ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در سوئد

رشته بازیگری در سوئد

سوئد یکی از کشورهای شمالی اروپاست و اخذ ویزای تحصیلی این کشور با توجه به موقعیت مطلوب زندگی در آن دارای متقاضیان پرشماری می باشد. رشته بازیگری در سوئد از زیرشاخه های نمایشی است که با ارتقای سطح کیفی خود توانسته کنار کشورهایی چون ایتالیا، انگلیس و فرانسه قرار گیرد. شایان ذکر است که با توجه به تراکم پایین جمعیت سوئد و سختگیری های مربوطه اخذ ویزای تحصیلی بازیگری آن در مسیر آسانی میسر نخواهد شد. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بحث پیرامون چگونگی تاثیرپذیری سینما و هنر بازیگری سوئد از کشورهای مدرن اروپایی، مزایا و معایب تحصیل بازیگری در این کشور و برترین دانشگاه های هنر واقع در شهرهای گوناگون آن همراه شما عزیزان خواهند بود.

تاریخچه صنعت سینما در سوئد

سوئد یکی از سرزمین های شبه جزیره اسکاندیناوی بوده و پایتخت آن استکهلم می باشد. اغلب مردم این کشور علاوه بر سوئدی دارای تسلط کافی بر زبان انگلیسی نیز هستند و این امر تحصیل در مدارس و دانشگاه های آن را تسهیل کرده است. سوئد دارای 25 استان مختلف بوده و درواقع به 3 بخش Svealand، Norrland و Götaland تقسیم می گردد. مسیحیت و اسلام به ترتیب مذاهب اصلی رایج میان مردمان سوئد هستند و این موضوع بر فرهنگ، هنر و آداب و رسوم شهروندان نیز بی تاثیر نبوده است. کیفیت بالای زندگی دانشجویی در سوئد، نرخ پایین بیکاری و محتمل بودن امکان دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی و استانداردهای مطلوب نظام آموزشی این کشور از جمله مزایای تحصیل در سوئد به شمار می روند. از جمله بهترین شهرهای سوئد برای کار و تحصیل زیرشاخه های هنر می توان به گوتنبرگ، مالمو و استکهلم اشاره نمود.

اقلیت فنلاندی و سامی جزء گروه های تاثیرگذار بر فرهنگ و هنر مردمان سوئد هستند؛ به گونه ای که اثر و رد پای رسوم این مردمان بر تاریخ انواع هنر در کشور سوئد ملموس می باشد. نقطه اوج بازیگری و هنر سینما در سوئد (Svensk film) به سال های میانی قرن بیستم بازمی گردد. اغلب رمان نویسان سوئدی در طول تاریخ دارای شهرت بیشتری در مقایسه با بازیگران و فیلم نویسان بوده اند اما همچنان می توان از کمپانی بازیگری و فیلمسازی SF در زمره پایه ریزان سینمای صامت نام برد. سینمای سوئد پس از جنگ جهانی دوم مسیر رو به رشدی را طی نموده و به رغم دستیابی به افتخارات بین المللی بسیار، همچنان در زیر سایه سرزمین های انگلستان، فرانسه و اسپانیا بوده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در سوئد

سوئد یکی از مرفه ترین و پیشرفته ترین سرزمین های اروپایی بوده و اطلاع از چگونگی هزینه های زندگی و تحصیل در شهرهای مختلف آن کمک شایانی به متقاضیان زندگی در سوئد محسوب می گردد. تحصیل در رشته بازیگری سوئد به منزله امکان دسترسی به انواع تفریحات، شرکت در فعالیت های ورزشی دانشجویی و آشنایی با موزه ها و کنسرت های متعدد می باشد. همچنین استفاده از بیمه نامه بهداشتی اروپا (EHIC) امکان برخورداری از انواع خدمات درمانی را برای دانشجویان خارجی این کشور فراهم می کند. متوسط هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های هنر کشور سوئد برای مهاجرین خارجی 12000€ الی 15000€ (یورو) بوده و شایان ذکر است که دانشجویان قادر به 20 ساعت کار همزمان با تحصیل در طول هفته هستند. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های هنر و بازیگری در کشور سوئد پرداخته ایم:

  • دانشگاه اوپسالا
  • موسسه KTH
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه کنستفاک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در سوئد

دروس و گرایشات رشته بازیگری در سوئد

اغلب مراکز برتر ارائه دهنده هنرهای نمایشی در سرزمین هایی چون اتریش و انگلستان واقع شده اند و می توان اظهار داشت سایر موسسات آموزش عالی در موضوع بازیگری تا حد زیادی پیرو اصول این مراکز می باشند؛ دروسی نظیر تئوریهای تدوین، ترکیب بندی تصویر، تاریخ نمایش، جامعه شناسی، اصول ارتباطات و مبانی صحنه آرایی در گروه دروس عمومی ارائه شده رشته بازیگری در سوئد قرار گرفته و دانشجویانی که قصد تحصیل در گرایشات گوناگون نظیر کارگردانی یا فیلمنامه نویسی را داشته باشند با دروس تخصصی بیشتری آشنا خواهند شد. گرایشات فیلمبرداری، تدوین و سینما از جمله محبوب ترین زیرگروه های تحصیلی این رشته در میان دانشجویان کشورهای اروپایی هستند. وضوح سخنوری، درک نوشتاری و حافظه قوی از جمله پیش نیاز های مشترک میان انواع شاخه های این رشته هستند. در ادامه برترین مراکز ارائه دهنده دروس بازیگری در سوئد را بررسی نموده ایم:

عنوان مرکزرتبه در جهانرتبه در سوئد
Lund University1021
Stockholm University1832
KTH Royal Institute of Technology2013

شرایط تحصیل رشته بازیگری در سوئد

با توجه به اینکه از سال 2011 تاکنون تحصیل رایگان در سوئد برای دانشجویان بین المللی منسوخ شده است قابل پیش بینی است که برخورداری از تمکن مالی یکی از جنبه های مهم اخذ ویزای تحصیلی این کشور به حساب آمده و همچنین از سایر موارد موردنیاز آن می توان به آیلتس 6، مدرک دیپلم دوره متوسطه و بیمه سلامت پزشکی اشاره کرد. متوسط هزینه زندگی ماهیانه در شهرهای اصلی سوئد از 1200€ الی 1400€ (یورو) متغیر بوده و باید خاطرنشان کرد که بالاترین رقم دستمزد روزانه بازیگران در این کشور 16000SEK (کرون سوئد) برآورد می گردد. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مقایسه شرایط تحصیل در سوئد و سایر کشورهای اروپایی یاور شما در این زمینه خواهند بود.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *