ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در برزیل

رشته بازیگری در برزیل

به دلیل توجه بیشتر به تحصیلات آکادمیک رشته های هنری در سر تا سر جهان، در حال حاضر این رشته ها متقاضیان زیادی دارند. به عنوان مثال، رشته بازیگری در برزیل یکی از رشته های انتخابی پرطرفدار توسط دانشجویان بوده و به طور تخصصی در دانشگاه های این کشور ارائه می گردند. قابل ذکر است که به دلیل امکان اخذ ویزای تحصیلی از طریق تحصیل در رشته های زیر شاخه هنر، از جمله بازیگری، محبوبیت این رشته ها بیشتر شده اند. افراد با اخذ پذیرش از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در برزیل، می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نموده و هم زمان با تحصیل خود نیز اشتغال یابند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به برخی سوالات شما عزیزان پیرامون تحصیل در برزیل، از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • رشته بازیگری در برزیل در چه مقاطع و گرایشاتی ارائه می گردد؟
  • دروس رشته بازیگری شامل چه مواردی می شود؟
  • درآمد بازیگران در برزیل چه مقدار است؟

نقش سینما در اقتصاد برزیل

برزیل کشوری در آمریکای جنوبی بوده و بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور این قاره می باشد. پایتخت برزیل شهر برازیلیا و بزرگترین شهر آن، سائوپائولو است. از همسایگان برزیل میتوان به آرژانتین، بولیوی، پرو، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا اشاره نمود. زبان رسمی این کشور زبان پرتغالی می باشد. برزیل با برخورداری از موقعیت ها و منابع گوناگون از جمله معادن و محصولات صادارتی متنوع، یکی از مهم ترین قدرت های اقتصادی منطقه بوده و در حال گسترش حضور خود در بازار جهانی می باشد. از مهمترین محصولات صادراتی برزیل میتوان به مواردی از جمله قهوه، وسایل نقلیه، گوشت، منسوجات و سنگ آهن اشاره نمود. همچنین برخورداری از موقعیت های دیدنی گوناگون و فستیوال های متعدد، صنعت گردشگری برزیل را پرسود ساخته است.

یکی دیگر از جذابیت های فرهنگی و گردشگری برزیل، کارناوال برزیل است که با آغاز سال نوی میلادی در چند شهر این کشور توسط گروه های گوناگون اجرا می گردد. درخشش این کشور در فوتبال نیز از دلایل دیگر مجبوبیت جهانی آن است. اهمیت دولت برزیل به هنر و جایگاه آن در فرهنگ برزیل غیر قابل انکار بوده و شاخه های مختلف هنر را در تاریخ این کشور می توان مشاهده کرد. بازیگری و تئاتر نیز یکی دیگر از شاخه های پر اهمیت هنر در برزیل می باشد که در حال حاضر به طور آکادمیک و در دانشگاه ها و کالج های این کشور تدریس شده و مسیر مهاجرت تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است.

اطلاعاتی در مورد برزیلشرح
واحد پولBRL (رئال برزیل)
جمعیت218.9 میلیون نفر
شهرهای مهمسائو پائولو، ریو دو ژانیرو، بلو هوریزونته، ریسیف
آب و هواعموما گرم و مرطوب

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در برزیل

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در برزیل

وجود دانشگاه ها و مراکز آموزشی گوناگون، امکان تحصیل در برزیل را برای متقاضیان آسان تر کرده است. علاقه مندان به یادگیری علم و حرفه بازیگری در برزیل، می توانند از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا کالج های ارائه دهنده این رشته، موفق به دریافت ویزای تحصیلی برزیل شده و مجوز اقامت در این کشور را دریافت نمایند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته های هنر در کشور برزیل، دانشگاه سائوپائولو (University of São Paulo) می باشد که در کالج هنر و ارتباطات خود رشته های گوناگونی از جمله هنرهای سینمایی، بازیگری، هنرهای صدا و تصویری، علوم کتابخانه، موسیقی، روابط بین الملل و توریسم را به دانشجویان خود ارائه می دهد. این دانشگاه در سال 1966 تاسیس شده و یک دانشگاه دولتی می باشد.

(The Arts Institute of the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS نیز یکی دیگر از مراکز معتبر هنری در این کشور می باشد که تاریخ تاسیس آن به سال 1908 باز می گردد. این مرکز که در ابدا با عنوان انیستیتو هنرهای زیبا شروع به فعالیت نمود، در حال حاضر یکی از سنتی ترین مدرسه های هنر در برزیل به شمار می رود. از حوزه های تخصصی این مرکز می توان به موسیقی، بازیگری، تئاتر، هنرهای نمایشی و تاریخ هنر اشاره کرد. تمرکز این مرکز آموزشی، ارائه آموزشات کاربردی با تاثیرپذیری از فرهنگ برزیل و هنر این کشور است که در عین حال، امکان خلاقیت و جست و جو در علم مدرن را نیز برای دانشجویان خود فراهم می کند.

نمودار میزان تحصیلات بازیگران در برزیل

گرایشات و دروس رشته بازیگری در برزیل

وجود گرایشات گوناگون رشته های هنری در دانشگاه ها و مراکز آموزش واقع در برزیل، یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور به شمار می رود. از گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی می توان به مواردی از جمله بازیگری، سینما، تاریخ سینما، سینما و مطالعات اجرایی، کارگردانی تئاتر و بازیگری تئاتر اشاره نمود که عموما دوره هایی 3 الی 4 ساله می باشند. گرایشاتی از جمله کارگردانی تئاتر، کارگردانی سینما، مطالعات سینما و فیلم و تمرینات اجرایی نیز از گزینه های موجود برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشند که در دوره هایی یکساله ارائه می کردند. امکان تحصیل در مقطع دکتری در گرایشاتی از جمله فلسفه در سینما نیز فراهم است. دروس اصلی رشته بازیگری در کشور برزیل عبارتند از:

  • اصول بازیگری
  • تاریخ بازیگری
  • اجرای صحنه ای
  • صدا سازی
  • ادبیات
  • تمرینات اجرایی

فرصت های شغلی رشته بازیگری در برزیل

قابل ذکر است که دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در برزیل، می توانند از طریق اشتغال در این کشور اقامت خود را تمدید نمایند و ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. از فرصت های کاری موجود برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری و سایر رشته های مرتبط در برزیل، می توان به بازیگر تئاتر، بازیگر سینما و یا تلویزیون، کارگردان تئاتر یا فیلم، استعداد یاب حوزه بازیگری و یا مدرس بازیگری اشاره نمود. افراد هم چنین می توانند از طریق سایت های اینترنتی، از تست های بازیگری این کشور آگاه گردند. میانگین درآمد سالیانه یک بازیگر در برزیل، مبلغی برابر با 102775BRL (رئال برزیل) اعلام شده است که پیش بینی می شود تا سال 2025، به مبلغی برابر با 110045BRL (رئال برزیل) افزایش یابد. متقاضیان می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *