ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی

رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی

افرادی که قصد ورود نسبتا ساده به حوزه شنگن دارند، می توانند تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی را تجربه کنند. در حال حاضر اسلوونی یکی از کشورهای حوزه شنگن است که با نسبت ساده ای ویزای تحصیلی خود را در اختیار علاقمندان قرار می دهد و به همین دلیل است که می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر داشته باشند. اسلوونی هزینه های کمی را برای تحصیل و زندگی به دانشجویان تحمیل می کند و این خود یکی از امتیازهایی است که انتخاب آن می تواند به همراه داشته باشد. در حال حاضر جمعیت کمی به دنبال تحصیل در اسلوونی هستند و این خود یک عامل اثرگذار در شرایط دریافت مجوزهای ورود به این کشور به حساب می آید.

رشته بازرگانی بین الملل یکی از رشته های مهم تحصیلی در خارج از کشور به حساب می آید که در گروه اقتصاد و گاهی مدیریت ارائه می شود. دانشگاه های نسبتا زیادی در اسلوونی این رشته تحصیلی را در چارت آموزشی خود قرار داده اند اما باید در نظر داشت که در حال حاضر نمی توان آن را گزینه ای کم نظیر و قدرتمند در سطح اروپا نامید. با وجود همه محدودیت ها، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی پرداخته و به سوالات مخاطبان پاسخ گفته اند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چقدر است؟
  • فرایند مهاجرت کاری به اسلوونی از طریق تحصیل در این رشته ممکن می شود؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای اروپایی است که در سال های اخیر نیز کمتر مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است و بسیاری تلاش می کنند تا سایر کشورهای اروپایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. با همه این تفاسیر، اسلوونی را می توان به عنوان یک سکوی پرتاب به بهترین شرایط زندگی در اروپا نامید. در حال حاضر افراد زیادی تمایل دارند تا اسلوونی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند ولی این موج در ایران کمتر شکل گرفته است.

در اسلوونی دانشگاه های نسبتا خوبی برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل وجود دارد که می تواند برای بسیاری از افراد جذابیت های زیادی را به همراه داشته باشد. برخی از مهم ترین دانشگاه های اسلوونی برای ارائه رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی

در حال حاضر دانشجویان به راحتی می توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که تحصیل در مقطع دکترای رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چندان ساده نیست چراکه محدودیت های بسیار زیادی در این رشته وجود دارد و دانشگاه ها ظرفیت بسیار کمی را برای پذیرش دانشجویان در این مقطع دارند. با پایان یافتن دوره های تحصیلی در اسلوونی، فرد مدرکی را در اختیار خود خواهد گرفت که در سراسر اروپا دارای اعتبار کافی است و می تواند مسیر رسیدن او به شغل را هموارتر کند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی

بر خلاف کشورهای مطرح جهان، شرایط مهاجرت به اسلوونی برای تحصیل متفاوت است و دانشجویان به تمکن مالی بسیار زیاد نیاز نخواهند داشت. هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی کمتر است و این مسئله را به وضوح می توان در شهریه مورد نیاز دانشجویان برای ورود به رشته بازرگانی بین الملل در این کشور نیز مشاهده کرد. شهریه تحصیلی دانشجویان در این رشته در حدود 2100€ تا 4300€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان آن را در دسته کشورهای نسبتا ارزان قیمت برای تحصیل معرفی کرد.

هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت اکثر کشورهای اروپایی دیگر بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از افراد با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 400€ (یورو) در ماه نیز به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. در شرایط کنونی، دانشجویان می توانند با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل، از این امتیاز برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور استفاده کنند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اسلوونی

شرایط کار یک بازرگان در کشور اسلوونی

زمانی که فرد مدرک تحصیلی خود را در اسلوونی به دست آورد، این فرصت را خواهد داشت که در این کشور به کار مشغول شده و هزینه های زندگی خود را به راحتی تامین کند. این تنها یکی از مزیت های تحصیل در اسلوونی است و در ادامه می توان اشاره کرد که:

  • امکان دریافت اقامت دائم
  • امکان دریافت پاسپورت اسلوونی
  • فرصت تحصیل رایگان برای فرزند و همسر و غیره

همگی از امکاناتی هستند که تحصیل در اسلوونی می تواند به همراه داشته باشد. یک کارشناس امور بازرگانی در این کشور می تواند به طور متوسط 3060€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند و از این طریق زندگی مناسبی را برای خود در این کشور ایجاد کند. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *