ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در چین

رشته بازرگانی بین الملل در چین

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین می تواند فرد را به یکی از بهترین متخصصین این زمینه در قاره آسیا تبدیل کند. افرادی که چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، دانشگاه های پرشماری را پیش روی خود خواهند داشت و بسیاری از دانشگاه های این کشور جایگاه بسیار معتبری نه تنها در آسیا بلکه در سراسر جهان دارند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در چین را دارند، باید در نظر داشته باشند که رزومه های بسیار قدرتمند برای تحصیل در این کشور مورد نیاز است و فرد نمی تواند به راحتی در رقابت با دانشجویان چینی و همچنین خارجی پذیرش تحصیل خود را به دست آورد.

رشته بازرگانی بین الملل به عنوان یکی از رشته های مهم علوم اقتصادی در این کشور شناخته می شود و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند آینده کاری بسیار مناسبی نیز داشته باشند. به منظور درک هرچه بهتر این شرایط، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین پرداخته و اطلاعات کافی در این زمینه را ارائه کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، به کار در این کشور مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین

افرادی که قصد دارند چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته بازرگانی بین الملل در نظر بگیرند، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند چراکه این عوامل می تواند شرایط پذیرش دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار دهد. در حال حاضر یکی از مهم ترین نیازهای افراد برای تحصیل در این رشته در چین آن است که فرد به رزومه قدرتمندی دسترسی داشته باشند. یکی از مزیت های انتخاب این رشته در چین آن است که این رشته به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجویان ملزم به یادگیری زبان چینی نیستند. متقاضیانی که کمتر از 25 سال سن دارند، می توانند شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی چین به منظور شرکت در دوره های زبان نیز آزمایش کنند و پس از این دوره وارد دانشگاه شوند.

رشته بازرگانی بین الملل در چین در مقطع کارشناسی در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و دانشجویان پس از آن نیز می توانند جذب بازار کار شوند. در مقطع کارشناسی ارشد تنها افرادی می توانند به این رشته ورود کنند که در رشته های مرتبط با علوم بازرگانی تحصیل کرده باشند و در غیر این صورت به دلیل داشتن مدرک غیر مرتبط، امکان ادامه تحصیل در این رشته نیز از آن ها گرفته می شود.

معرفی بهترین دانشگاه های چین در رشته بازرگانی بین الملل

در چین بیش از 100 دانشگاه برای تحصیل در این رشته وجود دارد و به همین دلیل می توان گفت که افراد شانس بالایی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های چین حتی با رزومه های سطح متوسط و نسبتا ضعیف خواهند داشت اما معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، بهترین دانشگاه های خارجی را برای خود جستجو می کنند تا بتوانند رزومه خود را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشند. مهم ترین دانشگاه های چین در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در چین

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین

در حالی که تحصیل در دانشگاه های با کیفیت جهان در آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا هزینه های بسیار بالایی را در پی دارد، دانشجویان خارجی در چین محدودیت های مالی کمی را تجربه می کنند و می توانند هزینه های تحصیل خود در این کشور را به راحتی پرداخت کنند. متوسط هزینه های تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین برای دانشجویان خارجی در حدود 2500$ تا 4500$ (دلار) در سال است و در مقاطع تحصیلات تکمیلی شانس دریافت بورسیه نیز برای دانشجویان وجود دارد.

هزینه زندگی در چین برای دانشجویان خارجی در حدود 300$ تا 1000$ (دلار) در ماه است و به شهر محل زندگی فرد وابستگی شدیدی دارد. در حال حاضر در برخی از استان های چین، امکان کار ضمن تحصیل نیز برای دانشجویان خارجی فراهم شده است و این می تواند کمک هزینه ویژه ای برای دانشجویان در خارج از کشور و پس از مهاجرت به چین باشد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در چین

شرایط کار یک بازرگان بین المللی در چین

در صورتی که فردی بتواند مدرک خود را در این رشته دریافت کند، شانس بسیار بالایی برای ورود به بازار کار خواهد داشت و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. تجارت در چین گام اول اقتصاد این کشور است و دامنه وسیعی از مشاغل در این کشور وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. یک کارشناس امور بازرگانی در چین می تواند در آمدی در حدود 24000CNY (یوان) چین را در اختیار داشته باشد که درآمدی مناسب برای یک ماه به حساب می آید. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به چین هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *