ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در صربستان

رشته بازرگانی بین الملل در صربستان

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در صربستان یکی از گزینه هایی است که صرفا می توان از آن برای ورود به اروپا استفاده کرد. مطابق انتظاری که از نام صربستان در زمینه تحصیل وجود دارد، دانشگاه های این کشور نتوانسته اند جایگاهی مناسب در سطح بین المللی در رشته های مختلف داشته باشند و به همین دلیل می توان این کشور را به افرادی توصیه کرد که به دنبال راهکاری برای ورود به اروپا هستند و تمایل دارند به نحوی وارد یکی از این کشورها شوند. تحصیل در صربستان می تواند امتیازهایی را به همراه داشته باشد که فرد از طریق آن ها می تواند به اقامت یکی از بهترین کشورهای اروپایی نیز دست پیدا کند.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که رشته بازرگانی بین الملل در دانشگاه های مدیریت و اقتصاد صربستان جایگاه پیدا کرده اند و به همین دلیل است که علاقمندان زیادی در این رشته در کشور صربستان وجود دارد. برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی محدودیت هایی در صربستان در نظر گرفته شده است و به همین صندلی های محدودی به دانشجویان علاقمند به این رشته که تابعیت صربستان یا سایر کشورهای اروپایی را ندارند، تعلق گرفته است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در صربستان پرداخته اند و ابهامات را در این زمینه پاسخ می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های صربستان در این رشته جایگاه مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در صربستان چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در صربستان پس از تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل چیست؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در صربستان

صربستان یکی از کشورهای اروپایی است که تحصیل در دانشگاه های آن از نظر علمی چندان هوشمندانه نیست و نمی توان به دارندگان رزومه های قوی توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که از نظر جایگاه علمی، دانشگاه های صربستان در دسته دانشگاه های درجه سوم جهانی قرار دارند و به همین دلیل باید به ندرت آن ها را به علاقمندان به رشته های مختلف از جمله بازرگانی بین الملل توصیه کرد.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در صربستان عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل

دانشگاه های صربستان برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی در رشته بازرگانی، محدودیت هایی را اعمال کرده اند و معمولا 30% یا کمتر، سهمیه است که برای دانشجویان خارجی در این رشته در نظر گرفته شده است. باید به این نکته نیز توجه داشت که همه دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم نکرده اند و این خود محدودیتی بزرگ در این زمینه به حساب می آید.

دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی رشته بازرگانی  در صربستان باید یک مدرک دیپلم 12 ساله در اختیار داشته باشند و نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت. در مقطع کارشناسی ارشد اما محدودیت های بیشتری اعمال می شود و دانشجویان موظف هستند که مدرک کارشناسی مرتبط با علوم بازرگانی را ارائه کنند. طول دوره مقطع کارشناسی رشته بازرگانی در صربستان برای دانشجویان 3 ساله در نظر گرفته شده است و مقطع کارشناسی ارشد آن 2 سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در صربستان

دانشجویان خارجی برای این که بتوانند در صربستان به ادامه تحصیل مشغول شوند، به بودجه زیادی نیاز نخواهند داشت و این مسئله یکی از معدود امتیازهایی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد. افرادی که رشته بازرگانی بین الملل را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، به طور متوسط به بودجه ای در حدود 750€ تا 2100€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مسئله صربستان را به یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل کرده است.

هزینه زندگی در صربستان نیز برای افراد مختلف متفاوت است و می توان آن را در حدود 350€ تا 600€ (یورو) در ماه دانست که البته با اشتغال به کار دانشجویی در این کشور می توان بخش عمده ای از آن را تامین کرد. باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان به طور بسیار سخت گیرانه ای به بورسیه در این کشور دسترسی پیدا می کنند و نباید به دریافت آن امید ببندند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در صربستان

شرایط کار یک کارشناس بازرگانی در صربستان

باید به این نکته اشاره داشت که صربستان نیز به مانند اکثر کشورهای اروپایی به دانشجویان اجازه می دهد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت، به جستجوی کار پس از تحصیل مشغول شوند و در صورتی که موفق به عقد قرارداد کاری شدند، می توانند به عنوان نیروی کار فصل جدیدی از مهاجرت به صربستان را آغاز کنند. در حال حاضر یک کارشناس امور بازرگانی در این کشور می تواند درآمدی در حدود 115000RSD (دینار صربستان) را به صورت ماهیانه در این کشور دریافت کند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *