ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در اندونزی

رشته بازیگری در اندونزی

مهاجرت تحصیلی در سال های اخیر با متقاضیان متعددی رو به رو بوده و می توان گفت که بهترین و راحت ترین شیوه مهاجرتی به تمامی کشورهای دنیا محسوب می شود. تحصیل در بسیاری از رشته ها، از جمله رشته بازیگری در اندونزی مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور را برای داوطلبان خارجی هموار می سازد و ویزای تحصیلی این کشور را برای آنان به ارمغان می آورد. اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های زیر شاخه هنر اندکی با رشته های علوم و مهندسی متفاوت بوده، و دانشجویان علاوه بر پذیرفته شدن در بخش تئوری، ملزم به قبولی در آزمون عملی برگزار شده نیز می باشند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، اطلاعات مورد نیاز را پیرامون تحصیل رشته بازیگری در اندونزی، به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

شرایط اقتصادی کشور اندونزی

کشور اندونزی مجمع الجزایری است که بین جزایر مالایی در جنوب شرق آسیا و قاره اقیانوسیه قرار گرفته است. این کشور متشکل از 17000 جزیره و 33 استان می باشد. اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا بوده که پایتخت آن شهر جاکارتا می باشد. زبان رسمی این کشور اندونزیایی بوده و اقوام جاوه ای، بیشترین درصد جمعیت آن را به خود اختصاص داده اند. اندونزی بزرگترین قدرت اقتصادی در شرق آسیا محسوب می شود و تولید ناخالص داخلی بالایی را به خود اختصاص می دهد. از بخش های اصلی اقتصاد این کشور، می توان به تولیدات مواردی از جمله قهوه، چای، تنباکو، برنج و ادویه اشاره نمود. هم چنین صنعت توریسم نیز کمک شایانی به اقتصاد اندونزی کرده است. علیرغم تعدد منابع معدنی موجود در اندونزی، درصد زیادی از مردم این کشور هم چنان در فقر به سر می برند.

نمودار تغییرات تولید ناخالص داخلی اندونزی

تاریخچه هنر در اندونزی نشان می دهد که نقاشی و موسیقی همواره در فرهنگ این کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند. هم چنین در حال حاضر سبک های گوناگونی از موسیقی اندونزیایی در این کشور مورد توجه قرار گرفته اند و اجرا می شوند. یکی دیگر از شاخه های هنر که پیشینه زیادی در اندونزی دارد، وایانگ یا نمایش سایه هاست که نوعی از نمایش عروسکی به شمار رفته و با اجرای موسیقی و سازهای کوبه ای گاملن همراه می گردد. بازیگری و تئاتر نیز یکی دیگر از شاخه های محبوب حوزه هنر بوده که در حال حاضر به طور آکادمیک به علاقه مندان ارائه می ردد. در این دوره ها، دروسی در مورد اصول بازیگری و تاریخچه آن به دانشجویان و هنرجویان ارائه شده و هم چنین به تقویت مهارت های عملی و اجرای آنان نیز پرداخت می شود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در اندونزی

وجود دانشگاه های گوناگون در کشور اندونزی، باعث هموار شدن مسیر مهاجرت تحصیلی بسیاری از علاقه مندان خارجی گردیده است. یکی از دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته بازیگری و هنرهای مرتبط در اندونزی، دانشگاه اندونزی (University of Indonesia) می باشد که طبق آمار QS 2021، موفق به اخذ رتبه 801 الی 1000 در جهان شده و دانشکده های متنوعی از جمله هنرهای نمایشی را در خود جای داده است. یکی دیگر از مراکز آموزش دهنده رشته های هنر در اندونزی، انستیتو هنر جاکارتا (Jakarta Institute for the Arts) می باشد که تنها کالج هنر در جاکارتا بوده و قدمتی 40 ساله دارد. این مرکز در تدریس حوزه هایی از جمله رقص، موسیقی و تئاتر فعالیت می کند. Indonesia Institute of the Arts Yogyakarta نیز موسسه دولتی در اندونزی بوده که هنرهای نمایشی را در قالبی قدیم و جدید به دانشجویان ارائه می کند.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در اندونزی

امکان اخذ ویزای تحصیلی اندونزی از طریق اخذ پذیرش در تمامی مقاطع رشته بازیگری و سایر رشته های مرتبط با آن برای دانشجویان بین المللی فراهم است. علاقه مندان به فراگیری علم بازیگری در اندونزی، می توانند در موسسات آموزشی این کشور به گذراندن دوره های موجود پرداخته و یا به طور تخصصی تر و در فضای آکادمیک دانشگاه ها تحصیل نموده و مدرکی معتبر تر اخذ نمایند. متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس این رشته می توانند در گرایشاتی از جمله سینما، تئاتر، مطالعات سینما، کارگردانی، فیلم نامه نویسی و بازیگری اقدام به اخذ پذیرش نمایند. هم چنین در مقطع فوق لیسانس نیز امکان اخذ پذیرش در گرایشاتی از جمله بازیگری، سینما، نقد سینما، سینما و مطالعات فیلم فراهم می باشد. دروس ارائه شده در رشته بازیگری در اندونزی در جدول زیر به طور گسترده ذکر شده است.

دروس ارائه شده در لیسانس بازیگری
سال اولسال دومسال سوم
تاریخ بازیگریاجرای هنر اندونزیایی 1 و 2تکنینک های صداسازی
صداسازیتاریخ تئاتر 1 و 2آماده سازی حرفه ای پیش از اجرا
اصول بازیگرینقد تئاترآواز
سینما و روابط انسانیکارگردانی

گرایشات و دروس رشته بازیگری در اندونزی

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته بازیگری در اندونزی

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اندونزی از طریق تحصیل در رشته بازیگری باید در ابتدا به اخذ پذیرش از دانشگاه و یا موسسه آموزشی مورد نظرخود پرداخته و سپس اقدام به اخذ ویزای تحصیلی خود نمایند. به طور کلی برای اخذ پذیرش در رشته بازیگری باید مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل، مدرک زبان، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و غیر تحصیلی و گواهی تمکن مالی به دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر ارائه شوند. پس از پذیرفته شدن مدارک، فرد باید در تست عملی که برای گزینش بهتر گرفته می شود شرکت کرده و در صورت قبولی، می تواند جهت اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نماید. پروسه اخذ ویزای تحصیلی باید از طریق کنسولگری اندونزی پیگیری شده و مدارک زیر ارائه گردند:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا مرکز آموزشی مربوطه در اندونزی
  • مدارک هویتی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • بیمه بین المللی
  • عکس پاسپورتی

فرصت های شغلی بازیگری در اندونزی

دانشجویان رشته بازیگری و سایر هنرهای مربوطه در دانشگاه ها یا مراکز آموزشی اندونزی می توانند در حین تحصیل و یا پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک خود، در این کشور اشتغال یافته و از این طریق اقامت خود را تمدید نمایند. از فرصت های کاری موجود برای دانش آموختگان این حوزه می توان به بازیگری در فیلم، سریال، تئاتر و تلویزیون اشاره نمود. علاقه مندان می توانند از طریق سایت های گوناگون کاریابی در اندونزی، به جستجوی موقعیت های مناسب و نقش های موجود بپردازند. از سایر فرصت های کاری می توان به استعدادیاب، مدیر اجرایی و کارگردانی اشاره نمود. میانگین درآمد سالیانه یک بازیگر در اندونزی مبلغی برابر با 324396000IDR (روپیه اندونزی) گزارش شده است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *