ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

با توجه به افزایش تمایل به تحصیل در شرق آسیا، شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در تایلند از اهمیت بالایی برخوردار است. باید به این نکته اشاره کرد که پس از چین، ژاپن و کره جنوبی، تایلند یکی از کشورهایی است که تحصیل با کیفیت را در شرق آسیا ارائه می کند و افراد زیادی ممکن است به همین دلیل تمایل داشته باشند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. محدودیت های کمی برای دریافت پذیرش و همچنین ویزای تحصیلی تایلند برای دانشجویان خارجی وجود دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان با عبور از مراحلی نه چندان دشوار، خود را به این کشور برسانند.

رشته بازرگانی بین الملل یکی از رشته های وابسته به علوم اقتصاد است و گاهی در دانشکده های مدیریت دانشگاه های مختلف جهان ارائه می شود. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره داشت که دانشجویان برای دریافت پذیرش در این رشته، باید مدارک تحصیلی مرتبط داشته باشند و این مسئله که از تمامی رشته های تحصیلی می توان در رشته بازرگانی بین الملل پذیرش دریافت کرد، صحیح نیست. به منظور درک بهتر از شرایط مربوط به این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در تایلند پرداخته و توضیحات کافی در این زمینه را ارائه کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در تایلند چیست؟
  • آیا دانشگاه های تایلند در رشته بازرگانی بین الملل دارای جایگاه مناسبی هستند؟
  • هزینه های تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در این حوزه فعالیت داشت؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

بسیار مهم است که فردی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارد، به خوبی با شرایط تحصیل خود آشنا شود تا در میانه راه و پس از صرف هزینه های سنگین، ناچار به ترک کشور مقصد خود نشود. رشته بازرگانی بین الملل یکی از رشته های تحصیلی است که باید آن را در شرایط استاندارد مطالعه کرد تا بتوان به بهترین جایگاه های ممکن در این رشته دست پیدا کرد. افرادی که قصد دارند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت اما برای این که بتوان در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت، در اختیار داشتن مدارک مرتبط الزامی است.

دانش آموزان رشته های ریاضی، علوم تجربی و انسانی می توانند در رشته بازرگانی بین الملل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی بپردازند اما برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، در اختیار داشتن مدرک مرتبط با علوم بازرگانی الزامی است و به راحتی نمی توان وارد این رشته شد.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

تایلند یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا است که در سال های اخیر توانسته پیشرفت قابل ملاحظه را تجربه کند ولی با این وجود هنوز نمی توان آن را در سطح آسیا و در رشته بازرگانی بین الملل به عنوان یکی از مقاصد مناسب معرفی کرد. برخی از دانشگاه های تایلند توانسته اند در سطح بین الملل رتبه های جهانی به دست آورند اما اکثر دانشگاه های این کشور در سطح بین الملل نیز مورد تایید نیستند. مهم ترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

آنچه می تواند شانس مهاجرت به تایلند را به صورت قابل توجهی کاهش دهد، هزینه های بالایی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد. دانشجویان خارجی با وجود این که دانشگاه های این کشور اعتبار بالایی ندارند، باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند و این مسئله سبب شده است تا تایلند به یکی از گزینه های ضعیف برای مهاجرت به خارج از کشور تبدیل شود.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در تایلند، دانشجویان باید بودجه ای در حدود 11000$ تا 18000$ (دلار) را پرداخت کنند و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی می توان با هزینه های کمتر به ادامه تحصیل در این رشته پرداخت و مدرکی معتبرتر را نیز به دست آورد. هزینه های زندگی در این کشور نیز در حدود 8500$ تا 11200$ (دلار) در سال است و دانشجویان امکان کار کردن و تامین این هزینه ها در این کشور را نیز نخواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در تایلند

شرایط کار یک متخصص امور بازرگانی در تایلند

اگر شخصی در تایلند دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشد، این فرصت را خواهد داشت که در همین کشور به کار مشغول شود اما با توجه به شرایطی که این کشور به همراه دارد، اکثر افراد پس از تحصیل، کشور دیگری را برای زندگی و کار خود انتخاب می کنند و این مسئله ای است که سبب می شود تا ارزش تحصیل در این کشور به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند. در حال حاضر، نیروی کار در این حرفه می تواند به طور متوسط 79300THB (بات) در ماه درآمد داشته باشد که البته درآمد خوبی در سطح این کشور به حساب می آید. شما نیز در صورتی که در رابطه با انتخاب روش و محل مهاجرت خود تردید دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *