ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در هلند

رشته بازیگری در هلند

کشور هلند یکی از مدرن ترین سرزمین های اروپایی بوده و متقاضیان زیادی هر ساله در صدد اخذ انواع ویزای آن می باشند؛ تعدد دوره های آموزشی اختصاص یافته به رشته بازیگری در هلند موجب گشته تا محبوبیت این شاخه تحصیلی در این سرزمین دوچندان گردد. شایان ذکر است که علاوه بر دانشگاه های هنر که با ارائه انواع کرسی های مربوطه به آموزش دانشجویان در رشته بازیگری می پردازند، تعداد قابل توجهی از مدارس بازیگری موجود در شهرهای گوناگون همچون Vooropleiding Theater Amsterdam نیز به پذیرش متقاضیان بین المللی مبادرت می ورزند. رشته بازیگری جزء شاخه های پیچیده هنرهای نمایشی است که در کنار موسیقی دارای مخاطبان بسیاری در اقصی نقاط دنیا می باشد. پیرو این موضوع قصد داریم در ادامه این مقاله با ارائه جزئیات گردآوری شده از سوی تیم مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با نکات تحصیل بازیگری در سرزمین هلند آشنا گردانیم.

شرایط تحصیل بازیگری در هلند

دانشجویان بورسیه های تحصیلی زیادی برای پوشش هزینه های زندگی خود در کشور دارند. هلند خانه چندین کسب و کار تحسین شده بین المللی از جمله Heineken، KLM، Shell، ING، Philips و Unilever است. هلند دروازه اروپا است، بنابراین شما فرصت های عالی برای سفر در اروپا دارید. بیش از 90% هلندی ها انگلیسی صحبت می کنند و آن را زبان دوم خود می دانند. سیستم آموزشی اینجا در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است و آن را به یک انتخاب ترجیحی برای تحصیل در هلند برای دانشجویان هندی تبدیل می کند.

بر خلاف مدارک لیسانس آمریکایی، که معمولاً 4 سال طول می کشد، طول یک مدرک در هلند بستگی به این دارد که شما در چه رشته ای و در کجا تحصیل می کنید. مجدداً، به طور کلی، یک مدرک در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل سال کارآموزی اضافی، 4 سال طول می کشد، در حالی که یک مدرک در یک دانشگاه تحقیقاتی 3 سال طول می کشد. این بدان معنا نیست که با دومی فرصتی برای تکمیل دوره کارآموزی نخواهید داشت. بسیاری از دانشگاه های تحقیقاتی این فرصت را برای تحصیل در خارج از کشور یا دنبال کردن دوره کارآموزی مرتبط با تحصیل در سال آخر شما فراهم می کنند.

تاریخچه رشته بازیگری در هلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در هلند

اخذ ویزای تحصیلی هلند جهت گذراندن دوره های بازیگری در انواع مختلفی قابل درخواست می باشد. باید توجه داشت که جز در موارد استثنا امکان دریافت ویزای همراه در این مقوله برای متقاضیان وجود ندارد. از مزایای تحصیل بازیگری در هلند می توان به سفر آزادانه به کشورهای عضو شنگن، استفاده از امکانات در دسترس برای دانشجویان و محصلین نظیر انواع تخفیف، امکان کار همزمان با تحصیل و همچنین استانداردهای بالای زندگی اشاره کرد. ویزاهای تحصیلی F1 و J1 از متداول ترین این ویزاها هستند. در ادامه به بررسی برترین دوره های آموزشی ارائه شده بازیگری در هلند به تفکیک شهرها پرداخته ایم:

عنوان دورهشهری که در آن واقع شده
Circus and Performance ArtTilburg
Music and Performing ArtsTilburg
Fontys School of Fine and Performing ArtsTilburg
ArtEZ University of the ArtsArnhem
Vooropleiding Theater AmsterdamAmsterdam

علاوه بر موارد مذکور دانشگاه های ارائه دهنده انواع زیرشاخه های هنر چون Amsterdam University of the Arts و Utrecht University نیز به آموزش متقاضیان بازیگری در مقاطع مختلف می پردازند. تسلط کافی بر زبان از فاکتورهایی است که بر شانس افراد برای اخذ ویزای تحصیلی هلند می افزاید. مطابق قوانین هلند دانشجویان در این کشور تنها مجاز به 16 ساعت کار همزمان با تحصیل طی هفته هستند که این امر موجب شده تا میزان درآمد آنان محدود گردد. طبق برآوردهای صورت گرفته میزان شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هنر کشور هلند برای رشته بازیگری در مقطع کارشناسی 7300€ (یورو) می باشد. این درحالی است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ملزم به پرداخت مبلغی حدودا 60% بیشتر از این رقم می باشند.

مقایسه شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هنر

گرایشات و دروس رشته بازیگری در هلند

رشته بازیگری در هلند دارای دروس مشترک بسیاری با سایر گرایشات تئاتر و هنرهای نمایشی می باشد؛ از جمله این موارد می توان به تقویت فن سخنوری، تربیت زبان بدن، آشنایی با نمایشنامه ها، فیلمنامه نویسی و چگونگی تحلیل فیلم اشاره کرد. شماری از مراکز آموزش عالی کشور هلند چون دانشگاه هنر آمستردام اقدام به تخصیص انواع بورسیه تحصیلی کرده اند که Talent Grant از مشهورترین آن ها می باشد و علاوه بر بازیگری دانشجویان فیلمسازی و طراحی نیز قابلیت دسترسی به آن را خواهند داشت.

در مجموع می توان بازیگری در هلند را در گروه رشته های محبوب با ظرفیت های بی شمار دانست؛ کما اینکه متوسط حقوق سالیانه بازیگران این کشور 68285€ (یورو) اعلام گشته که در مقایسه با بسیاری از سرزمین های اروپایی بالاتر است. شایان ذکر است که شما عزیزان قادر هستید از طریق برقراری ارتباط با همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بازیگری در هلند

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • تاریخچه رشته بازیگری در هلند چگونه است؟  شهرهای هاگو، آمستردام و روتردام مراکز فرهنگی و هنری هلند هستند؛ هلند دارای 820 سالن سینما بوده و با این حال در قیاس با شمار قابل توجهی از کشورهای مدرن اروپایی، همچنان شهروندان و هنردوستان آن مسیر طولانی برای دستیابی به موقعیت اصلی بازیگری در پیش دارند. سال 1896 با به نمایش درآمدن نخستین فیلم های سینمایی تحول عظیمی در هنر بازیگری هلند صورت گرفت و پس از آن با برگزاری فستیوال ها و جشنواره های مختلف چون International Film Festival Rotterdam هرساله بر شمار مخاطبین این عرصه افزوده شد. هم اکنون دروس بازیگری هلند پس از طی نمودن این مسیر در بیش از 11 دانشگاه معتبر این کشور ارائه می گردد.
  • گرایشات و دروس رشته بازیگری در هلند کدام اند؟ رشته بازیگری در هلند دارای دروس مشترک بسیاری با سایر گرایشات تئاتر و هنرهای نمایشی می باشد؛ از جمله این موارد می توان به تقویت فن سخنوری، تربیت زبان بدن، آشنایی با نمایشنامه ها، فیلمنامه نویسی و چگونگی تحلیل فیلم اشاره کرد. شماری از مراکز آموزش عالی کشور هلند چون دانشگاه هنر آمستردام اقدام به تخصیص انواع بورسیه تحصیلی کرده اند که Talent Grant از مشهورترین آن ها می باشد و علاوه بر بازیگری دانشجویان فیلمسازی و طراحی نیز قابلیت دسترسی به آن را خواهند داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “رشته بازیگری در هلند

  1. ترانه ولدیان گفت:

    سلام وقت به خیر
    من کارشناسی ادبیات نمایشی رو با معدل 18.90 پاس کردم. برای گرایش بازیگری یا کارگردانی چقدر شانس فول فاند دارم.
    ممنونم از وقتی که میگذارید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فول فاند شدن در مقطع کارشناسی ارشد زیاد میسر نیست. با دانشگاه باید مکاتبله کنید در این رابطه اون ها بهتر و دقیق تر می تونن راهنماییتون کنن

  2. مهیار گفت:

    سلام من لیسانسم رشته زیست‌شناسی بود اما رشتم رو تغییر دادم و الان ارشد ادبیات نمایشی(تئاتر) هستم انا هنوز تموم نکردم و دانشجوی سال اولم. سه فیلم کوتاه هم بازی کردم. میتونم به زودی اقدام کنم؟ و اینکه زبان اگه انگلیسی بلد باشم اوکیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته بازیگری اگر میخواین اقدام کنید باید نمونه کار رو برای دانشگاه هاارسال کنید
      و معمولا داشتن مدرک مرتبط هم بسیار کمک میکنه

      1. منصور گفت:

        حتما نمونه کار میخاد من که چیری بازی نکردم چی

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در بسیاری از دانشگاه های مقطع کارشناسی چنین چیزی نیاز نیست

  3. علی گفت:

    سلام خسته نباشین قربان من رشتم برق و برای ارشدمیخام به اروپا مهاجرت کنم شاید هلند باشه میخاسم بگم ک میتونم رشته بازیگری رو انتخاب کنم باتوجه به اینک رشتم برقه

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطتون رو بفرمائیدد تا بتونم رزومه شما رو کامل بررسی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *