ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا به گونه ای است که می توان از این کشور به عنوان 10 کشور برتر جهان یاد کرد. آمریکا در بسیاری از رشته های تحصیلی در سطح جهان پیشتاز است و به همین دلیل می توان گفت که این کشور توسط بسیاری از افراد انتخاب می شود تا فرد بتواند علاوه بر دسترسی به بهترین امکانات آموزشی، شرایط مناسبی برای زندگی پس از تحصیل خود نیز ایجاد کند. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که برای تحصیل در دانشگاه های سطح بالای این کشور، دانشجویان باید رزومه های بسیار قوی در اختیار داشته باشند چراکه متقاضیان زیادی از سراسر جهان وجود دارند که می خواهند در این دانشگاه به ادامه تحصیل مشغول شوند و باید توان رقابت با آن ها وجود داشته باشد.

رشته بازرگانی بین الملل در گروه اقتصاد ارائه می شود و در برخی از دانشگاه های جهان می توان در دانشکده مدیریت نیز رشته های مرتبط با آن را پیدا کرد. یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب این رشته برای تحصیل، ایجاد فرصت مناسب برای کار پس از تحصیل است و این خود اصلی ترین عاملی است که فرد را متقاعد می سازد تا یک رشته تحصیلی را انتخاب کند یا خیر. در راستای اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در این رشته به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا چگونه است؟
  • دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا بالا است؟
  • شرایط ادامه تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل و کار در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که آمریکا شرایط سخت گیرانه ای برای اعطای پذیرش دارد و دانشجویان مسیر نسبتا دشواری را پیش روی خود خواهند داشت تا بتوانند از دانشگاه های برتر این کشور در رشته ای پرمتقاضی مانند بازرگانی بین الملل، پذیرش دریافت کنند. برای پذیرش در رشته بازرگانی بین المللی نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و تنها شرایط اصلی برای پذیرش از این رشته در دانشگاه های آمریکا ارایه مدرک دیپلم متوسطه با معدل خوب و نیز مدرک مهارت زبان انگلیس IELTS و یا TOEFL است.

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

دانشجویان خارجی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های آمریکا پذیرش تحصیلی خود را دریافت کرده و آماده اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین ویزاهای تحصیلی جهان شوند. در حال حاضر دانشجویان خارجی که مقطع کارشناسی را برای تحصیل خود در این رشته انتخاب می کنند، معمولا به یک دوره 4 ساله نیاز خواهند داشت تا مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و آماده ورود به بازار کار یا مقطع کارشناسی ارشد در این کشور شوند که 2 سال به طول خواهد انجامید.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

دانشگاه های آمریکایی در بسیاری از رشته های تحصیلی توانسته اند خود را به عنوان بهترین گزینه ممکن در جهان معرفی کرده و بهترین دانشجویان را جذب کنند. با این حال، رشته بازرگانی بین الملل یکی از معدود رشته هایی در جهان است که دانشگاه های آمریکا نتوانسته اند رتبه اول را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر و در تصویر زیر، بهترین دانشگاه های آمریکایی برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل مشخص شده اند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

چنین رتبه بندی نشان می دهد که فرد برای ورود به دانشگاه های برتر آمریکایی در این رشته نیازمند در اختیار داشتن رزومه نسبتا بدون کمبود و نقص است.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان خارجی در آمریکا با آن روبرو خواهند شد، تامین هزینه های تحصیل در این کشور است چراکه آمریکا را می توان یکی از گران ترین مقاصد تحصیلی جهان نامید. به همین دلیل باید گفت که برای مهاجرت به آمریکا نیاز به در اختیار داشتن سرمایه نسبتا زیادی است و در غیر این صورت شخص ممکن است دچار چالش های فراوانی شود.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی در حدود 18500$ تا 27000$ (دلار) و برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود 40000 تا $90000 (دلار) در سال است. ولی باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از دانشجویان در این کشور می توانند از کمک هزینه های مالی نیز بهره ببرند ولی هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد. هزینه های زندگی در آمریکا نیز به شدت به سبک زندگی و همچنین شهر محل اقامت فرد بستگی دارد ولی حدود 10000$ (دلار) الی $18000 (دلار) برای زندگی در این کشور در طول یک سال نیاز خواهد بود.

جزییات این هزینه در سال جاری نیز از قرار زیر است:

  • هزینه اجاره مسکن: $9658 (دلار)
  • هزینه خورد و خوراک: $5424(دلار)
  • هزینه حمل و نقل: $1200 (دلار)
  • هزینه بیمه سلامت: $500 (دلار)

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

شرایط کار در حوزه تجارت در آمریکا

افرادی که تحصیل خود در آمریکا را به پایان رسانده باشند، باید در این کشور به جستجوی کار بپردازند تا امکان اقامت در این کشور را به دست آورند. افرادی که رشته بازرگانی بین الملل را به پایان برده باشند، در زمینه های متفاوتی مثل مشاور مدیریت، مدیر بازاریابی، آنالیزور مالی و مدیر توسعه بازرگانی می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

پس آنها این شانس را خواهند داشت تا در شرکت های زیر استخدام شوند:

  • Amazon
  • McKinsey & Company
  • Golman Sachs
  • Microsoft

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر یک فرد فعال در رشته مشاغل فوق لذکر در کشور آمریکا بسته به سابقه کاری و شرکت استخدام کننده اش از 70000 الی USD 150000 (دلار) در سال کسب می کند و در این صورت می تواند زندگی بسیار با کیفیتی را برای خود ایجاد کند.

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، در بین انواع مشاغل مرتبط با رشته بازرگانی بین المللی در آمریکا در حال حاضر بیشترین درآمد مربوط به مدیر منابع انسانی با حدود $103000 (دلار) در سال است:

مقایسه متوسط درآمد سالانه مشاغل مربوط به رشته بازرگانی بین المللی

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر یک فرد فعال در این حوزه در حدود 12350$ (دلار) در ماه درآمد کسب می کند و در این صورت می تواند زندگی بسیار با کیفیتی را برای خود ایجاد کند. در حال حاضر تجار آمریکایی شخصا از سرمایه دارترین افراد جهان هستند و بازار تجارت در این کشور بسیار مناسب است. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا به چه صورت است؟ افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که آمریکا شرایط سخت گیرانه ای برای اعطای پذیرش دارد و دانشجویان مسیر نسبتا دشواری را پیش روی خود خواهند داشت تا بتوانند از دانشگاه های برتر این کشور در رشته ای پرمتقاضی مانند بازرگانی بین الملل، پذیرش دریافت کنند. برای پذیرش در رشته بازرگانی بین المللی نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و تنها شرایط اصلی برای پذیرش از این رشته در دانشگاه های آمریکا ارایه مدرک دیپلم متوسطه با معدل خوب و نیز مدرک مهارت زبان انگلیس IELTS و یا TOEFL است.
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا به چه صورت است؟ هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در آمریکا برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی در حدود 18500$ تا 27000$ (دلار) و برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود 40000 تا $90000 (دلار) در سال است. ولی باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از دانشجویان در این کشور می توانند از کمک هزینه های مالی نیز بهره ببرند ولی هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد. هزینه های زندگی در آمریکا نیز به شدت به سبک زندگی و همچنین شهر محل اقامت فرد بستگی دارد ولی حدود 10000$ (دلار) الی $18000 (دلار) برای زندگی در این کشور در طول یک سال نیاز خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *