ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در مالتا

رشته بازیگری در مالتا

با توجه افزایش محبوبیت تحصیل در رشته های زیر شاخه هنر، بر آمار متقاضیان مهاجرت تحصیلی از این طریق نیز افزوده شده است. رشته بازیگری در مالتا از گزینه های موجود برای تحصیل رشته های زیر شاخه هنر می باشد که در شرایطی ایده آل به دانشجویان ارائه می گردد. علاوه بر تحصیل و اخذ پذیرش، امکان مهاجرت به این کشور از طریق روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری، اشتغال و ازدواج نیز برای متقاضیان فراهم است. در این مقاله که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر در آمده است، به بررسی مواردی در زمینه مهاجرت تحصیلی به مالتا و رشته های هنری از جمله بازیگری در این کشور پرداخته و به برخی سوالات شما عزیزان، از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مالتا کدامند؟
  • در چه گرایشاتی در حوزه بازیگری در مالتا می توان ادامه تحصیل داد؟
  • چگونه می توان ویزای تحصیلی مالتا را دریافت نمود؟
  • موقعیت های شغلی موود برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری در مالتا کدام است؟

شرایط زندگی در مالتا

جمهوری مالتا کشوری است در جنوب اروپا و مرکز دریای میترانه، که پایتخت آن والتا می باشد. این کشور به عنوان یک مجمع الجزایر شناخته شده که از نزدیک ترین کشورهای اطراف آن می توان به ایتالیا، تونس و لیبی اشاره نمود. کشور مالت با بیش از 316 کیلومتر مربع (122 مایل مربع) مساحت و با جمعیتی کمتر از 450,000 نفر، یکی از کوچک ترین و پرتراکم ‌ترین کشورها از نظر جمعیتی در جهان است. پایتخت مالت، والتا تنها ۰٫۸ کیلومتر مربع مساحت دارد که کوچکترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا از نظر مساحت است. بزرگترین شهر این کشور، بیرکیرکارا نام دارد و مرکز اقتصادی آن، سلیمه می باشد. این کشور دو زبان رسمی دارد که عبارتند است زبان مالتی و انگلیسی. قابل ذکر است که بیشتر مردم مالتا، به زبان ایتالیایی نیز مسلط می باشند.

مالتا یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده و در سال 2008 نیز به اتحادیه یورو پیوست. اقتصاد مالتا وابسته به بازرگانی و تجارت بین الملل، تولیدات فرآورده های دامی، پارچه و میوه جات، صنایع کشتی سازی و لوازم الکترونیکی می باشد. شایان ذکر است که صنعت گردشگری از منابع پر سود برای اقتصاد مالتا مجسوب می گردد که بخشی از آن وابسته به ساخت فیلم های مشهور و پر افتخار در این کشور می باشد. از فیلم های دیده شده ای که در این کشور ضبط شده اند می توان به گلادیاتور، تروی، کاپیتان فیلیپس و بازی تاج و تخت اشاره نمود. این کشور هم چنین تمهیداتی برای آموزش رشته بازیگری در مقاطع مختلف و مراکز گوناگون در نظر گرفته است و علاقه مندان می توانند جهت دریافت پذیرش از این موسسات دانشگاه ها، با مرکز مربوطه در تماس باشند.

نمودار میزان درآمد سالیانه یک بازیگر در مالتا

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مالتا

طبق موارد ذکر شده، تحصیل در مالتا یکی از چند روش مهاجرت به این کشور بوده و علاقه مندان می توانند در رشته های گوناگونی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نمایند. یکی از این رشته ها، بازیگری می باشد که در مراکز گوناگون هنری و دانشگاه های مالتا به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می گردد. نخستین مرکز ارائه دهنده رشته بازیگری و هنرهای نمایی در مالتا، دانشگاه مالتا (University of Malta) می باشد که در حال حاضر رتبه 820 را در بین برترین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با هدف ایجاد یک دید قابل درک از دانش تئاتر و هنرهای نمایشی و پرورش استعدادهای دانشجویان، آموزشی به روز و با کیفیت ارائه می کند. قابل ذکر است که امکان تحصیل در این مرکز در حوزه هنرهای نمایشی در مقاطع گوناگون، از جمله دکتری نیز فراهم می باشد.

نام مرکزشهر
School of Performing Arts, University of Maltaسان گوان
Mikiel Anton Vassalli College, Malta School of Drama and Danceتال پیتا
Freespirit Acting Studioکورمی
Helen O’Grady Academyهاتارد
Masquerade Maltaمسیدا
School of Performing Arts SOPA Maltaمسیدا

گرایشات و دروس رشته بازیگری در مالتا

از دیگر مزایای تحصیل در رشته بازیگری و هنرهای نمایشی در مالتا، می توان به امکان تحصیل در مقاطع گوناگون اشاره نمود؛ به عنوان مثال، گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی در حوزه هنرهای نمایشی عبارتند از بازیگری برای صحنه و تولیدات سینمایی، تئاتر، هنرهای نمایشی و کارگردانی سینما اشاره نمود. هم چنین گرایشاتی در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای علاقه مندان ارائه شده که شامل موارد گوناگونی از جمله تئاتر و اجرا، هنرهای نمایشی و تاریخ سینما می گردد. علاقه مندان هم چنین می توانند در مقطع دکتری در گرایشاتی از جمله مطالعات تئاتر به ادامه تحصیل خود بپردازند و وارد حوزه تدریس گردند. از دروس اصلی رشته بازیگری در مالتا، می توان به مواردی از جمله اصول و مقدمات بازیگری، بازیگری روی صحنه، بازیگری برای دوربین، تمرینات اجرایی و تاریخ سینما اشاره نمود.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در مالتا

نحوه تحصیل رشته بازیگری در مالتا

همانند مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای دنیا، مهاجرت تحصیلی به مالتا نیز مستلزم عبور مراحل اداری مختلف و اخذ ویزای تحصیلی مالتا می باشد. به این منظور لازم است تا افراد ابتدا نامه پذیرش تحصیلی را از یکی از مراکز تحصیلی و یا دانشگاه های مالتا دریافت نموده و سپس اقدام به اخذ ویزای خود نمایند. برای اخذ پذیرش، ارائه مدارکی از جمله انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی و روزمه تحصیلی و کاری مورد نیاز بوده و افراد باید در تست عملی که توسط دانشگاه مورد نظر برگزار می شود شرکت نمایند. برای اخذ ویزای تحصیل، افراد باید با مراجعه به سفارت مالتا و یا ارسال مدارک مورد نیاز از جمبه پاسپورت معتبر؛ نامه پذیرش، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت و مدارک هویتی، جهت پیگیری مراحل اداری صدور ویزا اقدام نمایند.

فرصت های شغلی رشته بازیگری در مالتا

فارغ لتحصیلان رشته های حوزه هنرهای نمایشی می توانند با جست و جو در سایت های اینترنتی موفق به یافتن موقعیت های شغلی مناسب برای خود شده و به اشتغال در این کشور و ادامه اقامت خود بپردازند. از موقعیت های کاری موجود برای این افراد می توان به شرکت در پروژه های تلویزیونی با سینمایی داخلی و یا بین المللی اشاره نمود. هم چنین برخی افراد نیز به عنوان استعداد یاب و انتخاب کننده بازیگر در پروژه های گوناگون مشغول به کار می گردند. قابل ذکر است که دانشجویان در هنگام تحصیل خود نیز اجازه کار به صورت پاره وقت را نیز خواهند داشت. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به مالتا، می توانید با کارشناسان با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *