ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در آلمان

رشته بازیگری در آلمان

کشور آلمان همراه با سرزمین هایی چون نروژ و ایتالیا جزء مقاصد محبوب تحصیل در زیرگروه های هنرهای نمایشی به شمار می رود. تحصیل رشته بازیگری در آلمان با توجه به مخاطبان پرشمار این حوزه و مدارس معتبر بازیگری در شهرهای اصلی این کشور، مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه آلمان جزء کشورهای توسعه یافته اروپا بوده و طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 بیش از 387000 دانش آموز و دانشجوی خارجی در این کشور مشغول به تحصیل هستند، همچنان کسب اطلاعات جامع پیرامون چگونگی اخذ مجوز رشته های هنری در آن، نخستین قدم افراد در این مسیر می باشد. برخورداری از داده های کافی در ارتباط با معتبرترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس بازیگری در آلمان و همچنین موقعیت جغرافیایی آن ها از موضوعاتی است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامهه این نگارش بدان پرداخته اند.

تحصیل رشته بازیگری در آلمان

بازیگری یکی از زیرشاخه های هنر بوده که علاوه بر امکان یادگیری آن به صورت آکادمیک و با اخذ مجوز حضور در کلاس های دانشگاهی، دوره های عملی ارائه شده آن نیز در موسسات گوناگون شیوه های جدید یادگیری را ایجاد نموده اند. جمهوری فدرال آلمان اما یکی از سرزمین های پرجمعیت اروپایی بوده که اگرچه صنعت سینمای آن در مقایسه با سیر صعودی طی شده توسط برخی کشورهایی چون اسپانیا، پیشرفت مشابهی را نمایان نمی سازد، همچنان می توان آینده درخشانی برای آن متصور بود. آلمان دارای 16 استان بوده و با توجه به تعدد دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مقاطع مختلف، می توان چنین اظهار داشت که توزیع این مراکز در شهرهای هامبورگ، مونیخ و برلین به صورت متناسبی انجام پذیرفته است.

از مزایای اخذ پذیرش رشته بازیگری در آلمان می توان به امکان تحصیل رایگان، قابلیت جستجوی موقعیت شغلی مناسب در حوزه بازیگری به مدت 18 ماه پس از اتمام دوره تحصیل، رفت و آمد به کشورهای حوزه شنگن و همچنین اعتبار بالای نظام آموزشی این کشور اشاره نمود. همچنین فراهم بودن امکان تحصیل در گرایشاتی چون کارگردانی، فیلمنامه نویسی، بازیگردانی، تدوین و صدا از سایر مزیت های اخذ ویزای آلمان می باشد.

هزینه های دانشجویان بازیگری در آلمان

14 دانشگاه آلمان به ارائه دروس تخصصی بازیگری برای علاقه مندان می پردازند؛ از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل می توان به فرانکفورت و مونیخ اشاره کرد که به ترتیب با برخورداری از دانشگاه های Frankfurt University of Music and Performing Arts و Macromedia University of Applied Sciences نقش مهمی در تربیت و پرورش قشر هنرمند آلمان ایفا می کنند. هزینه تحصیل رشته بازیگری در مقطع کارشناسی 400€ (یورو) به ازای هر ترم بوده و پر واضح است که این رقم درصورتی صادق خواهد بود که متقاضی موفق به اخذ مجوز تحصیل در مراکز دولتی سرزمین مدرن آلمان گردد. دانشجویان این مقطع در آلمان قادر خواهند بود جهت تأمین نیازهای خود به 20 ساعت کار طی هفته مبادرت ورزند تا به حداقل درآمد 500 یورویی دست یابند. شایان ذکر است که هزینه زندگی این قشر در آلمان ماهیانه 800€ (یورو) برآورد می شود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آلمان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آلمان

آلمان دارای 53 موسسه آموزش عالی در شاخه های گوناگون هنری می باشد که از جمله آن ها می توان به Filmhochschule اشاره کرد؛ باید خاطرنشان کرد که اغلب این مراکز در کنار دریافت سوابق تحصیلی افراد، اقدام به برگزاری سنجشی عملی نیز می نمایند و شرکت کنندگان درصورتی موفق به اخذ مجوز Zulassung خواهند شد که حد نصاب تعیین شده را کسب نمایند. از مشهورترین مراکز غیردانشگاهی آموزش بازیگری و فیلم سازی در آلمان می توان به موسسه پتسدام اشاره کرد. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری و سایر زیرگروه های هنرهای نمایشی در کشور آلمان پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهشهری که در آن واقع شده
Ernst Busch Academy of Dramatic Artsبرلین
Macromedia University of Applied Sciencesمونیخ
Hochschule für Musik und Theater Hamburgهامبورگ
Frankfurt University of Music and Performing Artsفرانکفورت
University of Music and Theatre Leipzigلایپزیش
State University of Music and Performing Arts Stuttgartاشتوتگارت
Hochschule für Musik und Theater Münchenمونیخ

همچنین موسساتی نظیر براونشوایگ با گنجایش بیش از 1000 هنرجو به فعالیت در رده های گوناگون Fine Arts پرداخته و امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم آورده اند. از میان دانشگاه های مذکور، مشهورترین آن ها دانشگاه هنر برلین The Universität der Künste Berlin است که در سال 1696 میلادی تاسیس گشته و با پذیرش بیش از 3500 دانشجو در بین 50 مرکز برتر دنیا قرار دارد. از سایر رشته های این دانشگاه می توان به مطالعات صدا، موسیقی و رقص اشاره کرد. همچنین دانشکده های آن شامل عبارتند از:

  • دانشکده طراحی و نقاشی
  • دانشکده هنرهای نمایشی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده هنرهای تجسمی

بورسیه جهت تحصیل رشته بازیگری در آلمان

از رایج ترین بورسیه های تحصیلی قابل دریافت جهت حضور در دانشگاه های هنر کشور آلمان می توان به Betreuungszusage و DAAD اشاره کرد. در رابطه با کار بازیگری در آلمان باید اظهار داشت با توجه به نرخ بیکاری 4% این کشور در سال 2021 که پایین تر از شمار زیادی از سرزمین های اروپایی می باشد، اغلب فارغ التحصیلان این حرفه مسیر سختی پیش رو نخواهند داشت و همچنین باید خاطرنشان کرد متوسط دستمزد ماهیانه نیروی کار آلمانی 4550€ (یورو) برآورد گشته که در مقایسه با سرزمین هایی چون اسپانیا نیز رقم بالاتری را آشکار می سازد.

مقایسه متوسط درآمد نیروی کار در آلمان و اسپانیا

در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشند؛ همکاران توانمند و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این مسیر خواهند بود.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته بازیگری در آلمان

  1. رضا گفت:

    سلام مدت زمان تحصیل بازیگری در المان جقدر است ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلان
      3 تا 4 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *