ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در روسیه

رشته بازیگری در روسیه

کشور پهناور روسیه دارای ظرفیت های متعددی در نظام آموزشی خود برای متقاضیان بین المللی می باشد؛ تحصیل رشته بازیگری در روسیه از موضوعاتی است که با توجه به رونق این شاخه از هنرهای نمایشی، توجه علاقمندان بسیاری را به خود جلب نموده است. همانطور که استحضار دارید از ملزومات رشد و تعالی در هنر بازیگری، بکارگیری دانش هایی چون جامعه شناسی، تسلط بر زبان بدن و بداهه پردازی می باشد که اغلب مراکز آموزش عالی سرزمین روسیه نیز به موازات تمرکز بر دروس و مفاهیم تئوری، بر روی چنین اصولی مانور می دهند. در ادامه تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی نقاط مثبت و منفی تحصیل و اشتغال در روسیه حول محور بازیگری همراه شما عزیزان خواهد بود.

  • میانگین دستمزد بازیگران روس چه میزان بوده و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی دارای چه وضعیتی می باشد؟
  • برترین مدارس بازیگری روسیه در چه شهرهایی واقع گشته اند؟
  • مزایا و معایب اخذ ویزای تحصیلی روسیه کدامند؟
  • طبق تاریخ سینمای روسیه، این کشور چه مسیری را جهت دستیابی به نقطه کنونی خود پیموده است؟

صنعت سینما در روسیه

روسیه وسیع ترین کشور جهان بوده و در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. به رغم اینکه روسیه یکی از 10 کشور پرجمعیت دنیا به حساب می آید، تراکم جمعیت در این سرزمین نسبتا پایین است؛ روسیه دارای همسایه های متعددی با فرهنگ و آداب گوناگون می باشد و وضعیت فعلی و مطلوب این کشور را می توان مرهون تلاش پادشاهان آن در قرن 18 میلادی دانست. وجود جاذبه های گردشگری گوناگون نشانگر زیبایی های بصری واقع در شهرهای مختلف روسیه است و باید اظهار داشت اگرچه بسیاری هنر روسیه را تنها محدود به سبک معماری منحصر به فرد و نویسندگان پرافتخار در دل تاریخ می دانند، ترقی انواع شاخه های نمایشی نظیر تئاتر و موسیقی در این کشور پهناور، جنبه های دیگری از این موضوع را آشکار می سازد.

هنر بازیگری و سینمای روسیه دارای تاریخ پر فراز و نشیبی است؛ در سال های گذشته بیان مفاهیمی یکسان و تکرار مضامین مشترک تنها در قالب های متفاوت تنها درون مایه هنر هفتم در روسیه بوده است. طی سالیان دراز و تغییرات حاصله هنر تئاتر و بازیگری شوروی دستخوش اصلاحات بسیار گشته و هم اکنون در شکل نوین خود دستاوردهای بسیاری دارد. استانداردهای بازیگری اروپا به ندرت در سرزمین روسیه مشاهده شده و فعالین این حوزه قالب مختص به خود را دارا می باشند. به یمن شکل گیری فصل جدیدی از هنرپروری در روسیه طی دهه های اخیر، تئاتر و سینما بیش از پیش در کانون توجه بوده اند و به موجب آن بر تعداد مراکز آموزش دوره های بازیگری شهرهای بزرگ و پرجمعیتی نظیر مسکو افروده شده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در روسیه

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در روسیه

سرچشمه محبوبیت دانشگاه های هنر کشور روسیه را می توان در امکانات فراهم شده برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانست؛ طبق اعلام مطبوعات روسی شمار دانشجویان بین المللی این کشور در سال 2020 از مرز 334 هزار نفر نیز عبور کرده که این امر خود گویای سطح بالای استانداردهای موجود در نظام آموزشی روسیه می باشد. نکته حائز اهمیت پیرامون تحصیل رشته بازیگری در روسیه، محدودیت سنی اعمال شده از سوی دولت این کشور است که طبق آن تنها متقاضیان با حداکثر 35 سال سن مجاز به نیل به این عنوان خواهند بود. باله روسی و موسیقی در کنار بازیگری تنه های اصلی هنرهای نمایشی این سرزمین را تشکیل می دهند. روسیه از سال 2001 تاکنون پیرو Bologna Process بوده و به تبع آن از علاقه مندان به تحصیل در رشته بازیگری علاوه بر سنجش نخستین، آزمون استعدادیابی نیز به عمل خواهد آمد.

تحصیل در مقطع کارشناسی بازیگری مراکز آموزش عالی روسیه نیازمند زمانی 4 ساله بوده و از مشهورترین دانشگاه های هنر این کشور می توان به Russian Academy of Theatre Arts اشاره کرد. همچنین اسامی سایر دانشگاه های هنر مشهور این کشور به شرح ذیل می باشد:

  • دانشگاه فرهنگ و هنر کازان
  • آکادمی هنرهای تجسمی مسکو
  • دانشگاه هنر کرمرو
  • دانشگاه هنرهای زیبای رستو

شایان ذکر است که تئاتر هنری مسکو (MK HAT) از سال 1943 تاکنون امکان تحصیل بازیگری به زبان های روسی و انگلیسی را فراهم آورده است. در ادامه به معرفی برترین مدارس بازیگری کشور روسیه پرداخته ایم:

عنوان مرکزرتبه در روسیه
The School of Russian and Asian Studies1
Moscow Art Theatre School2
Russian Academy of Theatre Arts3
Boris Shchukin Theatre Institute4
Mikhail Shchepkin Higher Theatre College5

شرایط تحصیل رشته بازیگری در روسیه

آغاز هنر بازیگری در روسیه به سال 1896 میلادی بازمی گردد؛ مسکو، اودسا و کیف اصلی ترین مقرهای شکل گیری این جریان در روسیه بودند و از آن ها به عنوان خاستگاه اغلب بازیگران مشهور و فیلم های معتبر روسی یاد می شود. داستان پردازی و قصه گویی در جریان بازیگری روسیه نقش مهمی ایفا کرده و بسیاری وقار سینمای این کشور را در عدم تقلید از هالیوود می دانند. هزینه سالیانه تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه های هنر روسیه 3000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) بوده و باید عنوان داشت که دانشجویان ملزم به پرداخت میانگین ماهیانه 250$ (دلار آمریکا) بابت اقامت در خوابگاه های این کشور خواهند بود.

مقایسه درآمد ساعتی بازیگران غیرمطرح در روسیه و آلمان

متوسط درآمد بازیگران روسیه در مقایسه با سایر نقاط اروپا پایین تر بنظر می رسد. به گونه ای که میانگین دستمزد ساعتی این قشر 22$ (دلار آمریکا) تعیین شده و این درحالی است که در شرایط مشابه فعالین بازیگری آلمان 53$ (دلار آمریکا) دریافت می نمایند. شما عزیزان قادر هستید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این موضوع با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته بازیگری در روسیه

  1. محمد حسن گفت:

    سلام علیکم وقت تون بخیر ایا باید برای ورود به این مراکز جهت تحصیل سابقه ی کاری در زمینه بازیگری داشته باشیم؟شرایط برای کار فارغ التحصیلان غیر روسی از این مراکز در روسیه چطور هست؟ایا دانشگاه ها برای پذیرش ازمون خاص یا شرایط خاصی رو در نظر گرفتن؟لطفا کمی توضیح بدین ممنونم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید آزمون پادفک رو بدید. در روسیه، دوره های یک ساله آموزش پادفک برگزار می شه که اونجا شما می تونید زبان روسی رو هم یاد بگیرید.
      بعضی از دانشگاه ها تست های ورودی دارند ولی بعضی ندارند و شما باید ضوابط هر دانشگاه رو جداگانه بررسی کنید ولی نیاز به سابقه کار نیست.
      اگر فارغ التحصیل بشید، باید دنبال کار بگردید در روسیه و اگر بتونید پیشنهادی داشته باشید می تونید توی روسیه بمونید و در غیر این صورت باید این کشور رو ترک کنید.
      ما می تونید در زمینه دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه به شما کمک کنیم. فقط کافی هست با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *