ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در دانمارک

رشته بازیگری در دانمارک

مهاجرت تحصیلی به کشورهای مطرح اروپایی همواره برای علاقه مندان به تحصیل جذاب بوده است و امکان مهاجرت به این قاره از طریق تحصیل در رشته های گوناگون امکان پذیر است. به عنوان مثال، اخذ پذیرش در رشته بازیگری در دانمارک به افراد امکان اقامت و سکونت در این کشور از طریق اخذ ویزای تحصیلی دانمارک را خواهد داد. دانمارک یکی از ایده آل ترین کشورهای این قاره برای زندگی و مهاجرت تحصیلی و کاری به شمار می رود و در صدر لیست شادترین کشورهای دنیا قرار دارد. وجود موقعیت های گوناگون برای تحصیل در رشته های مختلف نیز این کشور را نزد مهاجران محبوب تر کرده است. رشته بازیگری در دانمارک در گرایشات و مقاطع گوناگون به متقاضیان ارائه می گردد که در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

شرایط زندگی در دانمارک

دانمارک به پایتختی کپنهاگ کشوری واقع شده در شمال اروپاست که تنها کشور هم مرز با آن، آلمان می باشد. زبان رسمی آن دانمارکی است اما در سیستم آموزشی آن زبان انگلیسی نیز به چشم می خورد. واحد پول آن کرون دانمارک بوده و از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود. مردم این کشور در سال های متوالی به عنوان شادترین مردم جهان اعلام شده اند و میزان رضایت از زندگی در شهروندان دانمارک بسیار بالا می باشد. هم چنین سیستم اداری و اقتصادی این کشور کمترین مسزان فساد را در خود دارد. از مهم ترین کالاهای صادراتی دانمارک می توان به مواردی از جمله کشتی و نفتکش، توربین های بادی، فرآورده های گوشتی، دارو و تجهیزات پزشکی اشاره نمود.

نمودار تغییرات تولید ناخالص داخلی در دانمارک

جمعیت دانمارک بیش از 5.4 میلیون نفر می باشد که درصد زیادی از این افراد اسکاندیناویایی بوده و بخشی از آن را مهاجران کشورهای آسیایی و خاورمیانه به خود اختصاص داده اند. شایان ذکر است که مانند سایر کشورهای اروپایی، بیشتر شهروندان دانمارک مسیحی هستند. شاخصه هایی از جمله برابر اجتماعی، وقت شناسی و میانه روی از مهم ترین موارد در فرهنگ این کشور به شمار می روند. شایان ذکر است که هنر تئاتر در دانمارک پیشینه گسترده ای داشته که به قرن 18 برمیگردد و هم چنین تئاتر سلطنتی دانمارک از اولین فعالان این حوزه به شمار می رود. در حال حاضر نیز رشته تئاتر و بازیگری در دانشگاه ها و موسسات آموزشی متعددی در دانمارک ارائه می کردند که می تواند فرصت ایده آلی برای علاقه مندان به تحصیل در این حوزه باشد. در ادامه به توضیحات بیشتر در زمینه تحصیل در دانمارک در رشته بازیگری می پردازیم.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در دانمارک

همان طور که ذکر شد، تحصیل در رشته بازیگری در دانمارک به دلایل گوناگونی از جمله وجود مراکز متعدد برای آموزش، یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان تحصیل این رشته در اروپا به شمار می رود. یکی از مهم ترین مراکز ارائه دهنده رشته بازیگری در دانمارک، مدرسه ملی تئاتر و رقص معاصر دانمارک (Danish National School of Theatre and Contemporary Dance) می باشد که در پایتخت این کشور قرار گرفته به آموزش رشته بازیگری و رقص می پردازد. یکی دیگر از مراکز معتبر واقع در این کشور، مدرسه بین المللی هنرهای اجرایی دانمارک (The Danish National School of Performing Arts) می باشد که در سال 1968 تاسیس شد و کار خود را آغاز نمود . این مرکز در حال حاضر سه برنامه در زمینه تحصیلی هنر برای دانشجویان سراسر جهان تدارک دیده است.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در دانمارک

یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به دانمارک، ارائه رشته ها و گرایاشات گوناگون از تمامی رشته ها در دانشگاه های این کشور می باشد. رشته های زیر شاخه هنر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و داوطلبان نیز می توانند در این حوزه انتخاب های گوناگونی داشته باشند. از گرایشات رشته بازیگری در مقطع لیسانس می توان به مواردی از جمله بازیگری، تئاتر، سینما، تاریخ سینما، مطالعات سینما و طراحی صحنه اشاره نمود که عموما دوره هایی 4 ساله را شامل می شوند. گرایشات ارائه شده در مقطع فوق لیسانس نیز مواردی از جمله فلسفه و سینما، بازیگری، سینما، سینما و فیلم، طراحی صدا و تاریخ سینما را در بر می گیرند که عموما در 1 الی 2 سال به دانشجویان ارائه می گردند. قابل ذکر است که رشته بازیگری در دانمارک علاوه بر دروس تئوری گوناگون، دورس عملی را نیز در بر می گیرد.

برخی از دروس رشته بازیگری در دانمارک در مقطع لیسانس
سال اولسال دومسال سومسال چهارم
مقدمات بازیگریاصول صداسازیتمرینات اجراییتمرینات اجرایی
تاریخ تئاتربازیگریطراحی صحنهآماده سازی پیش از اجرا
ادبیاتمطالعات سینمانقد فیلمکارآموزی

شرایط تحصیل رشته بازیگری در دانمارک

شرایط تحصیل رشته بازیگری در دانمارک

به طور کلی، افرادی که تمایل به تحصیل در کشورهای خارجی دارند می بایست در ابتدا از طریق دانشگاه مورد نظر، اقدامات مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی را انجام داده و سپس ویزای تحصیلی خود را اخذ نمایند. به این منظور، مدارکی باید به دانشگاه مورد نظر ارسال گردند که این مدارک شامل مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی، انگیزه نامه و ریز نمرات دوره تحصیلی قبل به همراه هزینه بررسی مدارک می باشد. شایان ذکر است که اخذ پذیرش در رشته های هنری، مرحله ای دیگر دارد و آن پذیرفت شدن در تست عملی می باشد. پس از پشت سر گذاشتن مراحل ذکر شده با موفقیت و اخذ پذیرش در رشته بازیگری از دانشگاه مورد نظر، فرد می تواند مدارک مورد نیاز را برای اخذ ویزای خود به سفارت این کشور ارائه نماید. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک هویتی
  • مدرک زبان
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی این کشور
  • گواهی سلامت
  • بیمه بین المللی

فرصت های شغلی رشته بازیگری در دانمارک

از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به دانمارک می توان به امکان اشتغال پس از تحصیل اشاره نمود. فارغ التحصیلان رشته بازیگری می توانند از طریق سایت های کاریابی، موقعیت های مناسب برای خود را جستجو کرده و آگهی های مربوطه را مشاهده نمایند. از فرصت های شغلی برای این افراد در کشور دانمارک می توان به مواردی از جمله بازیگر تئاتر یا سینما یا تلویزیون، کارگردانی تئاتر یا سینما، طراح صحنه، مدرس هنری و استعداد یاب اشاره نمود. به این ترتیب فارغ التحصیلان می توانند اقامت خود را در این کشور از طریق ویزای کاری تمدید کرده و در نهایت پس از چند سال، اقامت دائم دانمارک را اخذ نمایند. علاقه مندان می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به اقصی نقاط جهان، با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *