ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در کلمبیا

رشته ایمنی شناسی در کلمبیا

رشته ایمنی شناسی در کلمبیا بین ایرانی ها یا حتی شهروندان کشورهای آمریکای لاتین طرفداران خیلی کمی دارد که به دلایل آن میپردازیم. شاید بتوان یکی از مهم ترین دلایل این موضوع را نبود امنیت در این کشور و درصد بالای جرایم دانست. کلمبیا همچنین به لحاظ نظام آموزشی ضعیف عمل کرده و نه مدارس ممتازی در سطح بین المللی دارد و نه دانشگاه هایی که فارغ التحصیلی از آن ها امتیازی برای افراد محسوب گردد.

آموزش ابتدایی رایگان و اجباری است (5 تا 15 سال)؛ در سطح دانشگاه، هزینه ها بر اساس پیشینه اجتماعی-اقتصادی هر دانشجو تعیین می شود و در دانشگاه های دولتی، هزینه های تحصیل در هر ترم می تواند حدود 1000$ (دلار آمریکا) باشد. سیستم آموزشی کلمبیا بر اساس آمار بدین شرح است: تنها 37.2% کلمبیایی ها پس از دبیرستان به تحصیل ادامه می دهند و 45.4% از دانش‌آموزان تا سال 2010 تحصیلات عالیه را ترک کردند.

به دلایل مختلف زمانی که کودکان به سن 17 سالگی می‌رسند، 75% از سیستم آموزشی خارج می‌شوند. به گزارش بلومبرگ، از سال 2011، مطالعات نشان می دهد که کلمبیا بزرگترین تولید کننده کوکائین در جهان است و ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف کننده کوکائین و سایر مواد مخدر غیرقانونی در جهان است؛ البته در همان سال پرو از کلمبیا پیشی گرفت و به عنوان تولید کننده اصلی برگ کوکا در جهان پیشی گرفت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص کلمبیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کلمبیا چقدر است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در کلمبیا وجود دارد؟
  • حداقل درآمد ایمنی شناس ها (ایمیونولوژیست ها) در کلمبیا چقدر است؟

تحصیل رشته ایمنی شناسی در کلمبیا

درآمد رشته ایمنی شناسی در کلمبیا

کار در کلمبیا برای خارجی ها به راحتی پیدا نمی شود و یکی از لازمه های آن تسلط کامل داشتن به زبان رسمی این کشور یعنی زبان اسپانیایی است. با توجه به این که غالب کلمبیایی ها وارد دانشگاه یا کالج نمی شوند، اگر فردی خارجی بتواند در رشته های خوبی مثل ایمنی شناسی از یکی از دانشگاه های مطرح این کشور فارغ التحصیل شود متمایز بوده و شانس خوبی برای کاریابی خواهد داشت. به منظور کار در کلمبیا بعد از فارغ التحصیلی فرد باید به محض جستن شغل درخواست دهد و مجوز کاری اخذ نماید. در ادامه برخی از مهم ترین مدارکی که برای درخواست مجوز کار (work permit) در کشور کلمبیا مورد نظر است، بیان شده اند:

  • صورتحساب های بانکی مربوط به شش ماه قبل از درخواست ویزا
  • اثبات میانگین درآمد ماهیانه ای که در شغل مورد نظر به فرد پیشنهاد می شود 100 برابر حداقل دستمزد ماهانه قانونی
  • صورت سود و زیان سال گذشته
  • گواهی شایستگی برای متقاضی
  • مرتبط بودن قرارداد کار

رشته ایمنی شناسی علاوه بر موقعیت های شغلی زیاد در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی کلمبیا، سطح درآمد خوبی هم دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمدی که رشته ایمنی شناسی در کلمبیا خواهد داشت نشان داده می شود:

حدود درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در کلمبیا

کار ضمن تحصیل دانشجویان ایمنی شناسی در کلمبیا

با ویزای دانشجویی جدید M-9 یا V، شما مجاز به کار در کلمبیا نیستید؛ این همان ویزای دانشجویی TP-3 قبلی است. همچنین، ویزای M-9 در صورت ترک کلمبیا برای بیش از شش ماه بدون بازگشت اعتبار خود را از دست می دهد و هزینه ویزای دانشجویی M-9 حدود 67$ (دلار آمریکا) است. برای کار ضمن تحصیل در کلمیبا فرد باید توجه کند اجازه کار به افراد خارجی داده نمیشود؛ با این حال غیر ممکن نیست.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا رایگان نیست اما می توان به این نکته اشاره کرد که هزینه تحصیل در این کشور چه به لحاظ هزینه زندگی و چه شهریه دانشگاه، پایین است. با توجه به نوع رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی، هزینه تحصیل در کلمبیا متفاوت خواهد بود. شهریه رشته ایمنی شناسی در کلمبیا که تحصیل آن برای فارغ التحصیلان رشته هایی مثل پزشکی، در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است، بین 4000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در کلمبیا را نیز باید به این ارقام افزود که بین 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد.

تحصیل در کلمبیا در مرحله اول نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه دارد، پس از آن نیز نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. شما می توانید برای ویزای دانشجویی خود به صورت آنلاین در وب سایت رسمی www.cancilleria.gov.co درخواست دهید و پس از تایید، به کنسولگری کلمبیا در کشور خود مراجعه کنید تا مهر ویزا در پاسپورت خود را دریافت کنید. برای ورود به کلمبیا حتی می توانید از ویزای الکترونیکی (که پس از تایید ویزا به صورت آنلاین از طریق ایمیل ارائه می شود) استفاده کنید.

در اغلب موارد مدت اقامت بیش از 6 ماه و تا 1 سال می باشد؛ ویزای دانشجویی کلمبیا قبلا به عنوان ویزای TP-3 شناخته می شد و ویزای دانشجویی معمولا برای زمانی که شما در یک مدرسه تایید شده ثبت نام کرده اید معتبر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته ایمنی شناسی در کلمبیا توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *