ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در سنگاپور

رشته بازیگری در سنگاپور

مهاجرت به سنگاپور در سال های اخیر متقاضیان پرشماری داشته است که یکی از دلایل آن، بالا بودن سطح و استانداردهای زندگی در این کشور می باشد. تحصیل در رشته بازیگری در سنگاپور از گزینه های ایده آل برای علاقه مندان است که در حال حاضر برای تمامی متقاضیان قابل دست یابی می باشد. از راه های دیگر مهاجرت به این کشور، می توان به اشتغال، سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشاره نمود. علاوه بر بازیگری، دانشگاه های معتبر سنگاپور رشته های دیگری از جمله رشته های زیر شاخه علوم پزشکی و مهندسی را نیز به دانشجویان ارائه می کنند و به این ترتیب گزینه های موجود برای مهاجرت تحصیلی بیشتر شده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است، به بررسی های بیشتر در این حوزه پرداخته ایم.

زندگی در سنگاپور به عنوان مهاجر

سنگاپور کشوری است که در شمال خط استوا و جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته و متشکل از چند جزیره می باشد. پایتخت این کشور، شهر سنگاپور بوده و بزرگترین منطقه در آن، بدوک نام دارد. از همسایگان سنگاپور، می توان به مالزی و اندونزی اشاره نمود. سنگاپور در گدشته یکی از مستعمرات بریتانیا بود اما پس از استقلال در سال 1965، به یکی از ثروتمند و قدرتمند ترین کشورهای جهان تبدیل شد. این کشور معادن متعددی در سرزمین خود برای درآمد زایی ندارد اما با توجه به پیشرفت در بخش های صنعت و خدمات، اقتصاد آن رونق بالایی دارد. آب و هوای سنگاپور گرم و مرطوب است و یکی از پرباران ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. این کشور، یکی از پرتردد ترین بنادر دنیا و هم چنین از بزرگترین مراکز پالایش نفت در جهان به حساب می آید.

نمودار تغییرات تولیدات ناخالص داخلی سنگاپور

سنگاپور کشوری چند زبانه بوده و زبان های انگلیسی، چینی، مالایی و تامیل در آن به عنوان زبان رسمی انتخاب شده اند. تنوع زبان های موجود در سنگاپور بالا بوده و به طبع آن نیز، فرهنگ مردمان ساکن آن دامنه وسیع و گوناگونی را در بر می گیرد. این کشور هم چنین یک کشور چند دینی بوده که آئین بودائیسم در آن با پیروان بیشتری رو به روست. شایان ذکر است که تئاتر و هنرهای نمایشی در سنگاپور، از گذشته در بین ساکنین این کشور مورد توجه بوده است و در حال حاضر چندین سالن تئاتر با قدمت در این کشور ثروتمند قرار دارند که یکی از آن ها، تئاتر ملی سنگاپور می باشد. به تدریج هنر بازیگری در این کشور تبدیل به یک رشته تحصیلی شده که هم اکنون در دانشگاه های این کشور در مقاطع و گرایشات متنوعی تدریس می گردد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در سنگاپور

نظام آموزشی سنگاپور از اعتبار بالایی در جهان بر خوردار است و در مدارس این کشور، به دانش آموزان علاوه بر زبان مادری، زبان انگلیسی نیز آموخته می گردد. هم چنین در دانشگاه های این کشور نیز، تدریس عموما به زبان انگلیسی است.از دانشگاه های معتبر سنگاپور که رشته بازیگری را ارائه می کنند، می توان به دانشگاه ملی سنگاپور (National university of Singapore) اشاره نمود که در سال 1905 تاسیس گردید. این دانشگاه در حال حاضر موفق به کسب رتبه 25 در دانشگاه های برتر جهان شده است. یکی دیگر از مراکز موجود برای تحصیل در رشته بازیگری، آکادمی هنرهای زیبا نانیانگ (Nanyang Academy Of Fine Arts) می باشد که در سال 1938 تاسیس شد و دامنه گوناگونی از رشته های هنری را به دانشجویان آموزش می دهد. سایر مراکز آموزش دهنده رشته بازیگری در جدول زیر ذکر شده اند.

نام دانشگاهرنکینگ جهانی
LASALLE College of the Arts3749
Republic Polytechnic7963
NAFA (Nanyang Academy of Fine Arts)9973
New York University Tisch School of the Arts Asia

گرایشات رشته بازیگری در سنگاپور

از دیگر مزایای تحصیل در حوزه هنر های نمایشی در سنگاپور، می توان به تنوع گرایش های ارائه شده در دانشگاه ها و کالج های این کشور ارائه نمود. از گرایشات موجود در زیر شاخه هنر در مقطع کارشناسی، می توان به مواردی از جمله مطالعات تئاتر، بازیگری، تولید تئاتر و مدیریت آن و تئاتر موزیکال اشاره نمود که عموما دوره هایی 3 ساله می باشند. گرایشات این حوزه در مقطع کارشناسی ارشد، مواردی از جمله آموزش و تمرین تئاتر، تئاتر و مطالعات آن، بازیگری و طراحی صدا و صحنه را در بر می گیرند که در دوره هایی 1.5 الی 2 ساله به دانشجویان ارائه می گردند. امکان تحصیل در سنگاپور در گرایشاتی از جمله مطالعات تئاتر در مقطع دکتری در دوره هایی 5 ساله برای متقاضیان فراهم می باشد.

گرایشات رشته بازیگری در سنگاپور

نحوه تحصیل در رشته بازیگری در سنگاپور

همانند سایر روش های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی نیز به ویزای مخصوص به خود نیاز دارد. پروسه اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور به مراحل گوناگونی تقسیم می شود که یکی از آن ها، اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور است. برای تحصیل در رشته بازیگری و اخذ پذیرش دانشگاه ها و کالج های سنگاپور در این حوزه، افراد باید در دو مرحله، نامه پذیرش خود را دریافت نمایند. مرحله ابتدایی، شامل ارائه مدارکی از جمله ریز نمرات دوره تحصیلی قبل، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان و انگیزه نامه به دانشگاه مورد نظر است. پس از آن،افراد برای شرکت در تست عملی که تسط دانشگاه مقصد گرفته می شود، فرا خوانده می شوند. در صورت پذیرفته شدن در هر دوی این مراحل، افراد می توانند برای انجام سایر بخش های پروسه اخذ ویزا، به سفارت سنگاپور مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا مرکز نحصیلی واقع در سنگاپور
  • مدرک زبان

موقعیت های شغلی رشته بازیگری در سنگاپور

شایان ذکر است که دانشجویان در کشور سنگاپور، می توانند در دوران تحصیل خود به کار پاره وقت مشغول شده و از این طریق درآمد زایی کنند و هم چنین پس از اتمام تحصیل خود، از موقعیت های شغلی گوناگونی که برای متخصصین آن حوزه وجود دارد، نهایت استفاده را کنند. از موقع های کاری موجود برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری در سنگاپور، می توان به مواردی از جمله بازیگری فیلم های تبلیغاتی، بازیگری تلویزیون و سینما، کار در حوزه تئاتر و تولید آن و یا یازیگری تئاتر، استعداد یابی و کارگردانی سینما اشاره نمود. میانگین درآمد یک بازیگر در کشور سنگاپور در حال حاضر، 89945SGD (دلار سنگاپور) در سال اعلام شده است. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت و قوانین مهاجرتی، با کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *