌آموزان با معلمان خود با احترام رفتار می‌کنند و در مورد تحصیلات خود بسیار جدی هستند. کره تعدادی دانشگاه معتبر دارد و بیشتر آنها در سئول قرار دارند. شما می توانید با دریافت بورسیه تحصیلی SNU در کره به صورت رایگان تحصیل کنید؛ پس از پذیرش، دانشجو ممکن است برای بورسیه Glo-Harmony که برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه آزاد است، درخواست دهد که به غیر از پوشش کامل شهریه، کمک هزینه زندگی 600000KRW (وون) را نیز به همراه دارد.

برای تحصیل در کره، دانشجویان بین المللی می توانند از گزینه های زیر انتخاب کنند: 1-2 ترم تحصیل در خارج از کشور که به زبان انگلیسی به عنوان دانشجوی مهمان تدریس می شود (اگر در دانشگاهی در کشور خود ثبت نام کرده باشید) یا برنامه های زبان کره ای دوره های کوتاه تابستانی یا برنامه های ترم 10-60 هفته ای در دانشگاه های کره میباشد. دانش آموزان کره ای به طرز باورنکردنی از همسالان بین المللی خود استقبال میکنند؛ آنها اغلب مایلند فرهنگ کره را با کسانی که با کشورشان ناآشنا هستند به اشتراک بگذارند، بنابراین شما بهترین چیزها را در مورد زندگی در این کشور از کارشناسان یاد خواهید گرفت؛ البته دوستانه رفتار کردن کره ای ها بیشتر با اروپایی ها و آمریکایی ها می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در کره به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • درآمد رشته ایمنی شناسی در کره چقدر است؟
  • کار با رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی به چه صورت می باشد؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

کار در کره جنوبی فراوان است منتهی اصلی ترین شرط کاریابی در این کشور تسلط به هر دو زبان انگلیسی و کره ای است. فارغ التحصیلان بین المللی با ویزای دانشجویی یا جویای کار که مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه های کره گرفته اند و با یک شرکت کره ای قرارداد کار تایید شده دارند، می توانند برای ویزای اقامت اقدام کنند. شما فقط در صورتی واجد شرایط کار تمام وقت در کره جنوبی پس از فارغ التحصیلی هستید که به دنبال ویزا برای اساتید باشید، دارای مدرک لیسانس در علوم طبیعی و مهندسی یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم انسانی از دانشگاه های کره باشید؛ پس فارغ التحصیلان رشته ایمنی شناسی اجازه کار پس از تحصیل در کره جنوبی را دارند.

کسانی که مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر را در کره دریافت کرده‌اند، می‌توانند بدون توجه به رشته تحصیلی خود برای اقامت دائم درخواست دهند تا زمانی که شرایط 3 ساله و حقوق سالانه بالاتر از GNI سرانه را داشته باشند؛ تحصیل در کره جنوبی فرصت های شغلی زیادی را برای شما باز می کند. فارغ التحصیلان دانشگاه های کره به شدت مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان هستند. علاوه بر این، اقتصاد کره جنوبی بسیار باثبات است و به شما اطمینان می دهد که بعد از فارغ التحصیلی آینده ای امن از نظر مالی خواهید داشت. علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، بخش‌های دیگری که مهاجران فرصت‌های زیادی پیدا می‌کنند، در بخش فناوری اطلاعات، مشاغل اداری عمومی، تولید، و مشاغل مرتبط با سلامت، علم، تحقیق و فناوری هستند. برای رشته ایمنی شناسی هم موقعیت کاری زیاد است هم سطح درآمد البته به شرطی که فرد به زبان کره ای مسلط باشد:

درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

کار ضمن تحصیل در کره جنوبی

دانشجویان خارجی می توانند بدون نیاز به مجوز کار به صورت پاره وقت در کره جنوبی کار کنند، ویزای تحصیلی آنها که بیش از یک سال اعتبار دارد می تواند کافی باشد؛ پس از انجام این کار، دانشجو باید فرم امضا شده را به اداره مهاجرت در نزدیکی محل که به آنها اجازه داده می شود، ببرد. با داشتن مجوز، دانشجویان مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته (30 ساعت در هفته در برنامه های کارشناسی ارشد) هستند. دانشجویان دانشگاه با سطح TOPIK 3 یا بالاتر، کار آسان تری پیدا می کنند و می توانند بدون محدودیت در طول تعطیلات مدرسه کار کنند.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی رایگان نیست و در برخی رشته ها از جمله ایمنی شناسی بالاتر نیز می باشد. به طور کلی در یک دانشگاه خصوصی کره جنوبی، هزینه ها در هر ترم 5800$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود و در 16 دانشگاه بین المللی سئول، متوسط ​​شهریه سالانه برای دانشجویان مقطع کارشناسی 6500$ (دلار آمریکا) است. رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی نیز با توجه به نوع دانشگاه سالانه بین 9000$ تا 14000$ (دلار آمریکا) شهریه به دنبال دارد.

به این رقم باید هزینه زندگی در کره جنوبی را افزود که تنها بخش اندکی از آن را می توان با کار دانشجویی تامین کرد. هزینه زندگی در این کشور معمولا بین 800$ تا 1200$ (دلار آمریکا) در ماه طی سال 2022 می باشد. کره ای ها سخت کار می کنند، اما نتایج نهایی با توجه به زمان، پول و تلاش کلی که زبان آموزان برای مطالعه خود انجام می دهند، چشمگیر نیست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی اطلاعاتی ارائه گردیده که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته ایمنی شناسی در کره جنوبی

  1. مهدیه گفت:

    ایمنی شناسی بازار کارش بهتره یا بیوتکنولوژی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دو رشته از رشته هایی هستند که بازار کار نسبتا مشابهی دارند اما در حال حاضر بازار رشته بیوتکنولوژی گسترده تر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *