ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در ارمنستان

رشته بازیگری در ارمنستان

در دهه های اخیر، توجه گسترده تر به علم هنر باعث شده است تا این شاخه از علم در گرایشات گوناگونی در دانشگاه ها و فضای آکادمیک تدریس گردد. رشته بازیگری در ارمنستان یکی از زیر شاخه های این علم در ارمنستان بوده که در دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی به طور آکادمیک تدریس می شود. مهاجرت تحصیلی به ارمنستان با اخذ پذیرش این رشته برای تمامی متقاضیان فراهم می باشد. از سایر روش های مهاجرت به ارمنستان می توان به مواردی از جمله مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت و مهاجرت از طریق ازدواج یا یکی از اتباع ارمنستان اشاره کرد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به برخی از سوالات شما عزیزان در رابطه با تحصیل بازیگری در کشور ارمنستان از جمله موارد زیر پاسخ خواهیم داد:

  • توانایی ها و پیش زمینه های مورد نیاز برای پذیرفته شدن در رشته بازیگری در ارمنستان شامل چه مواردی می شود؟
  • دانشگاه های ارائه کننده رشته بازیگری در ارمنستان کدامند؟
  • دروس اصلی ارائه شده در رشته بازیگری در ارمنستان به چه شرحی است؟
  • چه گرایشاتی برای متقاضیان تحصیل بازیگری در ارمنستان در مقاطع گوناگون وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل در رشته بازیگری در ارمنستان در سال 2021 به چه صورت است؟
  • برای اخذ پذیرش تحصیل و ویزای تحصیلی ارمنستان به چه مدارکی نیاز است؟

تاریخچه رشته بازیگری در ارمنستان

در مورد پیشینه علم بازیگری می توان به این اشاره کرد که در دوران باستان نیز افرادی وجود داشته اند که در زمینه اجرای هنرهای نمایشی و تئاتر متبحر بوده اند. به تدریج و با گذشت زمان، افراد به طور تخصی تری به این حرفه نگاه کرده اند و این علم جایگاه خود را در تحصیلات آکادمیک به دست آورده است. رشته بازیگری یکی از زیر شاخه های گروه هنرهای نمایشی و سینما می باشد که در حال حاضر یکی از رشته های هنری پر اهمیت به شمار می رود و در مقاطع گوناگون و موسسات و دانشگاه های مختلف تدریس می گردد. پایه علم بازیگری را احساسات بخشیدن به متون و شکل دادن شخصیت ها تشکیل داده است و افراد برای موفقیت در این علم باید توانایی هایی از جمله بیان و درک زبانی بالا، توانایی درک شخصیت ها و خلاقیت را در خود پرورش دهند.

تاریخچه رشته بازیگری در ارمنستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در ارمنستان

به دلایل گوناگونی از جمله پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، تحصیل در ارمنستان در حال حاضر متقاضیان متعددی دارد. معتبر ترین دانشگاه و مرکز آموزشی مربوط به هنرهای نمایشی در کشور ارمنستان، انیستیتو هنرهای نمایشی و سینماتوگرافی ایروان (Yerevan State Institute of Theatre and Cinematography) می باشد که در سال 1944 تشکیل شد. این مرکز 3 دانشکده را در خود جای داده که عبارتند از دانشکده تئاتر، دانشکده سینما، تلویزیون و انیمیشن و دانشکده تاریخ، تئوری و مدیریت هنر. از مهم ترین رشته های این دانشگاه که به طور تخصصی تری در این مرکز تدریس می شوند می توان به مواردی از جمله بازیگری، کارگردانی صحنه، رقص، سینماتوگرافی، مطالعات فیلم، ادبیات و هنرهای دیجیتال اشاره نمود. این دانشگاه علاوه بر پایتخت ارمنستان، ایروان، شعبی در شهرهای دیگر از جمله گیومری، وانادزور و گوریس را نیز در بر می گیرد.

هزینه هر ترم تحصیلی رشته بازیگری در ارمنستان

گرایشات و دروس رشته بازیگری در ارمنستان

دانشگاه هنرهای نمایشی ایروان رشته های زیر شاخه هنر را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند. در دانشکده های گوناگون دانشگاه هنرهای نمایشی ایروان گرایشات گوناگونی از رشته های هنری به چشم می خورد. از گرایشات ارائه شده در شبعه شهر گیوکری دانشکده تئاتر می توان به موارد گوناگونی از جمله کارگردانی تئاتر، کارگردانی تلویزیون، فیلمبرداری سینما، طراحی صدا و طراحی صحنه اشاره کرد. در شعبه واقع شده در شهرهای وانادزور و گوریس نیز گرایشاتی از جمله کارگردانی و بازیگری، طراحی صدا و طراحی صحنه به دانشجویان ارائه می شوند. قابل ذکر است که امکان تحصیل در گرایشات ذکر شده در مراکز وابسته به دانشگاه هنر ایروان، از جمله Yerevan State Academy of Fine Arts نیز برای علاقه مندان فراهم است.

رشته های ارائه شده در دانشگاه هنرهای نمایشی و سینماتوگرافی ایروان
دانشکده تئاتردانشکده سینما، تلویزیون و انیمیشندانشکده تاریخ، تئوری و مدیریت هنر
بازیگریسینماتوگرافیتاریخ تئاتر و سینما
کارگردانیفیلمبرداریاقتصاد در هنر
طراحی صحنهطراحی لباس و طراحی صحنهادبیات
طراحی صداهنرهای زیبا و انیمیشنمطالعات سینما

طی دوره های آموزشی بازیگری و هم چنین رشته بازیگری در دانشگاه ها، هنرجو می آموزد که مهارت های خود را در زمینه های گوناگونی از جمله خلاقیت در اجرای نقش ها، انتقاد پذیری، استقامت و انرژی و هم چنین درک ادبی خود را تقویت کند و بهبود بخشد. از دروس اصلی مقطع کارشناسی بازیگری می توان به مواردی از جمله سینما و روابط انسانی، هویت اجرا، موضوعات سینمای مدرن، اجرا، تئوری بازیگری و کمدی و تحولات آن اشاره نمود. هم چنین دروسی از جمله اجرا برای دوربین، صدای مقدماتی، ساخت صحنه، نور پردازی صحنه، حرکات پیشرفته برای بازیگران، مقدمات بازیگری، مقدمات مطالعات صحنه و کارگردانی نیز از دروس عمومی و پیش نیاز دروس تخصصی این رشته به شمار می روند.

پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان

پروسه پذیرفته شدن در رشته های زیر شاخه هنر شامل بخشی به نام آزمون عملی می گردد. افراد برای اخذ پذیرش در رشته بازیگری در ارمنستان، باید علاوه بر ارسال مدارکی شامل انگیزه نامه، ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی و مدرک تحصیلی، جهت انجام تست عملی نیز مبادرت ورزند. پس از قبولی در این مرحله و دریافت نامه پذیرش ازدانشگاه مورد نظر، افراد می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان، پروسه مربوطه را از طریق کنسولگری این کشور پیگیری نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا عبارتند از پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، عکس پاسپورتی و مدرک زبان. ویزای تحصیلی ارمنستان یک ساله بوده اما قابلیت تمدید تا انتهای مدت تحصیل فرد را دارد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *