ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان

رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان را می توان متفاوت از اندیشه های بسیاری از افراد در این زمینه دانست. بسیاری از افراد به این دلیل گرجستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند که اولا دانشگاه های با کیفیتی در این کشور وجود دارد و در نهایت آن ها می توانند با هزینه های نسبتا کمی در این کشور دوره تحصیل خود را به پایان ببرند. باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های ایران در هر دو زمینه از دانشگاه های گرجستان شرایط بهتری دارند و توصیه می شود که دانشجویان صرفا به این دلیل که بتوانند به خارج از ایران مهاجرت کرده باشند، کشوری را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب نکنند.

رشته بازرگانی بین الملل یکی از رشته های مهم در بازار کار امروز است و افرادی که در این زمینه تحصیل کرده باشند، از شانس بالایی برای رسیدن به شغل مناسب برخوردار خواهند بود. باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی افرادی که رزومه های قوی در زمینه های اقتصاد و علوم بازرگانی داشته باشند، می توانند به مشاغل رده بالا و همچنین درآمد عالی دسترسی داشته باشند و از این طریق زندگی با کیفیتی را برای خود به ارمغان آورند. در شرایط کنونی و به منظور راهنمایی مخاطبین در انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار اشاره خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی در گرجستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های گرجستان توانسته اند جایگاه مناسبی در جهان به دست آورند؟
  • محدودیت های انتخاب گرجستان به عنوان مقصد تحصیلی چیست؟
  • شرایط کار فارغ التحصیلان رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل را دارند، شاید بهتر باشد به کشوری به غیر از گرجستان فکر کنند چراکه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی هیچ جایگاهی را به دست نیاورده و نمی توان به راحتی آن ها را در جمع دانشگاه های درجه دوم یا سوم جهان نیز قرار داد. یکی از معدود برتری هایی که تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان می تواند به همراه داشته باشند، امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلف این کشور است اما باید به این نکته توجه داشت که اعتبار علمی دانشگاه های یک کشور از فراهم بودن شانس تحصیل به زبان انگلیسی، اهمیت بالاتری دارد.

در حال حاضر علاقمندان به تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان باید مراحل مشخصی را طی کنند تا بتوانند به مدرک تحصیلی خود دست پیدا کنند. تصویر زیر روند تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان را نشان می دهد.

چگونگی تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان

در حال حاضر کشورهای بهتری با شرایط تقریبا مشابه نسبت به گرجستان وجود دارد که امکان تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل را با کیفیت چند برابر به دانشجویان می دهد که از جمله آن ها می توان به ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد نیز اشاره داشت.

شرایط مالی تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان

یکی از باورهای نه چندان درستی که در رابطه با مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل وجود دارد، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور است. شاید به صورت جداگانه بتوان هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه و زندگی دانشجویی در این کشور را مقرون به صرفه دانست اما در مجموع باید به این نکته اشاره کرد که به بودجه نسبتا زیادی برای گذراندن دوره های مختلف تحصیلی در این کشور نیاز خواهد بود.

شرایط دانشجویان خارجی در گرجستان به این صورت است که برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل، باید بودجه ای در حدود 3500$ تا 4700$ (دلار) را در نظر داشته باشند و این هزینه ای است که با آن به راحتی می توان در کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، ایتالیا و غیره به تحصیل پرداخت. از سوی دیگر دانشجویان باید بودجه ای در حدود 400$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا بتوانند هزینه های یک ماه زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند دسترسی بسیار سخت به کارهای دانشجویی می تواند تامین این مبلغ را نیز بسیار دشوار سازد.

شرایط مالی تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در گرجستان

شرایط کار یک مشاور بازرگانی در گرجستان

پس از پایان دوره تحصیل، هر دانشجویی به دنبال ورود به بازار کار می گردد و گرجستان یکی از کشورهایی است که از نظر قانونی مانعی برای دانشجویان به منظور ورود به بازار کار ایجاد نکرده است. با این حال نرخ بیکاری بالای 15% در گرجستان طی دهه گذشته سبب شده است تا دسترسی به شغل در این کشور برای شهروندان خارجی سخت شود و در نتیجه افراد باید تلاش کنند تا بار دیگر در مسیر مهاجرت و این بار از طریق کاری قرار گیرند. با همه این تفاسیر، یک کارشناس امور بازرگانی در این کشور به طور متوسط 5520GEL (لاری) در ماه درآمد کسب می کند که با توجه به متوسط درآمد در این کشور، سطح متوسطی به حساب می آید. درصورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *