ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در قبرس

رشته بازیگری در قبرس

علم هنر همواره در طول تاریخ از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. با گذشت زمان، بر تعداد متقاضیان تحصیل هنر افزوده شده و در حال حاضر تحصیل در رشته بازیگری در قبرس یکی از روشهای کسب مهارت می باشد. شایان ذکر است که تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی قبرس، یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد و افراد می توانند پس از فارغ التحصیل و اخذ مدرک خود، با اشتغال در قبرس موفق به تمدید اقامت خود در این کشور و در نهایت اخذ اقامت دائم آن گردند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، به سوالات شما عزیزان در زمینه تحصیل بازیگری در قبرس پاسخ داده ایم که برخی از آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در قبرس کدامند؟
  • در جه گرایشاتی می توان تحصیل رشته بازیگری را در قبرس ادامه داد؟
  • مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به قبرس کدامند؟
  • موقعیت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری شامل چه مواردی می شود؟

تاریخچه بازیگری در قبرس

قبرس، جزیره ای است در شرق دریای مدیترانه که پایتخت و بزرگترین شهر آن، نیکوزیاست. این جزیره به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می گردد که ساکنین بخش شمالی آن، قبرسی های مسلمان و ترک زبان بوده و بخش جنوبی آن، بخش اروپایی می باشد که ساکنینی یونانی دارد. زبان رسمی این کشور، شامل زبان های ترکی و یونانی می گردد. قابل ذکر است که یونانی های ساکن قبرس، مسیحی ارتدکس و ترک های این جزیره، مسلمان می باشند. جزیره قبرس بعدا از جزایر سردنی و سیسیل، به عنوان بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه شناخته می شود. شایان ذکر است ک قبرس در حال حاضر یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یورو می باشد. به علاوه، قبرس به عنوان یکی از قطب های گردشگری در حوزه مدیترانه نیز شناخته می شود و سالیانه توریست های متعددی به این کشور سفر می کنند.

قبرس در حوزه اقتصادی همواره رویه اقتصاد آزاد را سر لوحه کار خود قرار داده و درسال 2021 نیز هم چنان در این مسیر قرار دارد. از محصولات صادراتی قبرس می توان به موارد متعددی از جمله محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی، تنباکو، پوشاک، کفش و صنایع دستی اشاره نمود. قابل ذکر است که قبرس، قوانین اخذ تابعیت خود را در سال 2013 تغییر داده و در حال حاضر می توان با سرمایه گذاری در این کشور به میزان دو الی دو و نیم میلیون یورو و بدون نیاز به برخورداری از دانش زبان محلی، موفق به اخذ تابعیت و پاسپورت قبرس شد. هنر و شاخه های گوناگون آن همواره در این کشور مورد توجه بوده اند و بازیگری نیز پیشینه بالایی در قبرس دارد. در حال حاضر هنر بازیگری و سینما در قبرس، یکی از شاخه های موجود برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی می باشد.

نمودار تغییرات میزان تولید ناخالص داخلی قبرس

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در قبرس

همان طور که ذکر شد، تحصیل در قبرس یکی ار راه های مهاجرت تحصیلی به این کشور بوده که از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا مراکز و انستیتوهای آموزشی متعدد موجود در این کشور امکان پذیر می باشد. تحصیل در رشته بازیگری نیز یکی از گزینه های موجود برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده و می توان از طریق تحصیل در گرایشات متعدد بازیگری و سینما در دانشگاه های قبرس و هم چنین اخذ مدرک از مدرسه های بازیگری، امتیاز کار و تحصیل در این کشور را به دست آورد. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری و گرایشات مرتبط با آن در قبرس، دانشگاه نیکوزیا می باشد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای علاقه مندان فراهم آرورده است. دانشگاه Near East نیز یکی از دیگر مراکز ارائه کننده رشته های مرتبط با سینما در قبرس به شمار می رود.

نام مدرسهمحل قرارگیری
Kokkini Skoniنیکوزیا
Limassol Theatre art schoolلیماسول
Vania Vrondi art schoolلیماسول
Music art studioلارناکا
Performers academy of dance and theatreآیاناپا
Theater Dentroنیکوزیا
Potenzia Talent Academyاستروولوس
Workshops for creative engagementلارناکا
Antreas Gerolemouلارناکا
Conservatory Elikonasلیماسول
Limassol Municipality art workshopلیماسول

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در قبرس

گرایشات رشته بازیگری در قبرس

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس در رشته بازیگری، وجود گرایشات گوناگون در این حوزه و آموزش با کیفیت می باشد. در حال حاضر، دانشگاه های قبرس امکان تحصیل در گرایشات گوناگونی را به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان بین المللی فراهم نموده اند. از گرایشات موجود در این حوزه می توان به مواردی از جمله فیلم و مدیریت فرهنگی، فیلم سازی، طراحی صحنه، مطالعات فیلم، تئاتر؛ زبان تصویری اجرا، تهیه کنندگی فیلم و تلوزیون، بازیگری، مطالعات فیلم و جلوه های بصری، سینما و تئاتر و غیره اشاره نمود. شایان ذکر است که امکان تحصیل در حوزه سینما و بازیگری تا مقطع دکتری در کشور قبرس برای دانشجویان بین المللی فراهم بوده و از گرایشات ارائه شده در این مقطع می توان مطالعات فیلم و هم چنین مطالعات صحنه و فیلم را مثال زد.

نحوه تحصیل رشته بازیگری در قبرس

همانند مهاجرت تحصیلی به سایر مناطق جهان، تحصیل در قبرس نیز نیازمند فرایندهای مشخص و طی مراحل اداری مربوطه می باشد؛ به این منظور، افراد باید با اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا مرکز تحصیلی واقع شده در این کشور، ویزای تحصیلی قبرس را دریافت نمایند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه در قبرس، متقاضیان باید مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان و انگیزه نامه خود را به همراه هزینه بررسی مدارک، به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و در تست عملی که توسط دانشگاه مقصد برگزار می شود شرکت نمایند. پس از پذیرفته شدن در این مرحله، برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس، افراد باید مدارک مربوطه را از جمله پاسپورت معتبر، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و نامه پذیرش را به سفارت این کشور ارائه کنند تا در صورت پذبرفته شدن درخواست، ویزای تحصیلی قبرس را دریافت نمایند.

فرصت های شغلی بازیگران در قبرس

دانشجویان شاغل به تحصیل و یا فارغ التحصیلان رشته بازیگری در گرایشات گوناگون، می توانند در حوزه های مربوطه در کشور قبرس مشغول به کار شده و به درآمد زایی برسند. کار به صورت پاره وقت برای دانشجویان بین المللی حاضر در قبرس، امکان پذیر است و دانشجویان رشته های بازیگری می توانند با اشتغال در زمینه های مرتبط و غیر مرتبط با رشته خود، بخشی از هزینه های تحصیل خود را تامین کنند. از موقعیت های کاری موجود برای متخصصین این حوزه ، می توان به مواردی از جمله استعداد یاب، انتخاب کننده بازیگران، بازیگر تئاتر، سینما یا تلویزیون، کارگردانی و یا طراحی صحنه اشاره نمود. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، می توانند با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته بازیگری در قبرس

  1. ابوالفضل قادریان گفت:

    من دیپلم کامپیوتر ابوالفضل قادریان 20ساله هستم که می خواهم در رشته بازیگری دریکی از دانشگاههایقبرس تحصیل کتم ورزومه بازیگری در تاتر و فیلم کوتاه ومدیر صحنه و مدیر تولید وصدل برداری وفیلم برداری راهم دارم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارکتون رو برای دانشگاه ارسال کنید و در صورتی که مورد تایید قرار گرفت شما می تونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *