ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

بنابر دلایل متعدد، تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های آموزشی در اروپا باشد. ایتالیا یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه متقاضیان مهاجرت از ایران قرار گرفته است و به همین دلیل می توان آن را برای بسیاری از افراد ارزشمند دانست. در حال حاضر ایتالیا شرایط بسیار ایده آلی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده است و به همین دلیل به بسیاری از افراد می توان توصیه کرد که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده و در مسیر مهاجرت به این کشور گام بردارند.

رشته بازرگانی بین الملل یکی از مهم ترین رشته های گروه آموزشی اقتصاد و مدیریت است و به همین دلیل می توان گفت که افراد برای تامین نیازهای خود باید دانشگاه هایی را انتخاب کنند که کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند. در حال حاضر می توان گفت که علوم بازرگانی بین المللی در کشورهای مختلف و صنایع متفاوت از ارزش بالایی برخوردار است. در شرایط کنونی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ایتالیایی برای تحصیل در ایتالیا کدامند؟
  • محدودیت های ایتالیا برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل چیست؟
  • هزینه تحصیل این رشته در ایتالیا چقدر است؟
  • شرایط کار یک بازرگان در این حوزه در ایتالیا چگونه است؟

فرایند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

افرادی که ایتالیا را برای تحصیل خود در خارج از کشور به ویژه رشته بازرگانی بین الملل انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در مسیر مناسبی از نظر علمی گام برخواهند داشت. ایتالیا امکان تحصیل در رشته IB را به دانشجویان به زبان های ایتالیایی و انگلیسی داده اند و به همین دلیل است که می توان آن را گزینه ای ایده آل تر دانست. علاقمندان به تحصیل در این رشته باید در یک آزمون ورودی موسوم به TOLC شرکت کنند و پس از دریافت حداقل نمره قبولی است که می توانند خود را آماده ورود به رشته بازرگانی بین الملل در مقطع کارشناسی کنند. در سایر مقاطع تحصیلی، آزمون ورودی برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته نشده است.

دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا باید به دوره های تحصیلی در این کشور نیز توجه داشته باشند و در نظر بگیرند که این رشته تحصیلی یکی از رشته هایی است که از مقطع کارشناسی به صورت تخصصی ارائه می شود. تحصیل کارشناسی در این رشته در برخی از دانشگاه های ایتالیایی در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و دانشجویان پیش از دریافت پذیرش و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید به آن توجه کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

افرادی که قصد تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل را دارند، چه بهتر که دانشگاه هایی را برای تحصیل انتخاب کنند که جایگاه علمی مناسب تری را در اختیار گرفته اند. در ایتالیا دانشگاه های زیادی این رشته ارزشمند را ارائه می کنند و برخی از آن ها توانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند. برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

آنچه مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را ارزشمند می سازد، هزینه هایی است که دانشجویان باید برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند. به طور کلی هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور را می توان در حدود 850€ تا 2200€ (یورو) تخمین زد اما با توجه به این که دانشجویان می توانند در این کشور به بورسیه تحصیلی دست پیدا کنند، عملا نیازی به پرداخت شهریه در این کشور نیست و دانشجویان در ایتالیا می توانند به صورت رایگان به ادامه تحصیل مشغول شوند.

باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی در این کشور نیز در حدود 650€ تا 1000€ (یورو) در ماه است و دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به کار ضمن تحصیل نیز مشغول شوند و این در حالی است که آن ها می توانند از کمک هزینه تحصیل در ایتالیا نیز برای تامین این هزینه ها استفاده کنند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ایتالیا

شرایط کار یک کارشناس بازرگانی در ایتالیا

افرادی که تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل را تجربه می کنند، قادر خواهند بود تا به عنوان یک کارشناس در این کشور به کار مشغول شوند و این حرفه درآمد بالایی را برای آن ها ایجاد می کند. یک کارشناس امور بازرگانی در ایتالیا می تواند در حدود 5790€ (یورو) درآمد داشته باشد که در این صورت درآمدی با اختلاف واضح نسبت به متوسط درآمد در این کشور دارد. در حال حاضر ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است و این مسئله می تواند انتخاب این کشور با توجه به عضویت در حوزه شنگن، را افزایش دهد. در صورتی که به دنبال مسیری مناسب برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *