ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در آمریکا

رشته بازیگری در آمریکا

شمار بالای متقاضیان رشته بازیگری در آمریکا سبب اختصاص بخش قابل توجهی از مطالعات به موقعیت های ایده آل در سینمای هالیوود شده است. گستردگی آمریکا و همچنین تعدد ملیت های گوناگون موجود در این سرزمین موضوعی است که جذابیت های سینمای این کشور را دوچندان کرده و پی بردن به میزان سرمایه اختصاص یافته به این حوزه، نقش پر رنگ هنر و بازیگری را در افزایش تولید ناخالص ایالات متحده آشکار و عیان می سازد. به هر روی پر واضح است که تحصیل در رشته تخصصی نظیر بازیگری که خاستگاه آن هنرهای نمایشی و تئاتر می باشد، نیازمند برخورداری از اطلاعات کافی می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین راستا با ارائه جرئیاتی در این مقاله و پاسخگویی به سوالات رایج همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • 10 دانشگاه برتر ارائه دهنده دروس بازیگری در ایالات متحده کدامند؟
  • آیا صرف هزینه و شرکت در دوره های آموزشی جهت دستیابی به فرصت های ایده آل بازیگری در سینمای آمریکا کفایت می کند؟
  • دروس تخصصی مربوط به رشته کارشناسی بازیگری در آمریکا به چه شرحی است؟
  • با توجه به رونق وصف نشدنی بازار سینمای آمریکا، آیا فعالین این حوزه در جمع پردرآمدترین اقشار این کشور جای دارند؟
  • بهترین مدارس فیلمسازی ایالات متحده آمریکا کدامند؟

تحصیل رشته بازیگری در آمریکا

ایالات متحده آمریکا سرزمینی با قابلیت های فراوان بوده و بسیاری آن را کشور فرصت ها می نامند؛ از این رو می توان آن را مقصد شماره یک متقاضیان مهاجرت از اقصی نقاط جهان دانست. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، استانداردهای بالای زندگی و همچنین نظام آموزشی باکیفیت و طراز اول از نقاط مثبت زندگی در آمریکا به حساب می آیند. تراکم جمعیت در آمریکا نسبتا بالا بوده و باید خاطرنشان کرد با وجود 5500 مرکز آموزش عالی از قبیل دانشگاه ها و موسسات خصوصی کمبودی در هیچ یک از 50 ایالت آن ملموس نمی باشد. طبق تحقیقی که از سوی Times Higher Education در سال 2024 صورت پذیرفت، 6 دانشگاه ایالت متحده در جمع 10 مرکز برتر دنیا قرار داشتند که این امر خود گویای علت فراوانی متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آن در رشته های گوناگون می باشد.

شکوفایی هنرهای نمایشی چون بازیگری در آمریکا به آغاز قرن بیستم بازمی گردد؛ جایی که هنرمندان این سرزمین با رهایی از قیود سنتی خود در جهت مدرن سازی هنر عصر خود گام برداشتند. تولید فیلم های مستقل و توسعه تئاتر موجب گشت تا صنعت بازیگری در آمریکا وارد فاز جدیدی شده و چرخش ماهیانه آن از ده ها میلیارد دلار فراتر رود. شایان ذکر است که طبق تحقیقات فردی به عمل آمده، اغلب متقاضیان خارجی که به تحصیل در آمریکا مبادرت ورزیده و رشته بازیگری را برمی گزینند در ادامه پروسه اشتغال خود در این سرزمین با مشکل لهجه مواجه خواهند بود و به فراخود همین موضوع در اغلب نمایش های غرب، این بازیگران در نقش افراد مهاجر و خارجی ظاهر می گردند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در آمریکا

به رغم وجود امکان تحصیل رایگان در مدارس بازیگری و دانشگاه های سرزمین هایی چون اتریش و آلمان و همچنین تعداد نحدود بورسیه های تحصیلی اختصاص یافته، علاقه مندان بسیاری اولویت خود را تحصیل در مراکزی چون The Juilliard School شهر نیویورک می دانند.

در ادامه به معرفی برترین و معتبرترین مدارس فیلمسازی و بازیگری ایالات متحده آمریکا در سال 2024 پرداخته ایم:

عنوان موسسهرتبه در آمریکا
New York Film Academy1
مرکز هنرهای سینمایی USC2
مدرسه فیلم NYU3
Chapman University’s Dodge College of Film and Media Arts4

در ادامه پرداختن به جزئیات تحصیل رشته بازیگری در آمریکا قصد داریم دروس این رشته برای مقطع کارشناسی را معرفی نماییم. هنرهای نمایشی که در واقع بازیگری را در زیرمجموعه خود دارد، همواره ترکیبی از حالات صورت، صوت و اندام بوده و باید توجه داشت که استعداد اولیه افراد دارای نقش پر اهمیتی در این شاخه است. کارگردانی نمایش، صحنه آرایی و نمایش عروسکی از زیرشاخه های محبوب دارای دروس مشترک با بازیگری می باشند که از اصلی ترین آن ها می توان به مبانی دکور، مفاهیم بازیگری، فلسفه و تاریخ، فن بیان، اصول ارتباطات و جامعه شناسی اشاره نمود.

در ادامه به معرفی مشهورترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس تخصصی بازیگری در آمریکا به تفکیک هر ایالت پرداخته ایم:

نام دانشگاهایالتی که دانشگاه در آن واقع شده
Boston UniversityBoston
The Juilliard SchoolNew York
University of Southern CaliforniaLos Angeles
Pace UniversityNew York
Temple UniversityPhiladelphia

الزامات تحصیل رشته بازیگری در آمریکا

الزامات تحصیل رشته بازیگری در آمریکا

دستیابی به ثبات و جایگاه مطلوب و ایده آل در رشته بازیگری نیازمند توانایی های فردی بسیاری بوده و صرف هزینه و شرکت در دوره های معتبر کافی نخواهد بود؛ درک زبانی و توانایی پردازش ایده های بدیع، بداهه گویی، تسلط بر بدن، حافظه قوی واژگان و کیفیت بالای سخنوری از جمله مهم ترین پیش نیازهای یک بازیگر در ایالات متحده می باشند. علاوه بر اینکه طبق عبارات فوق الذکر، تسلط بر زبان و لهجه کمک شایانی به ارتقای سطح بازیگر محسوب می شود. طبق مطالعات ایالات متحده آمریکا در کنار استرالیا، انگلیس، نروژ، ایتالیا و فرانسه اصلی ترین مراکز پرورش و تربیت بازیگران طراز اول جهان طی یک دهه اخیر هستند.

موقعیت های شغلی رشته بازیگری در آمریکا

هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در آمریکا 1500$ (دلار آمریکا) برآورد شده و با توجه به اینکه پیش بینی می گردد دانشجویان رشته بازیگری در مقطع کارشناسی مجموعا بیش از 21830$ (دلار آمریکا) جهت اسکان در خوابگاه پرداخت نمایند، می توان اظهار داشت انتظارات از سطح درآمدی این حوزه نیز به همین ترتیب بالا خواهد بود. میانگین دستمزد بازیگران در سرزمین های اروپایی 34 (دلار) به ازای هر ساعت می باشد درصورتیکه این رقم در آمریکا بالا تر بوده و در حدود 42$ (دلار آمریکا) اعلام شده است.

مقایسه متوسط درآمد ساعتی بازیگران در آمریکا

 

در مجموع می توان آمریکا را یکی از مطلوب ترین مقاصد جهت تحصیل در رشته بازیگری برای افرادی دانست که از تمکن مالی برخوردار بوده دارای تسلط کافی بر زبان انگلیسی می باشند. شایان ذکر است که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر همراه شما عزیزان خواهند بود.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بازیگری در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته بازیگری در آمریکا یه سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • الزامات تحصیل رشته بازیگری در آمریکا چیست؟ دستیابی به ثبات و جایگاه مطلوب و ایده آل در رشته بازیگری نیازمند توانایی های فردی بسیاری بوده و صرف هزینه و شرکت در دوره های معتبر کافی نخواهد بود؛ درک زبانی و توانایی پردازش ایده های بدیع، بداهه گویی، تسلط بر بدن، حافظه قوی واژگان و کیفیت بالای سخنوری از جمله مهم ترین پیش نیازهای یک بازیگر در ایالات متحده می باشند. علاوه بر اینکه طبق عبارات فوق الذکر، تسلط بر زبان و لهجه کمک شایانی به ارتقای سطح بازیگر محسوب می شود. طبق مطالعات ایالات متحده آمریکا در کنار استرالیا، انگلیس، نروژ، ایتالیا و فرانسه اصلی ترین مراکز پرورش و تربیت بازیگران طراز اول جهان طی یک دهه اخیر هستند.
  • موقعیت های شغلی رشته بازیگری در آمریکا چگونه است؟ هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در آمریکا 1500$ (دلار آمریکا) برآورد شده و با توجه به اینکه پیش بینی می گردد دانشجویان رشته بازیگری در مقطع کارشناسی مجموعا بیش از 21830$ (دلار آمریکا) جهت اسکان در خوابگاه پرداخت نمایند، می توان اظهار داشت انتظارات از سطح درآمدی این حوزه نیز به همین ترتیب بالا خواهد بود. میانگین دستمزد بازیگران در سرزمین های اروپایی 34 (دلار) به ازای هر ساعت می باشد درصورتیکه این رقم در آمریکا بالا تر بوده و در حدود 42$ (دلار آمریکا) اعلام شده است.
5/5 - (2 امتیاز)

36 دیدگاه برای “رشته بازیگری در آمریکا

  1. Mohamadtaha گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه رشته آتش نشانی میخواستم بازیگر بشم در کشور آمریکا آیا این ممکن است و این که چه کار باید کنم
    چه زمانی اقدام کنم به مهاجرت تحصیلی ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید♥️

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد تحصیل دارید، باید پس از دریافت مدرک 12 ساله دیپلم اقدام کنید. بهتر هست در دبیرستان هم در گروه های آموزشی مرتبط تحصیل کنید تا آِنده بهتری داشته باشید

  2. امیرعلی گفت:

    سلام خسته نباشید من کمی زبان بلدم و عاشق رشته ی بازیگری ام میشه با این سطح زبان کاری انجام داد
    و بورسیه آمریکا برای تحصیل و آموزش بازیگری چقدره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بازیگری نیازمند مهارت هست و شما اگر مهارت های فردی رو در خودتون تقویت کنید، می تونید در این مسیر به خواسته های خودتون برسیدو
      آمریکا بورسیه های متعددی داره که از 1000$ (دلار) شروع میشه تا پوشش کامل هزینه ها و این به شما و رزومه ای که دارید بستگی داره
      برای سطح زبان هم باید قبل از مهاجرت تقویت کنید چون به حداقل آیلتس 6.5 نیاز دارید

  3. تارکان گفت:

    سلام میگن اگه قیافت مورد پسند شرکت های بازیگری آمریکا باشه نیازی به تحصیلات تمام بازیگری نیست چون بسیاری از بازیگران از فقر به این رشته پیوستند و ناگهانی میخواستم بدونم درسته این حرف ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا حدودی درست نیست. شما باید توانمندی در امر بازیگری داشته باشید. برای ورود به این رشته هم نیازی نیست که حتما تحصیلات دانشگاهی داشته باشید

  4. Mehrab nazari گفت:

    Salam man metanam bazigar shawam metmaenam

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای شما آرزوی موفقیت داریم

  5. Pariw._.2020 گفت:

    سلام من 16 سالمه رشته کامپیوتر برنامه نویسی میخونم ولی به بازیگری علاقه بیشتری دارم میخوام برای گواهی زبان انگلیسی یاد بگیرم مدرک بگیرم همچینین برای دیپلمم چیزی نمونده من باید از کجا شروع کنم اگه بخوام توی ایتالیا تست بازیگری بدم باید تو کشور خودمم اول یاد بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول از همه باید مشخص کنید که به چه دلیل قصد مهاجرت دارید.
      شاید بهترین روش برای شما این باشه که ویزای تحصیلی ایتالیا رو به دست بیارید و در یک رشته که به اون علاقه دارید تحصیل کنید. در کنار اون می تونید در آکادمی ها مشغول به آموختن هنر بازیگری بشید.

  6. پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من الان در حال تحصیل رشته روانشناسی در ایران هستم اما علاقه ی زیادی به رشته بازیگری دارم و در حال یادگیری زبان انگلیسی هم هستم. میخواستم بپرسم چقدر امکان داره که بتونم برای کارشناسی در رشته بازیگری در امریکا پذیرفته شم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به عوامل مختلفی مثل رزومه تحصلی ، سن و مدرک زبانتون بستگی داره

  7. محمد گفت:

    سلام
    من علاقه زیادی به بازیگری دارم ولی زبان اینگلیسی بلد نیستم میتونی مترجم بگیری و بری امریکا ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زبان انگلیسی اولین نیازی هست که شما برای کار و تحصیل در آمریکا باید بلد باشید

  8. همایون گفت:

    سلام
    چطور میشه بورسیه بازیگری در آمریکا گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید معدل بالا داشته باشید و مهارت های خاص. در مقطع کارشناسی به ندرت به کسی بورسیه داده میشه

  9. Hesam گفت:

    سلام خسته باشین رشته من رشته سینمای بازیگری هنر هس میخوام برای دانشگاه آمریکا اقدام کنم داشنگاهyale من میخوام بعد از تموم دوره دانشگاهیم‌تو آمریکا تو آمریکا زندگی و مشغول به کار شم برای اینکار چه نوع ویزایی باید بگیرم و به officer آفیس باید چه بگم چون میگن باید اثبات کنیم با کشور خودمون برمیگردیم ولی من میخوام‌تو آمریکا مشغول کار و زندگی باشم لطفا کمک کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر بهترین راه برای شما این هست که از طریق ویزای تحصیلی این کشور اقدام به مهاجرت کنید.
      توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  10. Arron گفت:

    سلام خسته نباشید. انتخواب رشته سینما برای قانع کردن افیسر موقع ویزا گرفتن سخت نیست؟ ممنون از پاسخ گوییتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته تحصیلی نمی تونه دخالت چندانی در این زمینه داشته باشه چون شما در مصاحبه سفارت باید اعلام کنید که قصد موندن در آمریکا رو ندارید و بعد از تحصیل این کشور رو ترک می کنید

      1. a.prkzm گفت:

        سلام خسته نباشید
        من سال دوازدهم هستم و رشته فتوگرافیک میخونم ولی به رشته بازیگری هم علاقه دارم و الان میخوام که این رشته رو بخونم و در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنم و اونجا مشغول کار شوم
        باید رشته‌مو تغییر بدم و دوباره از سال دهم شروع کنم در رشته بازیگری یا میتونم با رفتن به کلاس های آموزشی و کنکور دادن در دانشگاه قبول شم ؟؟
        البته اینم میتونم باید تجربه بازیگری داشته باشم تا در دانگشاه های آمریکا تحصیل کنم
        اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر نیاز نیست رشته خودتون رو تغییر بدید.
          اکثر دانشگاه های آمریکا در بعضی از رشته های خاص مثل بازیگری که مد نظر شما هست، شرایط خاصی رو برای پذیرش دارند و شما می تونید توی سایت دانشگاه جزئیات اون رو مطالعه کنید

          1. A.prkzm گفت:

            چطور میتونم در دانشگاه های آمریکا قبول شم ؟؟

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شرایط در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت هست و هر دانشگاه اطلاعات مجزایی نیاز داره

  11. Hesam گفت:

    سلام من نهمو میخونم و تو رشته هنر سینمای بازیگری تحصیل میکنم میخواستم وقتی دیگه پایه ی دوازدهم تموم شد برای ادامه دانشگاه و زندگی در آمریکا اقدام کنم و پس‌ از تموم دانشگاهم‌تو آمریکا مشغول به کار شم و تو آمریکا زندگی کنم با چه نوع ویزایی میتونم برم و تو آمریکا تحصیل و زندگی کنم و کار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ویزای تحصیلی آمریکا رو دریافت کنید.

  12. نرگس گفت:

    وقت بخیر
    من ۱۵ سالمه و بشدت به بازیگری علاقه دارم

    و اینکه هدف اصلیم روی مهاجرته توی امریکا و اونجا بازیگر شدن
    و اینکه خونوادم وضع مالی خیلی خوبی ندارن
    و حتی پول کلاسای خیلی ساده حتی دوره های بازیگری رو هم نمیتوننن تقبل کنن نمیدونم از کجا شروع کنم و چیکار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که چنین شرایطی دارید باید بتونید به کشوری برید که شرایط مالی سختی نداشته باشه.
      شما می تونید دوره کارشناسی خودتون رو توی کشوری مثل ایتالیا پشت سر بگذارید و برای دوره ارشد که وضعیت بهتری از نظر مالی برای خودتون در خارج از کشور ایجاد کردید به کشور هدف خودتون فکر کنید

  13. حامد گفت:

    سلام وفت بخیر
    من بایگر تاتر بودم
    درحال بررسی شرایط مهاجرت هستم بتونم بازیگزی حرفه ای ادامه بدم
    ولی کارشناس ارشد عمران خوندم
    میتونم ویزای تحصیلی رشته بازیگزی بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما به شدت حائز اهمیت هست و این که بتونید یک انگیزه نامه قوی نگارش کنید

      1. حامد گفت:

        ممنون از پاسختون
        من 29 سالمه
        منظور از نگارش انگیزه نامه قوی توضیح میدی لطفا

        1. امیر جلالی گفت:

          یکی از مهم ترین مدارکی که شما برای دریافت پذیرش و همچنین ویزا بهش نیاز دارید، انگیزه نامه هست. هرکسی توی انگیزه نامه خودش بیان می کنه چرا قصد داره این رشته تحصیلی رو مطالعه کنه، چرا می تونه گزینه مناسبی برای تحصیل توی این رشته باشه. چرا دانشگاه هدف رو انتخاب کرده و این که چطور می خواد آینده شغلی خودش رو ترسیم کنه

  14. مریم گفت:

    سلام یه سوار داشتم
    من الان دارم مقطع کارشناسیو تو ایران میخونم ولی برای بورسیه گرفتن از آمریکا باید دوباره از پایه شروع کنم یا میشه از ادامه(فوق لیسانس) خوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه بتونم شما رو راهنمایی کنم نیاز به اطلاعات کامل شما دارم
      اما در کل باید خدمتتون عرض کنم که بهتره اگر در مقطع لیسانس به بورس فکر میکنید
      در این مقطع خیلی امکانپذیر نیست

  15. baran گفت:

    سلام خسته نباشید اگه من بخوام سال 2022 وارد دانشگاه بشم باید یک شال قبلش اقدام به گرفتن اپلای کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای سال تحصیلی و ترم تجصیلی پیش رو باید ددلاین یا موعد زمانی دانشگاه مورد نظر رو برای رشته دلخواه ملاحظه بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *