ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در اتریش

رشته بازیگری در اتریش

زیرشاخه های هنر همچون رشته بازیگری در اتریش محبوبیت خاصی دارد و دانشگاه ها و موسسات بسیاری به آموزش دروس تئوری و عملی می پردازند. رشته بازیگری دارای تعاریف و مضامین گوناگونی بوده و به اختصار می توان آن را چگونگی روح بخشی به شخصیت های مختلف معرفی نمود. مهاجرت به کشور اتریش طی سالیان اخیر اغلب مورد توجه علاقه مندان به حوزه موسیقی و حضور در کنسرواتوارهای مشهور این سرزمین بوده و بازیگری و هنرهای نمایشی در جایگاه دوم محبوب ترین هنرهای تعالی بخش فرهنگ این کشور اروپایی قرار دارند. در ادامه این مقاله با ارائه مفاهیم و جزئیاتی مفید پیرامون چگونگی تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه های معتبر کشور مدرن اتریش، همراه شما عزیزان خواهیم بود و به سوالات متداول شما پاسخ خواهیم گفت.

  • اصلی ترین دروس ارائه شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته بازیگری در اتریش کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازیگری در اتریش چه میزان برآورد می گردد؟
  • با توجه به دو رقمی شدن نرخ بیکاری اتریش در سال 2020 آیا مشاغل مرتبط با بازیگری نیز در سال 2021 از این امر متاثر خواهند شد؟
  • توانایی های اکتسابی موردنیاز جهت افزایش شانس دستیابی به موقعیتی مطلوب در هنر بازیگری کشور اتریش به چه شرحی است؟
  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در اتریش کدامند؟

پیشینه رشته های هنری در اتریش

اتریش سرزمینی زیبا و دیدنی در اروپای مرکزی بوده و به رغم سختگیری های وضع شده از سوی این کشور در رابطه با ورود مهاجرین بین المللی طی سالیان اخیر، همچنان اتریش یکی از اصلی ترین اهداف متقاضیان اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری به حساب می آید. پیشینه با عظمت هنر اتریش در کلیساهای تاریخی و بناهایی با معماری مخصوص باروک و گوتیک این کشور هویدا بوده که قدمت آن ها و همچنین تعدد سالن های اپرا و فستیوال های موسیقی همه ساله هنردوستان بسیاری را به سوی این سرزمین توسعه یافته سوق می دهد. اتریش دارای 9 استان بوده و از همسایگان آن که دارای استانداردهای نسبتا مشابهی در هنر و ادبیات نمایشی می باشد می توان به ایتالیا اشاره کرد که در عنوان اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا به تفصیل پیرامون آن سخن رفته است.

تحصیل رشته بازیگری در اتریش

هنر و بازیگری در اتریش طی سالیان دراز بسیار تحت تاثیر همسایگانی چون لهستان، آلمان و مجارستان بوده است؛ همچنین به علت درصد بالای مهاجرین خارجی حاضر در این کشور، فرهنگ اتریش ملغمه ای از سنت ها و آداب ملیت های گوناگون می باشد. متقاضیان تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه های دولتی اتریش در ابتدای امر علاوه بر اینکه ملزم به برخورداری از فاکتورهایی چون توانایی پرداخت هزینه های مربوطه، اطلاع از قوانین و مقررات و صلاحیت فردی هستند، می بایست در یکی از دانشگاه های دولتی کشور مبدأ پذیرفته شده باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که به رغم تعدد مشکلات موجود در مسیر تحصیل کارشناسی بازیگری در اتریش، الزامی برای تسلط بر زبان آلمانی وجود نداشته و دانشجویان قادر خواهند بود دوره های مربوطه را در شهرهای اتریش سپری نمایند. شایان ذکر است که امکان تحصیل بازیگری به زبان انگلیسی در مقاطع بالاتر اتریش موجود می باشد.

مقایسه هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در اتریش و مجارستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در اتریش

آغاز مهلت ارائه درخواست جهت اخذ پذیرش از دانشکده های بازیگری اتریش ماه های دسامبر و مارس بوده و اگرچه هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای اصلی اتریش نسبتا بالاتر از متوسط کشورهای اروپایی می باشد، کار همزمان با تحصیل و اخذ انواع بورسیه های اعطا شده از مواردی هستند که این امر را تسهیل می گرداند. 4 دانشگاه اتریش در جمع 300 مرکز آموزش عالی برتر جهان قرار دارند و باید خاطرنشان کرد که 3 مورد از آن ها مختص علوم پزشکی و زیرگروه های آن می باشند. تنها دانشگاه ارائه دهنده تعدادی از هنرهای نمایشی که در این فهرست جای دارد University of Vienna می باشد که در جایگاه 159 جهان قرار گرفته است. در ادامه به معرفی برترین مراکز ارائه دهنده رشته بازیگری در اتریش به تفکیک شهرها پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهشهری که در آن واقع شده
(Vienna’s English Theatre Academy (VETAوین
University of Music and Performing Arts, Viennaوین
University of Applied Sciences Upper Austriaولز
Alpen-Adria-Universität Klagenfurtکلاگنفورت

علاوه بر موارد مذکور موسسات متعدد آموزش بازیگری و سایر هنرهای نمایشی نیز در شهر Salzburg واقع شده اند که به ارائه دوره هایی با عناوین Historical Performance Practice و Opera and Music Theater می پردازند. از سایر دانشگاه های معتبر پذیرنده دانشجویان بین المللی هنر در اتریش می توان به دانشگاه هنر گراتس KUG و دانشگاه خصوصی ANTON BRUCKNER LINZ اشاره کرد. شایان ذکر است که اغلب این موسسات برای متقاضیان آزمون هایی عملی جهت تعیین شایستگی افراد برگزار می نمایند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در اتریش

شرایط تحصیل رشته بازیگری در اتریش

بازیگری برخلاف درصد قابل توجهی از رشته های دانشگاهی نیازمند حدی از استعداد ذاتی و توانایی های فردی می باشد؛ درک زبانی، بیان مطلوب، حافظه تصویری شگرف، وضوح سخنوری و ایده پردازی از جمله این ویژگی ها می باشند. از دروس منحصر به این رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توان به تاریخ نمایش، ادبیات جهان، فلسفه، صحنه آرایی، نمایشنامه نویسی، تحقیق و پژوهش و مبانی نمایش عروسکی اشاره کرد. تحصیل کارشناسی بازیگری در دانشگاه های اتریش 3 سال به طول انجامیده و به رغم وجود افزایش در نرخ بیکاری این سرزمین، بازیگری همچنان در کنار سایر شاخه ها دارای بازار کار خوبی می باشد.

بسیاری دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین (Universität fur Musik und darstellende Kunst Wien) را بهترین مرکز تحصیل رشته بازیگری در این سرزمین می دانند و علت آن را می توان در اساتید مشهور دانشکده های زیرمجموعه آن و همچنین طیف گسترده رشته های ارائه شده جستجو کرد. به هر روی این مرکز با ظرفیت 3500 دانشجو یکی از اهداف اصلی علاقه مندان به انواع هنرهای نمایش لقب گرفته است. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به محتوای بیشتر پیرامون چگونگی تحصیل رشته بازیگری در اتریش با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *