ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

علی رغم تقاضای بالای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی، مهاجرت به آفریقای جنوبی نیز طرفداران خاص خود را دارد. تحصیل در بسیاری از رشته های پرمخاطب، از جمله رشته بازیگری در آفریقای جنوبی مهاجرت تحصیلی به این کشور را امکان پذیر کرده است. شایان ذکر است که در حال حاضر توجه تمامی کشورها به ارائه رشته های هنری در فضای آکادمیک بیشتر از سال های قبل است و هر روزه سعی بر پیشرفت تدریس این رشته ها می گردد. مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی در سال 2021، بهترین و پرمتقاضی ترین روش مهاجرت به این کشور محسوب شده و سالانه عده زیادی از داوطلبان جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام می نمایند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به سوالات شما عزیزان، پاسخ داده ایم که برخی از آن ها عبارتند از:

  • در رشته بازیگری چه مهارت هایی به فرد آموخته می شود؟
  • دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته بازیگری در آفریقای جنوبی کدامند؟
  • دروس ارائه شده در رشته بازیگری آفریقای جنوبی شامل چه مواردی می شود؟
  • درآمد یک بازیگر در آفریقای جنوبی چه مقدار است؟
  • نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی در رشته بازیگری چگونه است؟

شرایط کلی زندگی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری است واقع شده در جنوب قاره آفریقا که سه پایتخت دارد. پایتخت های آفریقای جنوبی عبارتند از پرتوریا، کیپ تاون و بلومفونتن و بزرگترین شهر آن، شهر ژوهانسبورگ می باشد. این کشور بزرگترین صادر کننده طلا در جهان بوده و این محصول مهم ترین بخش صادرات آن می باشد. به دلیل آمار بالای مهاجران از گذشته، تنوع نژادی بالایی در آن به چشم میخورد و در حال حاضر 11 زبان رسمی دارد. به دلیل تنوع بالای نژادی در آفریقای جنوبی، این کشور یک فرهنگ واحد ندارد و فرهنگ کلی آن مجموعه ای از فرهنگ های مهاجرین ساکن در آن می باشد. تنوع غذایی موجود در این کشور یکی از موارد قابل توجه در مورد آن است که نظر بسیاری از توریست ها را نیز به خود جلب کرده است. هم چنین موسیقی و رقص نیز از نمادهای فرهنگی آفریقای جنوبی به شمار می روند.

نمودار تغییرات تولید ناخالص داخلی در آفریقای جنوبی

با توجه به سرمایه گذاری در بخش آموزش و سیاست های اتخاذ شده در این حوزه، پیشرفت های قابل توجهی در بخش آموزش دانشگاه های آفریقای جنوبی صورت گرفته است. در کنار توجه به ارائه رشته های علوم و مهندسی و علوم انسانی، رشته های زیر شاخه هنر نیز در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبردر آفریقای جنوبی ارائه می گردند. رشته بازیگری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مراکز زیادی در حال حاضر این رشته را به دانشجویان داخلی و خارجی آموزش می دهند. گرایشات رشته بازیگری در آفریقای جنوبی متنوع بوده و مدرک ارائه شده به دانشجویان معتبر می باشد. در این دوره ها، دانشجویان علاوه بر آموزشاتی در مورد اصول پایه بازیگری و تاریخ آن، نحوه اجرا روی صحنه، جان بخشی به شخصیت ها، بیان و تکلم واضح و درک خود را از کلمات نیز تقویت می نمایند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

همانطور که ذکر شد، ارائه رشته های گوناگون، از جمله بازیگری، امکان تحصیل در آفریقای جنوبی را برای علاقه مندان فراهم کرده است.در این کشور مراکز آموزشی و دانشگاه های متعددی فعالیت می کنند که به ارائه رشته بازیگری در مقاطع گوناگون می پردازند. یکی از دانشگاه های معتبر آفریقای جنوبی، دانشگاه پریتوریا (University of Pretoria) می باشد که در مقاطع گوناگون کارشناسی و کارشناسی ارشد، به ارائه رشته های زیر شاخه هنر، از جمله بازیگری و سینما می پردازد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده که در سطح بین المللی نیز شناخته شده می باشد و طبق آمار QS 2021، موفق به کسب رتبه 562 الی 570 در جهان شده است. رتبه این دانشگاه در بخش هنر در QS 2021، برابر با 383 در دنیا می باشد. علاوه بر این دانشگاه، مراکز آموزشی و مدرسه های بازیگری متعددی به آموزش در این حوزه می پردازند که عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه جهانی
Rhodes University801
Stellenbosch University251
University of the Witwatersrand, Johannesburg201
City Varsity, Cape Town
Helen O Gradys Drama Academy, Port Elizabeth
The National School of the Arts, Braamfontein
The Playhouse, Morgan Ridge
University of Kwazulu-Natal, Durban
The Waterfront Theatre School

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

گرایشات رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

علاقه مندان به فراگیری علم بازیگری آفریقا، می توانند در دوره های آموزشی برگزار شده در موسسات گوناگون شرکت کرده و یا در دانشگاه های ارائه دهنده رشته های هنر، به تحصیل در مقاطع گوناگون این رشته بپردازند. از گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آفریقای جنوبی، می توان به سینما، سینما و مطالعات فیلم، تاریخ هنر و فرهنگ بصری، مطالعات بصری و هنرهای زیبا اشاره نمود که عموما در دوره های 3 الی 4 ساله ارائه می گردند. رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد نیز موارد گوناگونی از جمله هنرهای اجرایی، سینما درمانی، هنر سینمایی، سینما، مطالعات سینما و فیلم و مطالعات سینما و تئاتر را در بر می گیرد که در دوره هایی یکساله به دانشجویان ارائه می گردند. هم چنین امکان تحصیل مقطع دکتری در این کشور در گرایشاتی از جمله تئاتر و مطالعات سینما نیز وجود دارد.

فرصت های شغلی رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی، امکان کار و اشتغال پس از اتمام مدت تحصیل و اخذ مدرک می باشد. دانشجویان رشته بازیگری نیز می توانند پس از فارغ التحصیلی خود، در تست های گوناگون بازیگری شرکت کرده و به عنوان بازیگر یا مدل به اشتغال بپردازند و اقامت خود را در این کشور تمدید نمایند. میانگین درآمد ماهیانه یک بازیگر در آفریقای جنوبی مبلغی برابر با 311000ZAR (رند آفریقای جنوبی) گزارش شده است که بازه ای بینZAR31000 الی ZAR753000 (رند آفریقای جنوبی) را به خود اختصاص می دهد. علاقه مندان برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی یا سایر کشورها، می توانند با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *