ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در آذربایجان

رشته بازیگری در آذربایجان

در دنیای امروز، توجه انسان ها به زیر شاخه های هنر و در نظر گرفتن آن ها عنوان رشته ای برای تحصیل در در دانشگاه بیشتر شده است. تحصیل در رشته بازیگری در آذربایجان به افراد این امکان را میدهد که موفق به مهاجرت تحصیلی شده و زمینه کار و اقامت را در آینده فراهم نمایند. مهاجرت تحصیلی تنها یکی از راه های مهاجرت به آذربایجان بوده و روش های دیگری از جمله مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت و هم چنین ازدواج با یک تبعه این کشور نیز از سایر مسیرهای مهاجرتی آن به شمار می روند.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است به سوالاتی از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته بازیگری در کشور آذربایجان کدامند؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در رشت بازیگری از کشور آذربایجان شامل چه مواردی می شود؟
  • گرایشات رشته بازیگری در آذربایجان چه مواردی را در بر می گیرد؟
  • دروس اصلی رشته بازیگری کدامند؟

تاریخچه رشته بازیگری در آذربایجان

بازیگری یکی از قدیمی ترین شاخه های هنر در جهان بوده و از سالیان دور، همواره در تمامی نقاط جهان افرادی بوده اند که در قالب گروه های کوچک یا بزرگ به اجرای نمایش و جان بخشیدن به متون پرداخته باشند. سال هاست که این علم به صورت رشته ای برای تحصیل آکادمیک درآمده که یکی از زیر شاخه های هنرهای نمایشی و سینما می باشد. به طور کلی، بازیگری هنر جان بخشیدن به شخصیت ها معرفی شده است و یک بازیگر برای این که بتواند به طور اصولی و حرفه ای کار خود را انجام دهد، باید بتواند شخصیت های مختلف را درک نموده و با آنان همذات پنداری نماید. یک بازیگر خوب باید از توانایی های گوناگونی از جمله هوش و قدرت یادگیری بالا، علاقه، سرعت یادگیری بالا و بیان و درک زبانی مناسبی برخوردار باشد. در ادامه به بررسی گسترده تر این رشته خواهیم پرداخت.

تاریخچه رشته بازیگری در آذربایجان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آذربایجان

طی سال های اخیر، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشورهای نزدیک به ایران بیشتر شده است. یکی از دلایل این اتفاق، پایین بوده هزینه های تحصیل و آسان تر بودن اخذ پذیرش در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد. تحصیل در آذربایجان نیز به عنوان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار رفته و هر ساله عده زیادی در رشته های گوناگون از دانشگاه های این کشور اقدام به اخذ پذیرش می کنند. قابل ذکر است که این در کنار ارائه رشته هایی مثل مهندسی و علوم پزشکی، کشور آذربایجان به ارائه رشته های زیر شاخه هنر نیز توجه داشته است. دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان (Azerbaijan State University of Culture and Arts) در سال 1923 تشکیل شد و تحت عنوان انستیتو تئاتر کار خود را آغاز نمود. این موسسه در سال 1968 نام خود را به دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان تغییر داد.

این دانشگاه در حال حاضر در پنج دانشکده گوناگون، رشته های زیر شاخه هنر را به داوطلبین ارائه می کند. از دانشکده های دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان می توان به دانشکده بازیگری، فیلم سازی، موسیقی و مطالعات هنر اشاره کرد. یکی دیگر از مراکز هنری معتبر در آذریایحان، آکادمی هنرهای زیبا آذربایجان (Azerbaijan State Academy of Fine Arts) می باشد که در سال 2000 در باکو تاسیس شد. این مرکز آموزشی نیز علاوه بر آموزش رشته های مرتبط با تئاتر و سینما، در حوزه هایی از جمله معماری، طراحی داخلی، گرافیک، هنر فرش و مجسمه سازی هم فعالیت می کند.

نمودار مقایسه رتبه دو مرکز هنری آذربایجان

گرایشات و دروس بازیگری در آذربایجان

با توجه به قدمت دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان و سیاست های در پیش گرفته شده برای بهبود آموزشات این مرکز آموزشی، در حال حاضر رشته های هنری در گرایشیات متفاوت و با اصول آمورشی به روز، به دانشجویان و علاقه مندان ارائه می گردند. این دانشگاه با پذیرفتن دانشجویان بین المللی نیز، امکان مهاجرت تحصیلی را برای علاقه مندان فراهم کرده است. از ملزومات ذکر شده برای ورود به دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان، پذیرفته شدن در آزمون ورودی و ارائه مدرک مقطع تحصیلی قبلی ذکر شده است. از گرایشات ارائه شده مرتبط با بازیگری در این دانشگاه، می توان به موارد گوناگون از جمله بازیگری، سینما و تلویزیون، فیلم، تئاتر و هنرهای نمایشی اشار کرد.

قابل ذکر است که این دانشگاه رشته های ذکر شده را در هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند. دروس اصلی رشته بازیگری عبارتند از:

  • بازیگری 1-2-3
  • مقدمات آموزش عملی تئاتر
  • تاریخ سینما
  • تئوری سینما و نقد آن
  • صدا
  • کارگردانی
  • طراحی صحنه
  • طراحی صدا
  • حرکات صحنه
  • نقد فیلم
دانشکده های دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان و حوزه های آموزشی
دانشکده مطالعات فرهنگیدانشکده هنرهای زیبادانشکده مدیریتدانشکده موسیقیدانشکده نقاشیدانشکده تئاتر و سینما
مطالعات فرهنگی، مطالعات کتابخانه ای، مطالعات موزه، جامعه شناسینقد هنر، آموزش هنر، مدیریت هنر، هنرهای زیبا، طراحی گرافیک، طراحی داخلیمدیریت، مطالعات موزهموسیقی جاز و پاپ، موسیقی، آموزش موسیقی، سازهای موسیقایی، موسیقی شناسی، خوانندگینقاشی و طراحیبازیگری، سینما و تلویزیون، تئاتر

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات مهم در خصوص رشته بازیگری در آذربایجان

در بخش پایانی به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • گرایشات و دروس بازیگری در آذربایجان چگونه است؟ با توجه به قدمت دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان و سیاست های در پیش گرفته شده برای بهبود آموزشات این مرکز آموزشی، در حال حاضر رشته های هنری در گرایشیات متفاوت و با اصول آمورشی به روز، به دانشجویان و علاقه مندان ارائه می گردند. این دانشگاه با پذیرفتن دانشجویان بین المللی نیز، امکان مهاجرت تحصیلی را برای علاقه مندان فراهم کرده است. از ملزومات ذکر شده برای ورود به دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان، پذیرفته شدن در آزمون ورودی و ارائه مدرک مقطع تحصیلی قبلی ذکر شده است. از گرایشات ارائه شده مرتبط با بازیگری در این دانشگاه، می توان به موارد گوناگون از جمله بازیگری، سینما و تلویزیون، فیلم، تئاتر و هنرهای نمایشی اشار کرد.
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آذربایجان کدام اند؟ طی سال های اخیر، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشورهای نزدیک به ایران بیشتر شده است. یکی از دلایل این اتفاق، پایین بوده هزینه های تحصیل و آسان تر بودن اخذ پذیرش در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد. تحصیل در آذربایجان نیز به عنوان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار رفته و هر ساله عده زیادی در رشته های گوناگون از دانشگاه های این کشور اقدام به اخذ پذیرش می کنند. قابل ذکر است که این در کنار ارائه رشته هایی مثل مهندسی و علوم پزشکی، کشور آذربایجان به ارائه رشته های زیر شاخه هنر نیز توجه داشته است. دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان (Azerbaijan State University of Culture and Arts) در سال 1923 تشکیل شد و تحت عنوان انستیتو تئاتر کار خود را آغاز نمود. این موسسه در سال 1968 نام خود را به دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان تغییر داد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *