ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در انگلستان

رشته بازیگری در انگلستان

تعدد دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته بازیگری در انگلستان موجب گشته تا متقاضیان بسیاری دچار تردید در تصمیم گیری نهایی خود گردند؛ کشور انگلستان در کنار آمریکا، استرالیا و ایتالیا اصلی ترین پرورش دهندگان هنرهای نمایشی در دنیا به حساب می آیند و تاریخ بازیگری در هر یک از آن ها، تاریخی بسیار پربار و در جهت رشد و اعتلا می باشد. در راستای همین امر علاوه بر دانشکده های بازیگری، موسسات و مراکز آمورش عالی گوناگونی در سطح شهرهای انگلستان اقدام به ارائه دوره های بازیگری می نمایند که شهرت آن ها نیز در نوع خود درخور توجه می باشد.

همانطور که مستحضر هستید بازیگری یکی از حرفه های تخصصی بوده که با توجه به شمار بالای متقاضیان آن، برخورداری از اطلاعات کافی حول محور تحصیل و چگونگی ورود به مراکز آموزشی معتبر، قدم بزرگی در راستای رسیدن به این هدف محسوب می گردد. در ادامه امر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با پاسخگویی به سوالات رایج شما عزیزان جزئیات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • مشهورترین مدارس بازیگری و فیلمسازی در انگلستان کدامند؟
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در رشته بازیگری به چه شرحی است؟
  • با توجه به استاتداردهای ارائه شده، هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان چه میزان پیش بینی می شود؟
  • گرایشات و دروس بازیگری مطابق با نظام آموزشی انگلستان کدامند؟
  • متوسط دستمزد بازیگران در انگلستان چه میزان بوده و این رقم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی دارای چه جایگاهی می باشد؟

تاریخچه رشته بازیگری در انگلستان

انگلستان در نیمه جنوبی جزیره بریتانیا واقع شده و یکی از 4 سرزمین تشکیل دهنده این پادشاهی می باشد. بسیاری انگلستان را مهم ترین سرزمین این منطقه می دانند و علت آن نیز موقعیت جغرافیایی ایده آل به دلیل مجاورت با کانال مانش و همچنین برتری های اقتصادی و نظامی است. هنر و فرهنگ در انگلستان دارای شباهت بی نظیری با هویت مردمان این سرزمین می باشد؛ بدان معنا که همواره می توان ریشه هایی از سنت های دیرین آن ها را به نوعی در آثار هنری مشاهده کرد. اصلی ترین و مشهورترین مراکز آموزش عالی در رشته های هنری چون بازیگری در پایتخت انگلستان، شهر لندن، واقع شده اند. همچنین باید خاطرنشان کرد به علت جایگاه بی مانند نظام آموزشی انگلستان در سطح اروپا، اخذ ویزای تحصیلی از جمله محبوب ترین شیوه های مهاجرت به انگلستان به حساب می آید.

امکان یادگیری طیف گسترده ای از رشته های هنری در دانشگاه های انگلستان، موجب شده تا دانشجویان حاضر در این کشور با ملیت های گوناگون و فرهنگ های مختلف مردمان جهان آشنا گشته و همچنین با برخورداری از امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع، فرصت را برای دستیابی به موقعیت های شغلی مطلوب پس از اتمام دوره تحصیل غنیمت شمارند. با توجه به عدم وجود امکان تحصیل به صورت رایگان در مدارس بازیگری انگلستان، باید اظهار داشت پیش بینی می شود هزینه ای بالغ بر 22000£ (پوند) پیش روی افراد خواهد بود.

دروس و گرایشات رشته بازیگری در انگلستان

اخذ مدرک کارشناسی رشته بازیگری در انگلستان 3 الی 4 سال به طول انجامیده و باید خاطرنشان کرد که اغلب بورسیه های اختصاص یافته از سوی دولت و موسسات متعلق به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. از گرایشات مرتبط با بازیگری در انگلستان می توان به ادبیات نمایشی، تهیه کنندگی، تدوین، کارگردانی، طراحی لباس و رادیو اشاره کرد. همچنین دروس اصلی رشته بازیگری عبارتند از: نمایش ایمائی، درک زبان بدن، ماسک و گریم، تحلیل نمایشنامه، شناسایی سبک ها، تربیت حس، جامعه شناسی و تاریخ و مبانی بازیگری. در ادامه به بررسی برترین مدارس و دانشگاه های بازیگری موجود در انگلستان با شرح موقعیت قرارگیری هر یک پرداخته ایم:

عنوان مرکز ارائه دهنده دوره های بازیگریشهری که در آن واقع شده
GUILDFORD SCHOOL OF ACTINGگیلدفورد
MANCHESTER METROPOLITAN UNIVERSITY SCHOOL OF THEATREمنچستر
SYLVIA YOUNG THEATRE SCHOOLلندن
ROSE BRUFORD COLLEGE OF THEATRE & PERFORMANCEلندن
MOUNTVIEW ACADEMY OF THEATER ARTSلندن
ROYAL WELSH COLLEGE OF MUSIC AND DRAMAکاردیف
OXFORD SCHOOL OF DRAMAوودستوک
ITALIA CONTI ACADEMY OF THEATRE ARTSلندن
BRISTOL OLD VIC THEATRE SCHOOLبریستول

دروس و گرایشات رشته بازیگری در انگلستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در انگلستان

از میان 25 مرکز برتر ارائه دهنده رشته بازیگری در دنیا، نام 3 مرکز از کشور انگلستان به چشم می خورد که این امر نشانگر کیفیت بالای موجود در نظام آموزشی این سرزمین است. اخذ پذیرش در رشته بازیگری این کشور علاوه بر برخورداری از تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های مربوطه مستلزم بهره مندی از تجربه و استعداد کافی در این زمینه نیز می باشد. تسلط بر زبان، برخورداری از سوابق فعالیت در حوزه تئاتر و همچنین سخنوری صریح و شیوا از جمله این موارد می باشند. از معتبرترین دانشکده های بازیگری کشور انگلستان می توان به Staffordshire University، Bath Spa University و Falmouth University اشاره کرد.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته بازیگری در انگلستان

از مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان پاسپورت معتبر، ارائه مجوز پذیرش از دانشگاه هدف، برخورداری از تمکن مالی و همچنین بیمه سلامت می باشد. هزینه زندگی دانشجویان در شهرهای اصلی انگلستان 1100£ (پوند) به ازای هر ماه برآورد می گردد و شایان ذکر است که تعدادی از دانشگاه های هنر چون دانشگاه چستر با ارائه انواع بورسیه، مسیر را برای علاقه مندان اندکی تسهیل نموده اند. متوسط درآمد شاغلین حوزه بازیگری در انگلستان 6.7£ (پوند) به ازای هر ساعت است که در مقایسه با شماری از سایر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد.

مقایسه میانگین دستمزد بازیگران در انگلستان و اسپانیا

در پایان کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه بهترین مشاوره های مهاجرتی، همراه شما عزیزان خواهند بود. در باب بازار کار رشته مدیریت در انگلستان لینک فوق را بخوانید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

32 دیدگاه برای “رشته بازیگری در انگلستان

  1. ... گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای مقطع کارشناسی چه رزومه کاری باید ارائه داد و اینکه برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی باید آزمون عملی بازیگری داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیاز به داشتن رزومه خاصی نیست. باید این مسئله در هر دانشگاه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیره

  2. نرگس گفت:

    سلام ببخشید من دهم انسانی هستم میخواستم ببینم برای اینکه بتونم از یکی از دانشگاهای خوب لندن برای بازیگری پذیرش بگیرم چیکار باید بکنم؟ باید رشتمو عوض کنم کنکور هنر بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست.
      شما دانشگاه مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید، وارد سایت دانشگاه بشید و ببینید که آیا اون دانشگاه رشته مورد نظر شما رو ارائه می کنه یا خیر. بعد از اون می تونید شرایط رو به صورت کامل در سایت همون دانشگها مطالعه کنید

  3. Mobina گفت:

    سلام من دیپلم رشته گرافیک فنی حرفه ای دارم میشه برای دانشگاه های بازیگری درخواست داد؟؟ یا باید دیپلمه مربوطه به سینما رو داشت؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست دیپلم مرتبط با این رشته داشته باشید

  4. Zeynep گفت:

    آیا بورسیه هم داره رشته هنر تو انگلستان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی دار شما چه رزومه ای داشته باشید

  5. امیر گفت:

    سلام
    من ۱۶ سالمه اگر در انگلستان اقامت داشته باشم میتونم به دانشگاه بازیگری برم ؟
    و اینکه بعد از فارغ‌التحصیل
    برای بازی کردن چه چیز هایی ملاکه
    سن ؟
    قیافه ؟
    استعداد؟ یعنی اگه شما تحصیل باشی ولی خب استعداد درخشانی نداشته باشی در این شغل

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیازی به اقامت ندارید تا بتونید وارد دانشگاه بشید.
      برای ورود به دنیای بازیگری هم همه این مواردی که گفتید مهمه

  6. مهرپویا گفت:

    سلام
    کدوم دانشگاه در انگلیس برای رشته کارگردانی بهتره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امپریال کالج لندن و دانشگاه ساری بهترین های انگلستان توی این رشته هستند.

  7. محدثه محمدی گفت:

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم.من میخوام برای تحصیل تو رشته ی بازیگری به انگلستان برم.میخوام برم به دانشکده ی رویال آکادمی تو لندن.میخواستم بدونم چه مدارکی برای ثبت نام تو دانشکده های بازیگری تو انگلستان مورد نیازه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشید.
      در نظر داشته باشید که زمانی که قصد اپلای دارید باید مدرک زبان شما هم آماده باشه.
      زمانی که این مرحله قبول شدید، ممکنه از شما بخوان تا به صورت آنلاین توی مصاحبه هم شرکت کنید تا توانمندی های شما ارزیابی بشه

  8. Kimia گفت:

    سلام بعد از فارغ تحصیل در رشته بازیگری در انگلستان میتونم اقامت هم دریافت کنیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله بعد از تحصیل به شما اجازه اقامت کاری داده میشه

  9. باران گفت:

    سلام . من ۲۲ سالم هست و لیسانس مترجمی زبان با نمره آیلتس شیش و نیم هستم . کلاس های بازیگری رفتم . میخواستم بدونم برای انگلیس میتونم تغییر رشته به بازیگری بدم و برای اون اپلای کنم توی مقطع کارشناسی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام چون شرایط سنی مناسبی دارید می تونید از مقطع کارشناسی شروع کنید به تحصیل

  10. Yl گفت:

    با سلام، توی نظرات گفتید باید یه رزومه هنری داشته باشیم، یعنی اگر رشته دبیرستان مرتبط به هنر نباشه قبولی در دانشگاه‌های انگلیس امکان پذیر نیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مقصود رزومه کلی هست که باید در این زمینه فعالیت هایی داشته باشید و نیازی نیست که حتما هنرستانی باشید

  11. ابوالفضل گفت:

    سلام
    برای بازیگری در کشور انگلیس باید انگلیسی را با لحجه خواند.یعنی من‌اگر رفتم‌اونجا باید بازیگری با لحجه انگلیسی بخونم یا عادیه.بعد حداقل باید چقدر تمرین کرد تا بتونم تو یه فیلم سینمایی بازی کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوالاتی که مطرح کردید خارج از تخصص ما (مهاجرت) هست و بیشتر به حرفه بازیگری مرتبط میشه.
      گاهی در بعضی از فیلم ها ممکن هست از شما خواسته بشه تا با لهجه کشور دیگری صحبت کنید و طبیعتا برای ورود به سینمای انگلستان نیاز به تمرین بسیار زیاد دارید.

  12. مهدی گفت:

    سلام آیا برای رفتن به کشور دیگر برای دانشگاه بازیگری نیاز به کارت سربازی هست یا نه آیا میتوان بدون سربازی رفتن برای تحصیل به کشور دیگر برویم?

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر دانشجو باشید میتونید وثیقه بگذارید و وارد بشید

  13. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من به بازیگری خیلی علاقه دارم و دوست دارم دانشگاهم را در رشته بازیگری در کشوری عالی تحصیل کنم به نظر شما کدوم دانشگاه در کدام کشور بهتر است برای بازیگری?

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول باید در این زمینه کامل مشاوره بشید تا بتونید اطلاعات درستی در این زمینه به دست بیارید و کشور مناسب رو بیابید

  14. علی گفت:

    اقا سلام خسه نباشین
    قربان من برای کارشناسی ارشد اگ بخوام مهاجرت کنم من رشتم برقع میخام به هنر تغییر بدم میخاسم بدونم چون از ادل هنر نخوندم ایا میتونم تو دوره فوق لیسانس هنرو انتخاب کنم در دانشگاه انگلیس یا ن

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ادامه تحصیل در رشته های هنری معمولا نیاز به یک رزومه هنری و پرتفولیو دارید

  15. Sama گفت:

    اگر که بخوایم اونجا رشته بازیگری بخونیم،اجازه میدن که از ملیت های مختلف تست بدن اونجا؟
    قبول میکنن؟?

    1. داوری گفت:

      سلام
      خوندن رشته تحصیلی در انگلستان به ملیت شما ارتباطی نداره خیالتون راحت باشه

      1. Sama گفت:

        چه خوب، من مدرک افتر افکت از مجتمع فنی دارم این مدرک اوکی هست برای تحصیل یا باید دیپلم ۱۲ساله باشه؟
        و اینکه میشه بدون تحصیلات، تست داد؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          پیشنهاد میکنم ابتدا مشاوره بشید چون خیلی مطالب هست که در مورد اونها اطلاع ندارید دوست من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *