ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در گرجستان

رشته ایمنی شناسی در گرجستان

دانشجویان خارجی رشته ایمنی شناسی در گرجستان می توانند در کنار تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند. جالب تر این که دانشجویان نیازی به مجوز کار ندارند. دانشجویان می توانند تا زمانی که کار آن ها با تحصیلات شان تداخل نداشته باشد تحصیل و کار کنند. البته باید توجه داشت که در گرجستان به خصوص به عنوان یک دانشجوی خارجی که زبان محلی را نمی داند به سختی می توان یک شغل پاره وقت با حقوق معقولانه به دست آورد. به عنوان مثال، مشاور املاک پاره وقت می تواند حقوق معقولی برای دانشجویان به ارمغان آورد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در گرجستان تهیه نموده اند.

گرجستان کشوری شگفت انگیز به پایتختی تفلیس است که در اروپای مرکزی واقع شده است. سیستم آموزشی این کشور با بیش از بیست و چهار موسسه آموزش عالی دولتی و چهارده شعبه آن ها در گرجستان گسترده است. همچنین 81 موسسه آموزش عالی خصوصی نیز دوره های مجزایی را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند. تحصیل در بیش از 300 تخصص مختلف در موسسات آموزش عالی ارائه می شود و علاوه بر شهریه کم، هزینه های زندگی در گرجستان نیز کاملا مقرون به صرفه است که دانشجویان بین المللی را ترغیب می کند تا به این دانشگاه ها درخواست ارائه دهند. سیستم آموزشی در گرجستان مطابق با استانداردهای بین المللی است و این کشور مکانی شایسته برای تحصیل است. گرجستان انواع برنامه های آموزشی و همچنین دوره های آموزشی حرفه ای را ارائه می دهد که توسط کالج ها و دانشگاه های مختلف برگزار می شود.

چرا تحصیل در رشته ایمنی شناسی در گرجستان؟

گرجستان بیش از چهار و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و موقعیت جغرافیایی آن موقعیت استراتژیک مهمی به شمار می آید. زبان گرجی زبان رسمی این کشور است. زندگی در آن آسان است و کشوری امن به حساب می آید. در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه های تحصیل و زندگی در آن کم تر است. همچنین، گرجی ها از گردشگران و دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در گرجستان عبارتند از:

دلایل و مزایای تحصیل در گرجستان

یکی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در گرجستان این است که این کشور به دانشجویان خارجی مهلت یک ساله برای اقامت بدون ویزا در آن را می دهد. تحصیلات دانشگاهی در این کشور منطبق با استانداردهای آموزشی بین المللی و اروپایی و با کیفیت بالا است. نه تنها فرآیند اخذ ویزای گرجستان آسان و بدون دردسر است بلکه مراحل ثبت نام در دانشگاه های آن نیز آسان است و نیاز به تلاش و زمان زیادی ندارد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته ایمنی شناسی در گرجستان

با وجود این که استاندارد زندگی در کشور گرجستان تا اندازه ای مشابه دیگر کشورهای اروپایی می باشد اما هزینه های زندگی و محل اقامت در آن بسیار کم تر از آن ها است. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک نفر در گرجستان بدون اجاره 423.87$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. مقایسه گرجستان و ایران از این نظر نشان می دهد هزینه زندگی در گرجستان 17.54% کم تر از ایران است. این پایین بودن هزینه های زندگی و محل اقامت در گرجستان یکی از عوامل جذب کننده دانشجویان بین المللی به این کشور است. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در گرجستان را نشان می دهد:

آیتمدرصد
حمل و نقل10.4%
پوشاک و کفش5.6%
ورزش و سرگرمی9%
خرید از بازار32.6%
خدمات رفاهی (ماهانه)5.8%
اجاره ماهانه21.3%
صرف غذا در رستوران15.3%

علاوه بر پایین بودن هزینه های زندگی و محل اقامت، بررسی ها نشان می دهد هزینه های تحصیل در گرجستان نیز کاملا مقرون به صرفه می باشد. قیمت برخی کالاهای مصرفی در گرجستان بر حسب دلار آمریکا به شرح زیر است:

  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 3.80$
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 7.19$
  • یک کیلوگرم سیب: 1.03$
  • یک کیولگرم پنیر محلی: 4.86$
  • یک لیتر شیر معمولی: 1.27$

هزینه زندگی دانشجویان رشته ایمنی شناسی در گرجستان

هزینه محل اقامت دانشجویان رشته ایمنی شناسی در گرجستان

گرجستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای زندگی و تحصیل است و دانشجویان از سرتاسر جهان به آن جا می روند تا علاوه بر صرفه جویی بزرگ در هزینه های تحصیلی خود، تحصیلات در سطح جهانی را دریافت کنند. در آن جا دانشجویان می توانند گزینه های مختلف اقامت را بررسی کنند. اکثر دانشگاه ها به دانشجویان محل اقامت در محوطه دانشگاه ارائه می دهند تا بتوانند گزینه های اقامتی مقرون به صرفه را دریافت کنند. حتی اگر دانشجویان به طور مشترک در یک آپارتمان در گران ترین شهر این کشور زندگی کنند، هزینه محل اقامت آن ها بیش از 300$ (دلار آمریکا) در ماه نخواهد بود که ارزش خدمات با کیفیتی را که دانشجویان در آن جا دریافت می کنند را دارد. جدول زیر وضعیت اجاره ماهانه آپارتمان در گرجستان را نشان می دهد:

عنواناجاره ماهانه بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر304.70$
آپارتمان یک خوابه با فاصله از مرکز شهر202.12$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر548.32$
آپارتمان سه خوابه با فاصله از مرکز شهر391.86$

مقایسه اجاره ماهانه در گرجستان و ایران نشان می دهد اجاره بها در گرجستان به طور متوسط 45.90% کم تر از ایران است.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در گرجستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در گرجستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *