ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در اوکراین

رشته بازیگری در اوکراین

با توجه به توسعه هنرهای نمایشی در اوکراین و همچنین رقابت موجود میان کشورهای اروپایی در مقوله ارتقای کیفیت نظام آموزش، تحصیل رشته بازیگری در اوکراین به یکی از موضوعات پرمخاطب بدل شده که علاقه مندان به آن از اقصی نقاط جهان در پی کسب اطلاعاتی مفید هستند. وجه اشتراک میان رشته بازیگری و سایر زیرگروه های هنر، الزام وجود استعداد و علاقه ذاتی می باشد که به فراخور آن باید اظهار داشت اشخاص تنها با شرکت در دوره های آموزشی معتبر، بدون بکارگیری تلاش کافی در جهت ارتقای استعداد و توانایی خود، به مهارت مقصود در این زمینه دست نخواهند یافت. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پس از بررسی وضعیت تحصیل در شمار قابل توجهی از کشورهای اروپایی، هم اکنون قصد دارد با ارائه جزئیاتی ارزنده پیرامون شرایط اخذ مجوز تحصیل بازیگری در اوکراین همراه شما عزیزان باشد.

  • متوسط درآمد بازیگران حرفه ای در کشور اوکراین چقدر است؟
  • مشهورترین دانشگاه های هنر ارائه دهنده رشته بازیگری اوکراین کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل چه مقدار برآورد می گردد؟
  • مزایا و معایب تحصیل بازیگری در اوکراین کدامند؟

تاریخچه رشته بازیگری در اوکراین

اوکراین در شرق اروپا واقع شده و از همسایگان آن می توان به بلاروس، مجارستان، روسیه و لهستان اشاره نمود. اوکراین دارای 24 استان بوده و پایتخت و مرکز تجمع موسسات آموزشی آن شهر کیف است. سرزمین اوکراین طی جنگ جهانی دوم در اشغال نازی ها قرار داشت و بخش قابل توجهی از هنر این سرزمین تحت تاثیر این استعمار قرار گرفت. پس از فروپاشی شوروی اوکراین در سال 1991 میلادی به طور رسمی استقلال خود را اعلام داشته و پس از آن مسیر جدیدی حول محور حفظ ثبات زیربنای آموزشی آن و همچنین ترقی هنرهایی چون نقاشی، عکاسی و بازیگری شکل گرفت. سال های هبوط هنر و سینما در اوکراین به آخرین دهه قرن 20 میلادی بازمی گردد و پس از آن با رشد اقتصادی این کشور، پیشرفت هایی نیز در دیگر زمینه ها به سریع ترین شکل ممکن صورت پذیرفت.

مطابق با قانون اساسی اوکراین تمامی شهروندان این کشور از حق تحصیل رایگان در مدارس این سرزمین برخوردار هستند؛ همچنین این موضوع تا حد زیادی برای دانشجویان مراکز دولتی نیز صادق خواهد بود. شایان ذکر است که رشته هایی نظیر مهندسی برق، مکانیک و همچنین زیرگروه های علوم تجربی چون پزشکی و داروسازی در اوکراین دارای محبوبیت بیشتری در بین دانشجویان اوکراینی هستند و زیرشاخه های هنر چون بازیگری، موسیقی و رقص در جایگاه های بعدی این فهرست قرار دارند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در اوکراین

تعداد دانشگاه های هنر کشور اوکراین در مقایسه با سرزمین های اروپایی چون اتریش، اسپانیا و انگلستان بسیار کمتر می باشد. علاوه بر دانشکده های بازیگری، مراکزی چون دانشگاه موسیقی چایکوفسکی و دانشگاه طراحی کیف نیز به پذیرش دانشجویان بین المللی در سایر زیرشاخه های هنر می پردازند. معتبرترین مرکز آموزش بازیگری در اوکراین Kyiv National University Of Theatre, Cinema and Television است که در پایتخت این کشور واقع شده و شهریه اخذ شده آن از دانشجویان مقطع کارشناسی از 1800$ الی 3000$ (دلار آمریکا) متغیر می باشد. در ادامه به معرفی برترین موسسات و دانشگاه های ارائه دهنده دوره های بازیگری در اوکراین می پردازیم:

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
Kharkiv National University of ArtsKharkiv
Kyiv National University Of Theatre, Cinema and TelevisionKyiv
Ukrainian Film SchoolKyiv

دروس و گرایشات رشته بازیگری در اوکراین

دروس و گرایشات رشته بازیگری در اوکراین

تحصیل رشته بازیگری در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال در دانشگاه های اوکراین به طول خواهد انجامید و اگرچه تعداد قابل توجهی از واحدهای انتخابی دانشجویان این رشته مربوط به درک عملی می باشد، دروسی چون تاریخ بازیگری، تاریخ نمایش، مبانی هنرهای تجسمی و صحنه آرایی نیز در برنامه تحصیلی آنان گنجانده شده است. حافظه عددی و واژگانی قوی، شفافیت در سخنوری، شناخت زبان بدن و قدرت بداهه پردازی از جمله اصلی ترین شاخصه های موردنیاز در مسیر پیشرفت و دستیابی به جایگاه های برتر در هنر بازیگری هستند. از سایر دروس رشته بازیگری در اوکراین می توان به فیلمنامه نویسی، آشنایی با آثار برتر سینمای جهان، تحلیل بدن، آشنایی با گریم و کارگاه های نمایش اشاره کرد. همچنین گرایشات کارگردانی، فیلم برداری و تدوین از جمله محبوب ترین گرایشات به حساب می آیند.

موقعیت های کاری بازیگران در اوکراین

اگرچه بورسیه های متعددی برای دانشجویان خارجی حاضر در اوکراین درنظر گرفته شده است، اما باید خاطرنشان کرد درصد ناچیزی از آن ها به رشته های هنری نظیر بازیگری اختصاص دارند. نرخ بیکاری اوکراین در سطح مشابهی با سایر کشورهای همسایه قرار داشته و 9% برآورد شده است که می توان با استناد به آن وضعیت شغلی بازیگران در این کشور را مورد سنجش قرار داد. متوسط درآمد بازیگران در اوکراین 12500UAH است که در مقایسه با شمار قابل توجهی از کشورهای اروپایی پایین تر می باشد. در ادامه به مقایسه میانگین دستمزد بازیگران در کشورهای اوکراین و اسپانیا پرداخته ایم:

مقایسه متوسط حقوق بازیگران در اوکراین و اسپانیا

در انتها می توان اظهار داشت اگرچه امکان تحصیل با شرایط مطلوب تر در سایر کشورهای اروپایی نیز موجود می باشد، همچنان می توان اوکراین را در زمره مقاصد ایده آل تحصیل در رشته بازیگری معرفی کرد. شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری تماس با همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های مفیدی در این زمینه دریافت نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *