ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در کانادا

رشته بازیگری در کانادا

با توجه به گسترش محبوبیت زیرشاخه های هنرهای نمایشی در کشورهای توسعه یافته، رشته بازیگری در کانادا به یکی از موضوعات پرمخاطب تبدیل گشته و طی سالیان اخیر بسیاری افراد به دنبال جستجوی مسیرهای گوناگون دستیابی به عناوینی در این زمینه بوده اند. بازیگری و انواع گرایشات گوناگون و تخصصی آن همگی دارای دروس مشترک بسیاری هستند و اگرچه تعداد بورسیه های تحصیلی ارائه شده برای مقطع کارشناسی در سرزمین هایی نظیر کانادا بسیار محدود می باشد، امکان تحصیل در انواع زیرگروه های کارشناسی ارشد و دکتری بازیگری همراه با امکان دستیابی به انواع fund مهیا گشته است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله با بررسی جامع و مفصل شرایط و چگونگی تحصیل رشته بازیگری در کشور پهناور و محبوب کانادا همراه شما عزیزان خواهد بود.

تاریخچه رشته بازیگری در کانادا

کانادا دومین سرزمین وسیع جهان بوده و با این وجود جمعیت زیادی را در خود جای نداده است؛ تنها همسایه کانادا ایالات متحده آمریکا بوده و این کشور شمالی ترین سرزمین آمریکای شمالی به حساب می آید. بهره برداری صحیح از منابع موجب گشته تا اقتصاد کانادا طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند؛ همچنین کانادا یکی از سرزمین های پیشرو جهان در زمینه صنعت بوده و تعدد منابع طبیعی و ذخایر این کشور کمک شایانی به ترقی سطح استانداردهای زندگی مردم نموده است. ثبات سیاسی و اجتماعی موجود در کانادا از دلایل عمده علاقه مندی متقاضیان تحصیل در سرزمین های خارجی به این کشور است و پیرو آن شمار دانشجویان بین المللی این کشور از 721000 نفر نیز تجاوز کرده است. شایان ذکر است که از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل می توان به کلگری، تورنتو و مونترال اشاره کرد.

تحصیل در کانادا دارای مزایای متعدد و گوناگونی بوده و باید اظهار داشت که سیستم آموزشی این کشور یکی از موفق ترین نظام های حال حاضر جهان است. آموزش عالی در کانادا تنها به فضای دانشگاه محدود نشده و مراکزی چون کالج های عمومی، هنرستان های فنی و موسسات علمی کاربردی نیز به ارائه انواع شاخه های هنر از جمله بازیگری می پردازند. برخلاف اغلب علوم تجربی و زیرگروه های پزشکی، برخورداری از مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هنر کانادا کفایت کرده و علاقه مندان می توانند در گرایشاتی چون عکاسی، هنرهای تلفیقی، موسیقی، نویسندگی و بازیگری وارد دانشکده هنرهای زیبای این سرزمین شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل مقطع کارشناسی بازیگری در کشور کانادا نیازمند زمانی 4 ساله می باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کانادا

برنامه تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه های هنر و بازیگری کانادا شامل دو گروه B.F.A و B.A می باشد؛ دستیابی به مدرک بازیگری هنرهای زیبا B.F.A مسیر نسبتا دشوارتری بوده و نیازمند ارائه نمونه آثار از پیش ضبط شده است. شایان ذکر است که 9 دانشگاه هنر کشور کانادا در بین 200 مرکز آموزش عالی برتر جهان جای دارند. هزینه سالیانه تحصیل کارشناسی رشته بازیگری در دانشگاه های برتر کانادا 18000$ (دلار آمریکا) بوده و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان ملزم به پرداخت 26000$ (دلار آمریکا) فارغ از هزینه های مربوط به اقامت و زندگی روزمره دانشجویی خواهند بود.

در ادامه برترین مدارس و دانشگاه های بازیگری کانادا را معرفی کرده ایم:

عنوان مرکزرتبه در کانادا
Canadian College of Performing Arts1
Vancouver Film School2
National Theatre School of Canada3
Second City, Toronto4
Capilano University School of Motion Picture Arts5
Simon Fraser University6

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کانادا

نکات کلیدی برای ورود به رشته بازیگری در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال ورود به رشته بازیگری در کانادا هستند، باید به خوبی با نکات کلیدی در این رشته آشنا شوند. برخی از نکات کلیدی برای تحصیل در کانادا به ویژه در رشته بازیگری در جدول زیر ارائه شده است:

نکات کلیدی برای ورود به رشته بازیگری در کاناداتوضیحات
دریافت آموزش رسمیدریافت آموزش رسمی و تحصیلات آکادمیک در این رشته تحصیلی به شما کمک می کند تا در این صنعت پیشرفت کنید.
شبکه سازیهنگامی که برنامه آموزشی خود را با موفقیت سپری کردید، نکته کلیدی بعدی که باید در نظر بگیرید شبکه سازی حرفه ای است.
ساختن رزومهبعد از فرآیند شبکه سازی برای ساختن رزومه خود باید به چندین نکته توجه کنید که از مهمترین آنها می توان به حلقه نمایشی اشاره کرد.
شرکت در آزمون های مختلفمتقاضیان باید به طور پیوسته در آزمون های آزمایشی شرکت کنند تا تجربه حرفه ای خود را ارتقاء دهند.

مزایا ورود به رشته بازیگری در کانادا

تحصیل رشته بازیگری در کانادا بر خلاف اغلب مناطق مدرن اروپایی، امتیازات ویژه ای را در اختیار افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند ارائه می دهد. یکی از اصلی ترین مزیت های مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته بازیگری، نبود موانع زبانی گسترده در این رشته تحصیلی می باشد. متقاضیان می توانند با داشتن دانش کافی در زبان انگلیسی، به راحتی در رشته بازیگری تحصیل کنند. علاوه بر این، از نقش های فنی گرفته تا کار در کمد لباس تمامی مشاغل شگفت انگیزی را که می توانید با مدرک تئاتر دنبال کنید را بررسی کنید. زیرا رشته بازیگری در کانادا، فرصت های شغلی مطلوبی را برای افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند ارائه می دهد.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در کانادا

از دیگر مراکز معتبر ارائه دهنده دروس بازیگری در کانادا می توان به St. Clair College اشاره نمود. همچنین مدرسه ملی تئاتر و بازیگری کانادا که در شهر مونترال واقع شده است، در زمره اصلی ترین مقاصد علاقه مندان به این حرفه جای دارد. این مرکز در سال 1960 تاسیس شده و علاوه بر بازیگری، به آموزش گرایشاتی چون فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تدوین و طراحی لباس می پردازد. نکته حائز اهمیت پیرامون آموزش های این مرکز، ارائه دروس تئوری به زبان های انگلیسی و فرانسوی است. برگزاری کارگاه های عملی همراه با بیان موضوعاتی چون چگونگی حفظ حرکات موزون بدن، تسلط بر گفتار و سخنوری و تقویت حافظه از اهداف اصلی این مرکز بوده و علاوه بر تلویزیون، موزه، سالن رقص، صحنه تئاتر و اپرا از فضاهای شغلی فارغ التحصیلان این رشته به شمار می آیند.

متوسط دستمزد بازیگران در کانادا 41438$ (دلار آمریکا) اعلام شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. با توجه به درآمد فعالین این رشته در شماری از کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی می توان اظهار داشت امید به بهبود شرایط میزان دریافتی بازیگران در کانادا واهی نخواهد بود. همچنین فارغ التحصیلان رشته بازیگری در کانادا قادر خواهند بود با فعالیت در عناوینی چون کمدین، راوی و حتی معلم خصوصی بازیگری درآمد مطلوبی از این مسیر کسب کنند. توانایی انتقال مفاهیم، بیان شیوا، تسلط بر تکنیک و بداهه نوازی از فاکتورهای تعیین کننده در میزان موفقیت افراد این حوزه هستند. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوره های مفید و کارساز خود همراه شما عزیزان خواهند بود.

سوالات مهمی که در خصوص رشته بازیگری در کانادا مورد پرسش متقاضیان قرار خواهد گرفت عبارتند از:

  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کانادا چگونه ایت؟ برنامه تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه های هنر و بازیگری کانادا شامل دو گروه B.F.A و B.A می باشد؛ دستیابی به مدرک بازیگری هنرهای زیبا B.F.A مسیر نسبتا دشوارتری بوده و نیازمند ارائه نمونه آثار از پیش ضبط شده است. شایان ذکر است که 9 دانشگاه هنر کشور کانادا در بین 200 مرکز آموزش عالی برتر جهان جای دارند. هزینه سالیانه تحصیل کارشناسی رشته بازیگری در دانشگاه های برتر کانادا 18000$ (دلار آمریکا) بوده و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان ملزم به پرداخت 26000$ (دلار آمریکا) فارغ از هزینه های مربوط به اقامت و زندگی روزمره دانشجویی خواهند بود.
  • گرایشات و دروس رشته بازیگری در کانادا به چه صورت است؟ از دیگر مراکز معتبر ارائه دهنده دروس بازیگری در کانادا می توان به St. Clair College اشاره نمود. همچنین مدرسه ملی تئاتر و بازیگری کانادا که در شهر مونترال واقع شده است، در زمره اصلی ترین مقاصد علاقه مندان به این حرفه جای دارد. این مرکز در سال 1960 تاسیس شده و علاوه بر بازیگری، به آموزش گرایشاتی چون فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تدوین و طراحی لباس می پردازد. نکته حائز اهمیت پیرامون آموزش های این مرکز، ارائه دروس تئوری به زبان های انگلیسی و فرانسوی است. برگزاری کارگاه های عملی همراه با بیان موضوعاتی چون چگونگی حفظ حرکات موزون بدن، تسلط بر گفتار و سخنوری و تقویت حافظه از اهداف اصلی این مرکز بوده و علاوه بر تلویزیون، موزه، سالن رقص، صحنه تئاتر و اپرا از فضاهای شغلی فارغ التحصیلان این رشته به شمار می آیند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *