ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در مالزی

رشته بازیگری در مالزی

جذابیت های متعدد زیرشاخه های هنر موجب شده تا متقاضیان تحصیل در این رشته ها از اقصی نقاط جهان به جستجو پیرامون شرایط مراکز آموزش عالی گوناگون مبادرت ورزند؛ پیرو این امر رشته بازیگری در مالزی از زیرگروه های هنر است که اگرچه دارای تاریخچه درخشانی در جنوب شرق آسیا نمیباشد، بر شمار مخاطبان آن افزوده شده است. سرزمین مالزی با ظرفیت های بسیار در حوزه گردشگری و آموزش همواره مورد توجه هموطنان ما و مهاجرین سایر کشورها بوده است. بنابراین در ادامه این نوشتار تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بیان جزئیات و نکاتی در باب چگونگی تحصیل رشته بازیگری در کشور زیبای مالزی همراه شما عزیزان خواهد بود.

  • متوسط دستمزد سالیانه بازیگران کشور مالزی چه میزان اعلام شده است؟
  • دانشگاه های هنر مالزی رشته های گوناگون را در چه سطحی از استانداردهای کیفی آموزش می دهند؟
  • تحصیل رشته بازیگری در مالزی با چه مزیت هایی همراه خواهد بود؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در شهرهای اصلی مالزی چه میزان برآورد می گردد؟
  • برترین دانشگاه ها و مدارس بازیگری مالزی کدامند؟

تاریخچه رشته بازیگری در مالزی

ترکیب سنت ها و اعتقادات قدیمی در کنار بافت مدرن شهری و تکنولوژی روز دنیا موجب جذابیت بخشی به یکی از محبوب ترین سرزمین های امروز آسیا شده است. کشور مالزی پس از سپری نمودن دوره استعمار انگلستان در قرن 19 توانست با توسعه زیرساخت های خود در حوزه های مختلف به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های تجارت و اقتصاد دست یابد. به رغم افزایش بی سابقه نرخ بیکاری مالزی در سال 2021 باید اظهار داشت طی سالیان اخیر همواره درصد بیکاران در این کشور پایین تر از 3.6% بوده است. رشد فرهنگ مالزی را می توان از سال های 1970 تا به امروز به وضوح مشاهده کرد و شایان ذکر است که بسیاری فاصله سال های 1985 تا 1990 را دوره طلایی تحولات این کشور می دانند. مالزی دارای 13 استان بوده و در نواحی شرقی آسیا واقع شده است.

تغییرات نرخ بیکاری مالزی

همانطور که استحضار دارید زبان رسمی مردم این کشور مالائی است اما با توجه به شمار بالای مهاجرین حاضر در مالزی، بسیاری از شهروندان دارای تسلط کامل به زبان انگلیسی هستند و این امر را می توان یکی از نقاط مثبت تحصیل در دانشگاه های مالزی دانست. صنعت فیلمسازی و بازیگری در مالزی در مقایسه با همسایگانی چون هند و تایلند بضاعت چندانی نداشته و در طول تاریخ نیز همواره در جایگاه پایین تری قرار داشته است. با این وجود ساخت فیلم به زبان های تامیلی، انگلیسی و ماندارین را می توان از نقاط قوت این هنر در مالزی دانست. 1933 سال ترقی بازیگری و پیشرفت سینما در مالزی بوده و پس از آن با پایان جنگ جهانی دوم بازیگری در مالزی رونق چندانی نداشته است. امروزه موسسه FINAS با گسترش فعالیت خود در شهرهای مالزی نقش پر رنگی در بهبود کیفیت بازیگری در این کشور ایفا می نماید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مالزی

نظام آموزشی مالزی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و تحصیل در شاخه های هنر دانشگاه های معتبر این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان می بایست علاوه بر هزینه های جاری و شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه، مبلغی را به عنوان اجاره مسکن نیز در نظر بگیرند. باید اظهار داشت که اگرچه قوانینی منوط بر عدم امکان کار همزمان با تحصیل دانشجویان در مالزی در سال های پیش عنوان شده است، هم اکنون دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار طی هفته را خواهند داشت. تحصیل در رشته بازیگری به طور متوسط با شهریه سالیانه 14000$ (دلار آمریکا) در سال همراه بوده و شایان ذکر است که تعداد بورسیه های تحصیلی ارائه شده این شاخه از هنرهای نمایشی در مالزی محدود می باشد. در ادامه برترین مراکز ارائه دهنده بازیگری در کشور مالزی را معرفی کرده ایم:

عنوان مرکزرتبه در مالزی
Sunway University1
(Monash University Malaysia (Honours Arts)2
University of Malaya3
KDU University College4
HELP University5
(Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM6

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مالزی

دروس و گرایشات رشته بازیگری در مالزی

مالزی دارای بیش از 1000 سالن سینماست و برگزاری هرساله جشنواره های بازیگری و فیلم چون Festival Filem Malaysia در کوالالامپور و سایر مراکز هنر این کشور نشانگر اوضاع سامان یافته رشته بازیگری در قیاس با سال های گذشته است. Mak Yong یکی از شیوه های بازیگری و تئاتر مختص این جغرافیاست که با کمدی و موسیقی همراه شده و جزء آیین های اقوام مالایی به حساب می آید. همچنین بسیاری آن را نوعی از تئاتر سلطنتی می دانند که از سال 1920 شکل گرفته است. مراسم آیینی مک یونگ یکی از گونه های خاص و تاریخی بازیگری در مالزی است و مضاف بر آن امروزه گرایشات بسیاری در دانشگاه ها و مراکز بازیگری این کشور ارائه می گردد.

نکات تحصیل در مالزی

تعداد قابل توجهی از دانشگاه های هنر کشور مالزی دارای ظرفیت های بسیار برای پذیرش دانشجویان خارجی می باشند؛ به عنوان نمونه دانشگاه هنر مالزی با بیش از 8000 دانشجو از کشورهای گوناگون در صدر این فهرست قرار دارد. همچنین می توان از (Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI نیز نام برد. هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در مالزی 2200RM (رینگیت مالزی) بوده و متوسط دستمزد سالیانه بازیگران این کشور نیز 112715RM (رینگیت مالزی) برآورد گشته است. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *